Statul francez a donat AFDJ Galați o pilotină pentru Canalul Sulina (VIDEO)

Statul francez a donat AFDJ Galați o pilotină pentru Canalul Sulina (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)

O pilotină maritimă donată de statul francez va întări flotila Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați ce deservește Canalul Sulina.

Excelența Sa, dna Laurence Auer, ambasadoarea Franței în România, a fost prezentă luni, 3 aprilie, la Galați, pentru ceremonia de semnare a actelor de predare - primire a navei și pentru discutarea viitoarelor proiecte de colaborare româno-franceze.

După ce a înfruntat timp de 20 ani Marea Mediterană, deservind administrația portului din Marsilia, pilotina franceză va da piept și cu Marea Neagră și apele Dunării, într-un moment în care Canalul Sulina a devenit, pe fondul războiului din Ucraina, parte a unuia dintre principalele "coridoare de solidaritate" ce permit exporturile de cereale din țara vecină.

Ambarcațiunea face parte dintr-un proiect mai amplu, parte a parteneriatului strategic dintre Franța și România, inclusiv în domeniul navigației. În cadrul acestui parteneriat, în luna septembrie 2022 a fost semnat un acord în urma căruia AFDJ Galați a beneficiat de asistența statului francez în demersurile de îmbunătățire a navigabilității pe Canalul Sulina și creșterea capacității de mărfuri transportate.

Excelența Sa, doamna Laurence Auer, a ținut să salute "cooperarea excelentă cu Ministerul Transporturilor și cu AFDJ Galați, care a permis realizarea de progrese reale în ceea ce privește consolidarea traficului pe Canalul Sulina". "Acest demers se înscrie în contextul războiului din Ucraina și are o dimensiune europeană, într-un act de solidaritate cu Ucraina, dar și cu România. El vizează eficiența și complementaritatea cu acțiunile Comisiei Europene", a precizat doamna ambasador.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, a ținut să salute colaborarea cu Franța în domeniul managementului Canalului Sulina, atât în ceea ce privește siguranța navigației, cât și creșterea traficului de mărfuri. "Creșterea traficului de mărfuri și siguranța pe Canalul Sulina înseamnă piloți mai mulți, dar și rapiditatea de deplasare a acestora. Luna trecută am avut cel mai mare volum de trafic înregistrat vreodată pe Canalul Sulina - 408 nave! Prin noul proiect de management al Canalului Sulina, prin noul proiect de semnalizare, prin această pilotină primită de la statul francez, dar și cu noile nave și pilotine din cadrul proiectului "PRIMUS", până în toamnă vrem să creștem capacitatea și mai mult, cu 60 la sută peste ce s-a înregistrat luna trecută", a precizat secretarul de stat.

La rândul său, directorul comercial al AFDJ Galați, Sorin Creţu, a precizat că, deși are 20 de ani de serviciu, pilotina primită de la statul francez se află în condiții bune de funcționare, un avantaj al ei fiind construcția simplă și fiabilă, ce nu implică foarte multe componente electronice. "Noi am mai avut nave de acest tip și mă refer aici la simplitatea în exploatare, iar colegii mei le-au folosit în condiții foarte bune. Nava a fost radiată din evidențele statului francez și urmează ca, în aproximativ o lună, o lună și jumătate, să fie înmatriculată în România și să poată fi folosită", a explicat directorul comercial al AFDJ Galați.

În prezent, la Sulina, AFDJ Galați dispune de două pilotine, astfel că, în scurt timp, va avea trei nave capabile să transporte piloții la navele care vin sau ies în Marea Neagră.

Citit 8368 ori Ultima modificare Joi, 06 Aprilie 2023 19:36

15 comentarii

  • postat de dan
    Miercuri, 03 Mai 2023 15:34
    78.96.86.***
    Avem voie sa inmatriculam motoare noneuro (poluante) ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ivan
    Luni, 10 Aprilie 2023 09:43
    82.79.117.***
    O tara asistata social...la nivel interstatal! Penibil! Si mai discutam de investitii in rachete, avioane, etc...
    0
    4
    Raportează
  • postat de bicaconstantin
    Joi, 06 Aprilie 2023 15:17
    109.166.131.***
    Eu am construit cu TEHNOREX cele mai bune nave pentru AFDJ https://nu.punem.link.in.comentariu.org/
    0
    2
    Raportează
  • postat de Gigi
    Miercuri, 05 Aprilie 2023 10:20
    109.166.135.***
    Traficul pe Sulina deja e la cote maxime, la momentul actual circulandu-se fara a se mai respecta reguli ce tin de siguranta navigatiei. Navigatia amonte noaptea pe canal este permisa, problema este numarul mic de piloti care muncesc peste 12 ore pe zi. Piloti noi nu vin din cauza salariilor mizere practicate de AFDJ si a conditiilor de munca si cazare - 'nu sunt bani' ::)). Cat despre ucraenieni, au sapat bastroe sa mai jecmaneasca navele, oricum ei nu au facilitati portuare sa incarce nici macar navele care intra pe Sulina. Sunt 50 de nave in rada maritima si 500 lasate aiurea pe dunare,,,nu mai poti face un rondou in siguranta. In opinia mea navele nu au ce cauta pe fluviu daca nu au navlu,,,sa stea afara in mare...Problemele sunt multe si nu are cine le rezolva! Zi buna!
    0
    16
    Raportează
  • postat de furculision
    Marți, 04 Aprilie 2023 11:06
    212.95.5.***
    Multumin, dar...nu trebuia!...

    Adica au donat cizmarului, pantofi uzati! Sa i poarte!...

    Si el a spus aplecat: "Saru' mana, coane!"
    3
    19
    Raportează
  • postat de Pilotina nu poate crește traficul naval
    Marți, 04 Aprilie 2023 10:18
    109.166.135.***
    Problema este pentru creșterea traficului, din cauza vaselor care așteaptă în larg, la ancoră în M. Neagră, la gura intrări în Canalul Sulina, între 100 și 150 de vase care așteaptă să intre în canal, cu săptămânile pentru a fi încărcate cu grâne din porturile dunărene. Ar trebui asigurat traficul naval pe canal și brațul Sulina și pe timp de noapte, evident cu semnalizările și balizaj luminos pe canal și brațul Sulina, traficul naval fiind făcut numai pe timp de zi. O altă metodă de creștere a traficului, văzut și pe Canalul Suez, este crearea de convoaie de vase pe canal și brațul Sulina, format din de cinci până la zece nave , dar asta implică mai mulți piloți români pe navele care navigă. Traficul naval pe canal și brațul Sulina este anevoios, greu și de aici ucrainenii vor să crească traficul naval , cu ajutorul canalului Bîstroie pentru exportul grânelor, având în vedere perspectiva războiului din Ucraina, care pare că va fi lung în timp, portul Odessa fiind blocat de ruși.
    0
    16
    Raportează
  • postat de Veorel
    Marți, 04 Aprilie 2023 09:37
    81.12.150.***
    Dar, parca musiu din "stanga", pardon, dreapta, dorea o ...draga...
    Nu cumva a fost si la doamna ambasador in trafic....?!?!, Pardon, in vizita?
    3
    9
    Raportează
  • postat de florin
    Marți, 04 Aprilie 2023 08:43
    86.124.201.***
    ,,Ambarcațiunea face parte dintr-un proiect mai amplu, parte a parteneriatului strategic dintre Franța și România, ,,
    Sub asa zisele parteneriate se intimpla cele mai mari nenorociri!Astept sa vad cit o sa platim ca tara pentru aceasta gratuitate!!!!Oricum rusinos sa ne guduram pe linga stapini pentru o barca iesita la pensie in Franta!Dar o declaratie mi se pare tare si anume:
    ,, pilotina primită de la statul francez se află în condiții bune de funcționare, un avantaj al ei fiind construcția simplă și fiabilă, ce nu implică foarte multe componente electronice.,,
    Va dati seama ce pregatiti suntem pentru acel magnific program hydrogen valley daca ne bucuram ca vechitura nu are componente electronice in care sa ne prindem urechile!!!!
    2
    17
    Raportează
  • postat de Pnlzero
    Marți, 04 Aprilie 2023 08:42
    109.166.133.***
    Dorim sa auzim si opinia domnului Director Cretu care dpdv tehnic ca maestru in avioane, va gasi repede elicea pilotinei! Ca a absolvit ca jurist asta e alta mancare de peste. Pescari pe vaporas nu imbarcati ca aveti multi prieteni tehnicieni cu microbul asta
    0
    21
    Raportează
  • postat de macarie banu
    Marți, 04 Aprilie 2023 00:08
    89.137.225.***
    ba nene...deci,cu tot respectul,nu ma pot abtine....ca daca pilotina aia,cu timona de pe vremea lu' bunicu(deci ce varsta are)...bai nene...e dotata cu calorifer......ooooauu!.....e un fel de programul rabla
    4
    39
    Raportează
  • postat de das
    Luni, 03 Aprilie 2023 23:51
    89.136.7.***
    Nu imi vine sa cred nici acum ca orasul Galati cu santier naval, port la dunare si cate si mai cate nu are transport pe apa de la galati la Tulcea sau la sulina sau la braila sau la mare. Ok nu zic sa fie zilnic dar o cursa pe saptamana sau la doua saptamani ar fi extraordinar mai ales din mai pana la 1 noiembrie. E inadmisibil asa ceva ! Timisoara are transport public pe apa si noi cu atata apa in jur suntem vai de capul nostru! Se poate un parteneriat public privat sau o formula care sa faca pozibil asta.
    2
    44
    Raportează
  • postat de Mir
    Luni, 03 Aprilie 2023 21:17
    5.13.158.***
    De ce nu ne donează 7 fregate, dar "noi-nouțe"... Nu vechituri...ca praf în ochi.

    E tot un mode de "a ne peria"...pentru contractul ăla de miliarde cu corvetele...
    9
    38
    Raportează
  • postat de Mihnea
    Luni, 03 Aprilie 2023 21:06
    5.13.222.***
    Chiar am devenit lada de gunoi a LUMII. Ce nu mai este bun la altii, este bun la noi ? Nu este buna la Bastroe ? Sau acolo trebuie una NOUA ?
    10
    50
    Raportează
  • postat de marr
    Luni, 03 Aprilie 2023 20:49
    86.124.202.***
    Ca un joc de cuvinte ...era bun si o GHILOTINA pentru varfurile Statului Roman .
    Stiu ei de ce .
    3
    47
    Raportează
  • postat de Afdj
    Luni, 03 Aprilie 2023 20:34
    109.166.133.***
    Dorim sa auzim si opinia domnului director Uzumtoma Florin care din puncr de vedere naval este cel mai in masura sa aprecieze acest gest , dumnealui fiind ing . Metalurg.
    6
    58
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.