Tecuciul plăteşte scump factura iernii

Tecuciul plăteşte scump factura iernii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Gropile căscate ca după bombardament în asfaltul străzilor dn municipiul Tecuci vor înghiţii, mii de lei dintr-un buget şi aşa strâmtorat de criză şi de nevoi.

Potrivit primarului Eduard Finkelstain, factura iernii e scumpă. Costurile deszăpezirii, de 3-4 miliarde de lei vechi, vor fi suplimentate cu cele de asfaltare – 15 miliarde de lei vechi.

Asfalt expirat

Şi în Tecuci, ca în toată ţara, străzile sunt ciuruite de gropi. La ultima noastră vizită, Tecuciul arăta lacustru din cauza bălţilor adânci şi mari formate în sutele de gropi.

„În toată ţara, nu numai la Tecuci, asfaltul are durata de viaţă expirată de mult timp. Garanţia lui este de şapte până la zece ani, dacă e lucrat bine. Noi avem asfalt de 15-20 de ani care a fost plombat, întreţinut, dar nu mai rezistă”.

„A avut de suportat impactul unei ieri dificile, cu zăpadă, îngheţ, dezgheţ, utilaje grele grele care au ras şi au scos zăpada în afara Tecuciului, fiindcă nu mai aveam unde să o dăm, străzile fiind înguste, iar materialul antiderapant a creat probleme. Gropile mari vor înseamna costuri mari”, ne-a declarat primarul Finkelstain.

Mai bine frezare decât asfalt la rece

Primarul Tecuciului nu prea crede în soluţia pusă deja în practică de autorităţile din municipiul Galaţi – mixtura asfaltică la rece. Finkelstain a analizat deja ofertele din ţară şi se află în în faza de contractare cu Drumuri Judeţene.

„Rezultatele nu sunt cele mai spectaculoase pe asfalt la rece dacă nu este vremea uscată. Mixtura se poate turna şi la temperaturi scăzute, şi se consideră a fi o soluţie miraculoasă, dar totuşi, trebuie făcute şi nişte proceduri de aderenţă – turnată smoală”.

„Dacă torni mixtura asfaltică rece fără un strat suport, există riscul să sară. Costurile foarte mari şi garanţia redusă mă fac să cred că e mai bine să trec direct la asfaltarea clasică şi voi utiliza în prima etapă procedurile de frezare”.

„Faptul că voi freza suprafeţe întinse, va crea o anumită posibilitate de a merge maşinile. Cum vremea se va încălzi, aplicăm asfalt la cald. E clar că volumul de lucrări va fi de două ori mai mare ca anul trecut, în ceea ce priveşte suprafeţele”, ne-a declarat Finkelstain.

Edilul tecucean a dat ca exemplu doar traseul din faţa Primăriei până la podul peste Tecucel, în zona abatorului, care înseamnă circa 12.000 de mp de asfalt. Asfaltarea pe această porţiune ar presupune, la prima estimare, 10-12 miliarde de lei vechi.

Şi asta nu e tot!

Pe lângă handicapul bugetar de 15 miliarde de lei vechi, Primăria va trebui să suporte şi alte cheltuieli de natură socială.

Primarul şi-a manifestat îngrijorarea că va trebui să acopere de la bugetul local bursele şcolare şi sumele cuvenite asistenţilor persoanelor cu handicap, pentru care nu s-au alocat fonduri suficiente.

Cele două cheltuieli de mai sus se ridică la 13 miliarde de lei vechi care se vor repercuta asupra vistieriei şi aşa golite. „O să ne aflăm în situaţia de a nu putea face decât reparaţii şi să acoperim costurile de funcţionare, cu foarte puţini bani pe investiţii.

Bugetul pe acest an, în linii mari nu suferă modificări mari tot la 17 miliarde de lei vechi ne vom plasa, ca resurse: marea problemă este că scade componenta investiţională care pe noi ne interesează cel mai mult”, spune primarul.

Vestea bună este că Tecuciul are suficiente obiective investiţionale finanţate de la nivel european şi central despre care vom oferi amănunte în ediţiile viitoare.

Citit 672 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.