UPDATE Iată cine a CÂȘTIGAT LICITAȚIA pentru PODUL PESTE DUNĂRE. Ce poduri au mai construit cele două companii

UPDATE Iată cine a CÂȘTIGAT LICITAȚIA pentru PODUL PESTE DUNĂRE. Ce poduri au mai construit cele două companii
Evaluaţi acest articol
(55 voturi)

UPDATE: Companiile Astaldi S.p.A. și IHI Infrastructure Systems Co. Ltd au mai construit, printre altele, poduri suspendate în Turcia, Italia, SUA, Japonia și nu numai.

Printre lucrările de referință ale italienilor de la Astaldi, care conduc Asocierea câștigătoare, se numără, potrivit economica.net, Yavuz Sultan Selim Bridge - al treilea pod peste Bosfor din Istanbul (la 322 de metri, este cel mai înalt pod suspendat din lume), Osman Gazi Bridge (cel mai lung pod din Turcia – 2,68 de kilometri) și Pasajul Suprateran Basarab din București (construit împreună cu spaniolii de la FCC). Astaldi are o sucursală în România.

IHI Infrastructure Systems Co.Ltd lucrează, în prezent, la Messina Bridge (de peste șase kilometri), care leagă Sicilia de Calabria și care va fi finalizat în 2018, potrivit site-ului companiei. Constructorul a mai realizat poduri suspendate în California (Carquinez Bridge), în Turcia (Fatih Sultan Mehmet Bridge, cunoscut ca Al doilea pod peste Bosfor), în Japonia, Congo, Kazahstan.

.................................................

Câștigătorul licitației pentru podul peste Dunăre de la Brăila este Asocierea Astaldi S.p.A. (Italia) – IHI Infrastructure Systems CO. LTD (Japonia), a anunțat, vineri seară, Ministerul Transporturilor pe site-ul oficial al instituției.  Valorea contractului este de 1,995 de miliarde de lei, conform instituției. Japonezii și italienii vor avea 48 de luni la dispoziție, de la semnarea contractului, pentru proiectarea și execuția podului peste Dunăre (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Iată comunicatul:

"Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarată astăzi (vineri n.r.) câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Lucrare cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.  

Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

 Informaţii suplimentare: 

Podul suspendat, va avea o lungime totală de  1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.             

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940. 

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin) ".

Reamintim că la licitație a mai participat și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading '98 SRL (România) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Citit 71186 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iunie 2023 11:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.