Gălățeni trimiși aproape cu forța în vacanță în Turcia

Gălățeni trimiși aproape cu forța în vacanță în Turcia
Evaluaţi acest articol
(40 voturi)

”Dezamăgire, dezastru!”, așa caracterizează gălățeanca T.J. experiența pe care a avut-o cu agenția de turism Christian Tour. La sfârșitul anului 2019, femeia a contractat un sejur ”ultra all inclusive” în Antalya, pentru luna septembrie a acestui an. Văzând că situația cauzată de pandemie se agravează, femeia nu a cerut înapoi banii plătiți ca avans, dar a încercat, încă din aprilie, să amâne sejurul pentru sfârșitul anului 2021. S-a lovit însă de refuzuri repetate ale agenției și de o comunicare extrem de greoaie din partea acesteia.

Contractul dintre T.J și Christian Tour a fost semnat pe 9 decembrie 2019, pentru un pachet ”ultra all inclusive” de 7 nopți în Antalya, cu plecare din 31 august 2020. Femeia a achitat jumătate din valoarea pachetului, restul urmând a fi plătit până pe 10 august 2020. Toate bune și frumoase, numai că a... intervenit pandemia.

”La începutul lunii aprilie 2020, când am văzut ca situația în țară se schimbă din rău în mai rău, am început demersurile cu agenția pentru a reprograma sejurul pentru anul viitor, în speranța că vor fi vremuri mai bune. Corespondența cu agenția, sediul central, am purtat-o pe messenger și pe e-mail. La Galați, ambele puncte de lucru au fost închise, între timp cel de pe strada Brăilei a fost și desființat, cel din mall fiind redeschis după jumătatea lunii iulie. Agenția a tărăgănat soluționarea solicitării mele, comunicarea s-a făcut foarte greu, lucru pe care l-am semnalat și în adresele depuse către agenție și către Protecția Consumatorului. După ce sediul din Galați a fost redeschis, am mers să cer reprogramarea sejurului (în nicio clipă nu am cerut returnarea sumei achitate, deoarece am considerat că situația pe care o traversăm nu este nici din vina agenției, dar nici din vina turistului, și de aceea nu am vrut să-i creez agenției vreo problemă în ceea ce privește plata sumei), dar cei de aici sunt limitați în a lua hotărâri, cei care dictează sunt cei de la centru. Sunt foarte mulți turiști în situația mea, se poate verifica pe pagina lor de Facebook, cu toate că majoritatea mesajelor care deranjează prin adevărul lor sunt șterse, dar ne luptăm cu morile de vânt când este vorba de o asemenea agenție. Am ales Christian Tour pentru că am considerat că sunt cei mai buni, dar dezamăgirea este mare”, ne-a declarat T.J.

Amânarea sejurului a fost cerută din motive medicale

Femeia ne-a explicat și motivele pentru care a dorit să amâne sejurul din Antalya pentru anul viitor. ”Din cauza pandemiei din ultimele luni și a faptului că dorim să ne protejăm sănătatea, bolnavii cronici fiind cei mai predispuși la complicații (în rândul acestora înregistrându-se majoritatea deceselor), noi fiind diagnosticați cu afecțiuni cronice (T.J. - operat meningiom occipital stâng, R.M.L. - pancolită hemoragică severă, C.I. – dermatită alergică de contact), am luat hotărârea de a modifica data plecării, lucru pe care l-am încercat încă din 22 aprilie. Răspunsurile primite au fost întocmite atât de reprezentanți ai Christian '76 Tour SRL din mai multe locații (Baia Mare, Târgu Mureș, Suceava), cât și de reprezentanți ai Tui Travel Center Constanța (aceasta nefiind parte în contractul încheiat între mine și Christian '76 Tour SRL ). Mai mult, nefiind întocmite de aceeași persoană sau responsabil de contract, răspunsurile nu sunt în concordanță unele cu celelalte. Aceste răspunsuri nu au soluționat cererea mea, soluțiile fiind diferite. În plus, după ce am insistat să primesc mai multe clarificări, nu am mai primit niciun răspuns. Ne-au întrebat dacă n-am știut că avem probleme de sănătate în momentul în care achiziționat biletele. Ba știam, dar nu erau atât de multe riscuri. Și, în plus, cu atât de multe restricții, nici nu mai poate fi vorba de respectarea pachetului ultra all inclusive pe care l-am ales”.

Gălățeanca crede că toate aceste răspunsuri din partea reprezentanților agenției Christian Tour nu au urmărit decât să tragă de timp, pentru a putea penaliza rezilierea contractului cu un procent cât mai mare sau a-și asigura un comision cât mai mare, în cazul altor variante de modificare a datei plecării.

Nu am primit răspuns, dar problema s-a rezolvat 

Gălățeanca a apelat la ”Viața liberă” când mai erau doar câteva zile până pe 10 august, data-limită până la care trebuia achitată și diferența de bani. Am sunat și noi la telefonul care figura drept număr de contact al sediului central Christian Tour și ne-a răspuns agenția din Pitești, iar doamna în cauză ne-a recomandat să trimitem un e-mail cu informațiile solicitate. Am făcut asta și n-am primit niciun răspuns la e-mail. În schimb, coincidență sau nu, problema gălățencei T.J. s-a rezolvat chiar a doua zi după-amiază, pe 11 august, adică după expirarea termenului scadent.

”Am primit un voucher pe 1.410 euro, dar pentru care am achitat în plus încă 150 de euro, o taxă care nu e stipulată nicăieri în contract. Voucherul ne obligă să contractăm, până la sfârșitul acestui an, un alt sejur în Antalya, în cursul anului viitor”, ne-a spus T.J.

Femeia ne-a mărturisit că este foarte dezamăgită de felul în care a fost tratată de Christian Tour. ”Aceste agenții cu turiștii au crescut, cu turiștii trebuie să meargă mai departe. Nu le-am cerut banii înapoi, pentru că nu e vina lor pentru tot ce se întâmplă, dar nu trebuie nici ca totul să fie numai pe umerii turistului”, a încheiat T.J.

Citit 24007 ori Ultima modificare Joi, 27 August 2020 14:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.