Taximetriştii gălăţeni şi războiul celor doi lei

Taximetriştii gălăţeni şi războiul celor doi lei
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Peste 50 de taximetrişti gălăţeni s-au adunat ieri, cu tot cu maşinile aferente, pe platoul din faţa Sălii Sporturilor. Oamenii sunt nemulţumiţi de tarifele pe care sunt obligaţi să le practice şi care sunt – spun ei – printre cele mai mici din ţară, cu excepţia Bucureştiului. Expresia „războiul celor doi lei” nu este una ironică şi nici peiorativă, ci exprimă valoarea tarifului pe care cei nemulţumiţi şi l-ar dori să-l aibă, cu toţii!, pe kilometru.

În condiţiile în care, aşa cum „Viaţa liberă” a scris ieri, Galaţiul ar putea rămâne la iarnă cu străzile scufundate în beznă şi fără transport în comun, se pare că nici taxiurile nu se simt prea bine. Cei peste 50 de taximetrişti care s-au adunat ieri, deşi lipsiţi de o minimă organizare, au vorbit toţi pe aceeaşi voce, cu toate că erau de la firme diferite: tarifele stabilite de Consiliul Local acum câţiva ani şi pe care ei sunt obligaţi să le respecte sunt mult prea mici şi nu ţin seama de scumpirile care s-au produs între timp. „Trebuie să trag 15 ore pe zi ca să plec seara acasă cu 30 de lei în buzunar”, ne-a spus unul dintre ei. „Avem cel mai mic tarif din ţară, deşi s-au scumpit toate, şi carburantul, şi piesele de schimb, şi spălătoria. Doar în Bucureşti e mai ieftin, dar Bucureştiul e altceva. În rest, aproape în toate celelalte judeţe, tariful e peste doi lei pe kilometru. Şi nu mai spun că la Galaţi avem şi cea mai scumpă licenţă din ţară, de 660 de lei, în condiţiile în care peste tot altundeva este cam de 50 de lei. Pur şi simplu, nu ai cum să-ţi acoperi toate cheltuielile”, ne-a spus un altul.

Costurile reale, subevaluate?

Tarifele aprobate pentru taxiurile din Galaţi sunt cuprinse între un minim de 1,59 lei/km şi un maxim de 1,99. Însă puţine firme practică tariful maxim. Una dintre ele are 1,59 lei/km, iar cei mai mulţi dintre „restul lumii” merg cu 1,69. Problema este că singura firmă care merge cu 1,59 lei/km se pare că se încăpăţânează să rămână la acest tarif. Astfel că, dacă una dintre celelalte firme mari ar scumpi până la 1,99, e foarte posibil să rămână fără clienţi, iar şoferii săi, pentru a nu muri de foame, s-ar putea muta cu arme şi bagaje la firma cu tariful mai mic. De aici şi expresia „război” pe care am folosit-o mai sus.

Taximetriştii spun că un tarif minim de 1,99 lei/km ar fi ok, numai să fie stabilit pentru toată lumea. Pe de altă parte, purtătoarea de cuvânt a Primăriei, Raluca Ardean, ne-a declarat că tarifele pentru transportul cu taxiurile se stabilesc, sau se ajustează, „pe baza unor note de fundamentare realizate de către transportatorii autorizaţi, cu consultarea asociaţiilor profesionale reprezentative, care să treacă pe la departamentele specializate din Primărie şi să fie aprobate prin hotărâri de Consiliu Local. Până acum nu a fost nicio astfel de solicitare din partea lor”.

Taximetriştii adunaţi ieri au confirmat că nu au trimis nimic, dar s-au plâns că sunt obligaţi să facă note de fundamentare subevaluate, din care să rezulte un cost de sub doi lei pe kilometru, în condiţiile în care costul real fundamentat ar fi undeva la 2,65 lei pe kilometru, de aici rezultând obligativitatea măririi tarifelor. „Dar dacă cineva dintre noi este găsit cu nota de fundamentare reală, este imediat dat afară de patron”, ne-au mai spus oamenii.

Citit 7716 ori Ultima modificare Duminică, 11 Iunie 2023 19:49

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.