Băuturi care vă ajută să dormiţi mai bine

Băuturi care vă ajută să dormiţi mai bine

Băut seara, un pahar cu lapte cald vă poate ajuta să aveţi un somn mai odihnitor
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Înainte de culcare vă puteţi bucura de o băutură, dar sunt unele băuturi care pot distruge semnificativ calitatea somnului, atrag atenţia specialiştii, care citează şi se bazează pe câteva studii în domeniu. Iată ce lichide trebuie să evitaţi, dar şi ce băuturi sunt indicate înainte de a merge la somn.

În general, o treime din adulţii din SUA nu beneficiază de suficiente ore de somn, adică sub şapte ore pe noapte, potrivit datelor Centrului American pentru Controlul şi Prevenţia Bolilor, citate de "cnn.com".

„Băuturile care conţin cafeină sunt cu certitudine de ocolit pentru majoritatea persoanelor“, a afirmat Jessica Garay Redmond, profesor asistent la Departamentul de Nutriţie şi Studii Alimentare de la Universitatea Syracuse din New York. Potrivit acesteia, nu toată lumea are aceeaşi sensibilitate la cafeină, dar unele persoane s-ar putea să aibă nevoie să excludă cafeina din alimentaţie la un moment dat după-amiaza sau în mod cert înainte de cină pentru a se bucura de o odihnă de calitate în timpul nopţii.

Cu alte cuvinte dacă obişnuiţi să savuraţi o ceaşcă de cafea târziu după-amiaza, la birou, este poate mai bine să reduceţi din cantitate. Un studiu restrâns publicat în "Journal of Clinical Sleep Medicine", în 2013, arată că este bine să nu se bea cafea sau alte băuturi pe bază de cafeină cu şase ore înainte de culcare. Redmond a adăugat că unele teste genetice pot fi de ajutor în determinarea sensibilităţii la cafeină. Cafeina poate fi prezentă, de asemenea, în băuturi precum ceaiul, sucurile şi ciocolata şi poate fi tentantă consumarea lor.

Pe lista băuturilor de evitat se înscrie şi alcoolul. Într-o primă fază acesta ne poate ajuta să adormim, însă la atât se limitează beneficul adus. De fapt, orice tip de băutură alcoolică reduce dramatic calitatea odihnei pe timpul nopţii, determinându-vă să vă treziţi obosiţi.

Ce băuturi sunt indicate

În ceea ce priveşte băuturile care promovează somnul de bună calitate, acestea sunt laptele cald, amestecat cu miere. Laptele este o sursă de triptofan, un aminoacid care, odată introdus în organism, este descompus în două substanţe asociate cu somnul: melatonina, care reglează ciclul somnului natural şi al trezirii, şi serotonina, care provoacă relaxare şi somnolenţă. Redmond mai spune că nu are o rutină sepcifică înainte de culcare, dar că are grijă să rămână hidratată, pentru că deshidratarea întrerupe somnul. O hidratare adecvată înseamnă, potrivit Academiei Naţională de Ştiinţe din SUA, trei litri şi jumătate de lichide pe zi, pentru bărbaţi, şi doi litri şi jumătate, pentru femei.

Citit 2018 ori Ultima modificare Duminică, 21 Iulie 2019 14:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.