Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Fii primul care postează comentarii!

Străinii aflați în Galați nu mai pot depune cereri pentru eliberarea unei serii de documente necesare deplasării sau șederii pe teritoriul țării. Pe perioada stării de urgență instituită la nivel național de pe 16 martie, activitatea de prelucrare a acestor solicitări a fost suspendată. În cazul în care unora dintre străini le expiră documentele, valabilitatea acestora va fi prelungită automat, nefiind necesare demersuri din partea titularilor. 

Inspectoratul General pentru Imigrări anunță noi restricții privitoare la activitatea de lucru cu străinii aflați pe teritoriul țării noastre, în scopul prevenirii amplificării numărului de cazuri de infectare cu COVID-19. Astfel, se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de ședere, reunificare a familiei pentru beneficiarii unei forme de protecție internațională, precum și suspendarea primirii cererilor de restituire a pașapoartelor naționale, de eliberare a unor copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal. În cazul în care valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări expiră în această perioadă, acestea vor fi automat prelungite până la finalul acestei situații, nefiind necesare demersuri din partea cetățenilor străini. 
"Se mențin măsurile aprobate anterior, având ca scop evitarea aglomerării în zonele de relații cu publicul. Activitatea de relaționare se va desfășura, pe cât posibil, prin mijloacele electronice de comunicare și prin intermediul serviciilor poștale. Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror acces este permis simultan în spațiile unde sunt amenajate ghișeele, iar activitatea de primire în audiență în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări se suspendă. De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor județene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate, în baza actului de identitate, prezentat în original", anunță Inspectoratul General pentru Imigrări. 
Conform măsurilor anunțate anterior, solicitările adresate pe portalul on-line al IGI vor fi soluționate cu prioritate, iar în cazul celor neprogramate, acestea vor fi primite doar pentru situații temeinic justificate, de maximă urgență. Cetățenii străini se pot informa numai prin mijloace electronice sau prin telefon, activitatea la ghișee în acest sens fiind suspendată, la fel ca și primirea cererilor de acordare a dreptului de ședere pe termen lung. Străinii sunt obligați în continuare să comunice on-line, în termenele prevăzute de lege, schimbările intervenite în situația lor sau referitoare la la furtul sau pierderea permisului de ședere, urmând ca pentru preschimbarea permisului să depună o cerere ulterior. De asemenea, sunt limitate vizitele în cadrul centrelor aflate în administrarea instituției și sunt stabilite mai multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecției persoanelor cazate.

Citit 864 ori Ultima modificare Duminică, 22 Martie 2020 17:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.