PAMFLET | Un tramvai numit adeverinţă. Moaca, tranSPORT naţional

PAMFLET | Un tramvai numit adeverinţă. Moaca, tranSPORT naţional
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Consiliul Local a definitivat lista cu categoriile sociale care primesc subvenţii la trasnportul în comun. După ce au tras linie, reprezentanţii administraţiei au ajuns la concluzia că doar brăilenii care vin în vizită la Galaţi vor mai cumpăra bilet. Într-o ţară de asistaţi sociali, PSD face ce ştie mai bine: îi ajută pe oameni să vină mai uşor la urna de votare.

Nu toţi asistaţii sociali primesc subvenţie la Transurb. Consilierii locali au uitat să se treacă pe listă

Discriminare! Mai multe asociaţii care militează pentru egalitatea de şanse protestează vizavi de o serie de omisiuni ale Consiliului Local în ceea ce priveşte lista categoriilor de asistaţi sociali care vor primi abonamente moacă sau subvenţionate pentru transportul public. În mod nedrept, consilierii locali au uitat să-i treacă pe listă chiar pe cei mai importanţi dintre asistaţii sociali: pe ei înşişi.

"Vorbim despre oameni fără posibilităţi, pe care comunitatea îi întreţine cu o rentă lunară, în schimbul căreia nu prestează nicio muncă în folosul oraşului. E normal să le acordăm şi alte facilităţi. Şi mi se pare cu atât mai ciudat cu cât ei înşişi fac legea. Şi nu ar fi fost pentru prima dată când ar fi luat hotărâri pentru ei înşişi", a declarat Marcel Corcodel, militant pentru egalitatea de şanse.

Organizaţiile de profil propun amendarea de urgenţă a hotărârii, altfel că vor merge cu sesizări până la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării.

De cealaltă parte, consilierii locali spun că nu au neapărat nevoie de abonamente pentru Transurb. "Dacă, de exemplu, se face o trecere de pietoni în faţa blocului meu, eu sunt mulţumit, nu mai vreau altceva", a declarat consilierul Ilie Zanfir.

Ca să vândă totuşi bilete, Transurb îi va obliga pe şoferi să îşi plătească călătoriile

S-au gândit la toate! Chiar dacă au trecut nenumărate categorii sociale pe lista subvenţiilor, consilierii locali ştiu că Transurb are, totuşi, nevoie de oameni care să-şi plătească biletul. "Am luat în calcul această problemă, motiv pentru care îi vom obliga pe şoferi să îşi cumpere bilet pentru fiecare călătorie. Când ajung la capăt şi se duc să le fie semnate foile de drum, şoferii îşi vor cumpăra şi bilet pentru cursa următoare. Până la urmă, cine sunt ei să fie scutiţi? Se plimbă toată ziua cu autobuzul şi nu scot un ban din buzunar. Aşa nu se mai poate, trebuie să luăm măsuri drastice!", a spus viceprimarul Picu Apostol Roman.

Şoferii privesc circumspecţi această propunere a viceprimarului-adibas. "Nu ştiu dacă e chiar ok, pentru că uneori suntem pe fugă şi nu avem timp să compostăm. Cred că cel mai bine o să îmi fac abonament. Dar o să-mi fac pe toate liniile, că nu se ştie niciodată când mă schimbă de pe traseu", a spus nea Costel, şofer Transurb.

Caliga Mocangiilor

Pamflet în versuri

Autoportret de Partid şi de Stat

Eu sunt puşlama cu glugă.../ dar sunt şi acrocefal -

oare unde să încapă/ măcar un chiştoc de minte?

sunt erou al zăpăcelii,/ sunt îngust naţional...

unde să fac loc simţirii,/ măcar cât un bob de linte?

Eu sunt sfidătorul legii - / calc icoane şi porunci,

da-s pe capră, printre primii,/ mi-s ridicol şi erect,

tărtăcuţa mi-i ca fierul,/ nu ai cum să o străpungi,

treningul şi necioplirea-mi/ vin fenomenal, perfect!

Eu sunt parazitul - poate/ cineva să-mi dea cu flit?

cine-ce să cântărească,/ să rămână sau să plece?

eu dictez, eu număr ţara,/ eu închid, eu şi deschid...

cine-ce să mai măsoare/ într-o ţară fără lege?

Eu sunt ţanţoşul-ţâfnosul - / nimenea prerogativă

n-are contra, vând iluzii/ şi am şi cartuş pe ţeavă,

port mătase şi cocleală,/ port şi greaţă pe ogivă,

dau tribut ipocriziei.../ şi, de fapt, eu sunt o pleavă!

Submarin Cosorescu

Galaţiul în imagini

Vocea cetăţeanului, vocea politicianului

Alte consecinţe ale subvenţionării Transurb

INEDIT. Ca să folosească la ceva aparatele de compostat bilete, Transurb va înfiinţa un muzeu. "Va fi un muzeu ambulant, într-unul dintre autobuzele noastre vechi. Practic, avem de ales între oricare dintre autobuze", a explicat şeful Transurb, Gigel Caliga.

* Enervat să nu a primit şi el abonament moacă, Costel Fotea şi-a mai cumpărat o maşină. "Nu eram foarte nervos, aşa că mi-am luat doar un Audi", a spus preşedintele CJ.

* Hingherii Transurb sunt nemulţumiţi: "Noi ne scoteam pârleala cu biletele compostate greşit. De-acum încolo, cum ne mai facem planul?", se întreabă controlorii.

* Genica Totolici, supărată că abia acum s-a dat drumul la subvenţii pentru toată lumea: "Aşa făceam şi eu profit. Cred că au vrut să scape de mine", a spus Genica Totolici.

* Nicolae Bacalbaşa e dezorientat: "Cum? Până acum trasnportul public nu era la liber? Că eu nu mi-am luat niciodată bilet", a exclamat Bacalbaşa, când a aflat despre subvenţiile CL Galaţi.

Un Troleu, doi Trolei

Bani mai mulţi, autobuze mai puţine

Creşterea alocaţiei publice pentru Transurb face parte nu neapărat din planul PSD de a oferi oamenilor facilităţi, ci mai ales din proiectul de eficientizare a societăţii. Explicaţia e simplă: când banii vin de la Consiliul Local, nici nu trebuie să ai autobuze care să circule unul după altul. E suficient unul pe oră, că banii din abonamente şi subvenţii sunt tot aceiaşi. "Cu cât creşte procentul încasărilor din subvenţii, cu atât scade calitatea serviciilor în transport", a explicat economistul Matei Parale.

Transport cu AglomeRaţie

Precizare

Materialul acesta este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Informaţiile prezentate pot sau nu să fie adevărate. Imaginile incluse sunt proprietatea cotidianului "Viaţa liberă". Toate drepturile rezervate "Viaţa liberă".

Citit 3648 ori Ultima modificare Luni, 19 Februarie 2018 01:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.