Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Un angajat străin în România trebuie să aibă, începând cu această lună, o remuneraţie echivalentă cu valoarea salarului mimin brut, majorată la 2.080 de lei. Valoarea salariului primit în România este o condiţie de bază pentru ca cei veniţi din alte ţări să poată cere prelungirea dreptului de şedere la noi, în caz contrar solicitarea putând fi respinsă.

Salariul minim brut pe ţară, una dintre condiţiile care trebuie îndeplinite de străinii care solicită viză de lungă şedere pentru detaşare pe teritoriul României sau prelungirea dreptului de şedere temporară, a fost majorat de la 1.900 la 2.080 de lei, anunţă Inspectoratul General pentru Imigrări. Conform modificărilor care îi vizează şi pe salariaţii români, personalul străin încadrat pe funcţii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, salariul de bază minim brut pe ţară devine 2.350 de lei lunar, pentru un program normal de lucru. Noile salarii vor trebui trecute în noile contracte de muncă sau în actele adiţionale de către angajatori, pentru că numai cu aceste dovezi ale venitului minim garantat de lege, străinii vor putea solicita prelungirea dreptului de şedere în România.

Taxe plătite la BCR

Tot începutul de an aduce şi o varietate a modalităţilor de plată a taxelor pentru permisele de şedere temporară şi a documentelor de călătorie pentru străini, în sensul că acestea vor putea fi achitatate şi la toate unităţile teritoriale ale BCR, nu doar în conturile CN Imprimeria Naţională deschise la CEC Bank, respectiv, la Trezoreria Statului.

Permisul atestă existenţa dreptului de şedere al cetăţeanului străin, face dovada identităţii, a adresei de reşedinţă sau de domiciliu în România, precum şi durata şi scopul  pentru care i s-a acordat. Titularul documentului are obligaţia de a-l avea în permanenţă asupra sa, de a nu-l înstrăina şi de a-l prezenta autorităţilor competente ori de câte ori i se solicită.

Permisul de şedere poate fi obţinut de la formaţiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări din judeţul în care străinul îşi are stabilită reşedinţa sau domiciliul. Pentru obţinerea permisului de şedere se vor depune personal o serie de documente cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea dreptului de şedere acordat de viză. Documentul de călătorie electronic se eliberează la cerere beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională pentru o perioadă de doi ani şi persoanelor fără cetăţenie pentru o perioadă de cinci ani. După expirare, se va elibera un nou document de călătorie cu aceeaşi valabilitate.

Citit 2143 ori Ultima modificare Vineri, 04 Ianuarie 2019 13:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.