Evaluaţi acest articol
(40 voturi)
13 comentarii

”Dezamăgire, dezastru!”, așa caracterizează gălățeanca T.J. experiența pe care a avut-o cu agenția de turism Christian Tour. La sfârșitul anului 2019, femeia a contractat un sejur ”ultra all inclusive” în Antalya, pentru luna septembrie a acestui an. Văzând că situația cauzată de pandemie se agravează, femeia nu a cerut înapoi banii plătiți ca avans, dar a încercat, încă din aprilie, să amâne sejurul pentru sfârșitul anului 2021. S-a lovit însă de refuzuri repetate ale agenției și de o comunicare extrem de greoaie din partea acesteia.

Contractul dintre T.J și Christian Tour a fost semnat pe 9 decembrie 2019, pentru un pachet ”ultra all inclusive” de 7 nopți în Antalya, cu plecare din 31 august 2020. Femeia a achitat jumătate din valoarea pachetului, restul urmând a fi plătit până pe 10 august 2020. Toate bune și frumoase, numai că a... intervenit pandemia.
”La începutul lunii aprilie 2020, când am văzut ca situația în țară se schimbă din rău în mai rău, am început demersurile cu agenția pentru a reprograma sejurul pentru anul viitor, în speranța că vor fi vremuri mai bune. Corespondența cu agenția, sediul central, am purtat-o pe messenger și pe e-mail. La Galați, ambele puncte de lucru au fost închise, între timp cel de pe strada Brăilei a fost și desființat, cel din mall fiind redeschis după jumătatea lunii iulie. Agenția a tărăgănat soluționarea solicitării mele, comunicarea s-a făcut foarte greu, lucru pe care l-am semnalat și în adresele depuse către agenție și către Protecția Consumatorului. După ce sediul din Galați a fost redeschis, am mers să cer reprogramarea sejurului (în nicio clipă nu am cerut returnarea sumei achitate, deoarece am considerat că situația pe care o traversăm nu este nici din vina agenției, dar nici din vina turistului, și de aceea nu am vrut să-i creez agenției vreo problemă în ceea ce privește plata sumei), dar cei de aici sunt limitați în a lua hotărâri, cei care dictează sunt cei de la centru. Sunt foarte mulți turiști în situația mea, se poate verifica pe pagina lor de Facebook, cu toate că majoritatea mesajelor care deranjează prin adevărul lor sunt șterse, dar ne luptăm cu morile de vânt când este vorba de o asemenea agenție. Am ales Christian Tour pentru că am considerat că sunt cei mai buni, dar dezamăgirea este mare”, ne-a declarat T.J.

Amânarea sejurului a fost cerută din motive medicale

Femeia ne-a explicat și motivele pentru care a dorit să amâne sejurul din Antalya pentru anul viitor. ”Din cauza pandemiei din ultimele luni și a faptului că dorim să ne protejăm sănătatea, bolnavii cronici fiind cei mai predispuși la complicații (în rândul acestora înregistrându-se majoritatea deceselor), noi fiind diagnosticați cu afecțiuni cronice (T.J. - operat meningiom occipital stâng, R.M.L. - pancolită hemoragică severă, C.I. – dermatită alergică de contact), am luat hotărârea de a modifica data plecării, lucru pe care l-am încercat încă din 22 aprilie. Răspunsurile primite au fost întocmite atât de reprezentanți ai Christian '76 Tour SRL din mai multe locații (Baia Mare, Târgu Mureș, Suceava), cât și de reprezentanți ai Tui Travel Center Constanța (aceasta nefiind parte în contractul încheiat între mine și Christian '76 Tour SRL ). Mai mult, nefiind întocmite de aceeași persoană sau responsabil de contract, răspunsurile nu sunt în concordanță unele cu celelalte. Aceste răspunsuri nu au soluționat cererea mea, soluțiile fiind diferite. În plus, după ce am insistat să primesc mai multe clarificări, nu am mai primit niciun răspuns. Ne-au întrebat dacă n-am știut că avem probleme de sănătate în momentul în care achiziționat biletele. Ba știam, dar nu erau atât de multe riscuri. Și, în plus, cu atât de multe restricții, nici nu mai poate fi vorba de respectarea pachetului ultra all inclusive pe care l-am ales”.
Gălățeanca crede că toate aceste răspunsuri din partea reprezentanților agenției Christian Tour nu au urmărit decât să tragă de timp, pentru a putea penaliza rezilierea contractului cu un procent cât mai mare sau a-și asigura un comision cât mai mare, în cazul altor variante de modificare a datei plecării.

Nu am primit răspuns, dar problema s-a rezolvat 

Gălățeanca a apelat la ”Viața liberă” când mai erau doar câteva zile până pe 10 august, data-limită până la care trebuia achitată și diferența de bani. Am sunat și noi la telefonul care figura drept număr de contact al sediului central Christian Tour și ne-a răspuns agenția din Pitești, iar doamna în cauză ne-a recomandat să trimitem un e-mail cu informațiile solicitate. Am făcut asta și n-am primit niciun răspuns la e-mail. În schimb, coincidență sau nu, problema gălățencei T.J. s-a rezolvat chiar a doua zi după-amiază, pe 11 august, adică după expirarea termenului scadent.
”Am primit un voucher pe 1.410 euro, dar pentru care am achitat în plus încă 150 de euro, o taxă care nu e stipulată nicăieri în contract. Voucherul ne obligă să contractăm, până la sfârșitul acestui an, un alt sejur în Antalya, în cursul anului viitor”, ne-a spus T.J.
Femeia ne-a mărturisit că este foarte dezamăgită de felul în care a fost tratată de Christian Tour. ”Aceste agenții cu turiștii au crescut, cu turiștii trebuie să meargă mai departe. Nu le-am cerut banii înapoi, pentru că nu e vina lor pentru tot ce se întâmplă, dar nu trebuie nici ca totul să fie numai pe umerii turistului”, a încheiat T.J.

Citit 22547 ori Ultima modificare Joi, 27 August 2020 14:13

13 comentarii

  • postat de Cardinalul Richeliu Sâmbătă, 29 August 2020 19:41 86.124.200.*** Link la comentariu
    2
    0

    Daca voi credeti ca banii sunt la agentia de turism, înseamnă ca nu înțelegeți cum funcționează sistemul

    Raportează
  • postat de Ilie violeta Duminică, 23 August 2020 20:08 188.24.192.*** Link la comentariu
    0
    9

    D-nule ,,Economic" veți rămâne mirat câte probleme au avut turiștii și cu rezervări pe Booking ! Nimeni nu a anticipat această pandemie ! Co ntractele au fost gândite cu clauze pentru ,,timpuri normale " și nimeni nu s-a gândit că apelând la o agenție așa renumită vor fi probleme ! Sunt multe și diferite problemele turiștilor , vom avea de ìnvățat cu siguranță toți din această experiență/ dar roata se ìnvârte și dacă cineva crede că astăzi au câștigat păcălind turiștii se ìnșeală,o să vină ziua când se vor uita lung ìnspre ușă,doar doar va intra vreun turist !

    Raportează
  • postat de Ilie violeta Duminică, 23 August 2020 19:34 188.24.192.*** Link la comentariu
    0
    9

    Sunt foarte mulți turiști care și-au pierdut banii pentru că din diverse motive nu au reușit să mai plece ìn vacanță ! Respectul pe care, agenția sus-menționată , ìl are față de turisti se vede din simplu fapt că nu răspund la telefon,la mail-uri ! Atàția turiști sunt păcaliți și instituțiile statului dorm ! Câți turiști au timpul și nervii să mergă ìn instanțe,să se ìnhame la un luuung proces ? Pe asta se și bazează agenția ,de aia iși permit să facă abuzuri ! Jos pălăria pentru ziarul ,,viața liberă" că a atins un astfel de subiect, alte ziare centrale nu se pot atinge de marea agenție ! Dragi turiști care sunteți ìn aceeași situație citiți,spuneți care este povestea dvs și distribuiți articolul și de pe pagina de facebook a ziarului ! Din păcate suntem mulți și tare mi-ar plăcea ca ,,buturga mică să răstoarne carul mare !

    Raportează
  • postat de Economic Duminică, 23 August 2020 17:29 93.122.251.*** Link la comentariu
    5
    10

    Dacă în 20 20 încă facem rezervări prin agenții de turism, ne meritam soarta. Când internetul leagă furnizorul direct de Consumator, noi vrem sa dam și un comision cuiva. Pai cum sa nu ne meritam soarta. Booking punct com a permis anularea oricărei rezervări, cu returnarea integrala a oricărei sume plătite, în baza fricii de covid 19. Nu trebuia nicio dovada. Dar noi stam la coada la agenții sa le dam bani. Offff, nu ne mai facem bine

    Raportează
  • postat de ss Duminică, 23 August 2020 15:49 5.13.132.*** Link la comentariu
    1
    10

    renuntati la agentiile de turism si faceti singuri rezervarile online studiind conditiile de rezervare/anulare! Veti avea doar de castigat!

    Raportează
  • postat de Turist tepuit Duminică, 23 August 2020 12:26 109.102.201.*** Link la comentariu
    0
    15

    Anul acesta 80 % din turisti au pierdut banii pentru ca agențiile de turism refuza categoric sa restituie banii. Nimeri nu ne apara iar contractele sunt in favoarea lor . Scrie ca pierzi 50% daca anunti ca nu mai pleci si renunti cu 30 de zile inainte de plecare. Nimeni nu da nimic. Toate agențiile au câștigat nu au pierdut. La anul sper sa piardă si sa se roage ele de noi si sa accepte si conditiile noastre.
    Eu voi cere 1) Daca se anulează din orice motiv sa se dea toti banii înapoi. Nu sa ma oblige sa accept altceva la pret de cateva ori mai mare.
    2) Daca cresc cheltuielile cresc cu mai mult de 5% sa restituie banii daca turistul nu mai vrea sa meargă. Pe langa pret sa mai dau cel putin 200-300 euro pe test, pe taxe, pe drumuri si cazari suplimentare este de neacceptat. Nu accept ca un bilet de 400 de euro sa ajunga la 700 euro.
    Turisti nu mai semnati toate contractele lor cae va iau banii fără să ofere nimic.

    Raportează
  • postat de Anodin Duminică, 23 August 2020 10:41 109.166.134.*** Link la comentariu
    1
    18

    Hotel 4*, all inclusiv , 7 nopți ,transport avion, preturi incepand cu 640e . Prefer Antalya decât la bișnițarii hotelieri din țară. Deviza lor este: "Trândăvește tot anul ,cu câștigul de pe o lună"

    Raportează
  • postat de Betonuț Drujbeanu Duminică, 23 August 2020 10:36 213.233.104.*** Link la comentariu
    23
    8

    Stai sa încep să plâng un pic de mila gălățencei t.j.
    A, nu, nu pot că nu am mai avut concediu de 2 ani.
    Măcar să stau acasă să mă odihnesc, nu să plec prin Turcia.
    Auzi, 1500 euro, nici nu vreau să mă gândesc în câte luni iau banii ăștia, darămite să îi dau pe un concediu.
    Am o idee, hai să plângem de mila celor care chiar sunt într-o situație grea, poate îi și ajutăm cumva, nu în cazuri de genul prezentate în articol.

    Raportează
  • postat de Simona Duminică, 23 August 2020 06:34 82.76.207.*** Link la comentariu
    0
    10

    Buna ziua!
    Eu va scriu din București.
    Am întâmpinat și întâmpin in continuare, deoarece problema nu s-au soluționat încă, aceeași situație cu agenția Helloholidays.
    Sejur achitat în decembrie anul trecut, cu cerere de returnare a sumei pe un voucher. Nu vor cu niciun chip. O să-i dau in judecata.

    Raportează
  • postat de marinaru Duminică, 23 August 2020 00:16 89.136.231.*** Link la comentariu
    2
    34

    Litoralul nostru ce are? Iti spun eu ce are...are o mafie care a inchiariat plajele unor alti mafioti si si-au pus sezlongurile peste tot si nu mai ai unde sta decat daca iei sezlong la 20-30-40 lei. Are o aglomeratie de oameni care arunca ambalaje, porumb fiert si tigari pe nisip precum si alte gunoaie. Are preturi la camera de 250-350 lei in conditiile in care 80 la suta dintre angajati au salariul intre 1500-1900 lei. Peste tot manele si marlanie, mancare scumpa si facuta in conditii mizere ( verificati controalele facute de opc si ce au gasit chiar si la restaurante cu renume). Are o multime de hoti care iti fura telefonul si portofelul de pe plaja sau intra in camera si iti fura. Mai are gropi, noroaie de la santier, praf, vegetatie uscata, seara preturile ca in Elvetia. Toate astea la pachet cu covid, servetele umede, tampoane si alte minuni in apa de iti e greata sa mai intri.
    Nu fac antireclama litoralului romanesc dar asta e realitatea. Prefer sa merg in alte zone la mare unde oamenii sunt civilizati, unde nu te urmaresc ca sa te fure, unde nu te jecmanesc , unde mai si zambesc sincer si nu fals si isi fac meseria cu placere, unde iti ofera mancare proaspata si curata si nu te fura la gramaj.
    Sa va mai spun sau ma opresc?
    Prefer Marea Egee, Marea Ionica , Marea Mediterana,

    Raportează
  • postat de Stoica Alina Sâmbătă, 22 August 2020 21:52 79.118.68.*** Link la comentariu
    0
    14

    As dori sa menționez ca sunt mai multi turiști în situația doamnei T.J. Christian Tour nu dorește sa soluționeze problemele apărute datorita Covid-19 ei doresc numai sa le rămână banii ..... turistul nu contează....

    Raportează
  • postat de Adrian Teodorescu Sâmbătă, 22 August 2020 18:09 82.208.178.*** Link la comentariu
    0
    17

    Aceasta companie este de 3 lei și 20 de bani. Deși se vrea a fi cel mai mare tour operator din tara a inselat mii de romani. În plina pandemie a mâncat banii romarilor, nu a restituit nici un ban, nu a făcut demersuri ptr reprogramare, numai vorbe! As dori sa aflu măcar prin simple comentarii cați romani au fost păcăliți de aceasta MARE companie

    Raportează
  • postat de ariciul Sâmbătă, 22 August 2020 08:50 89.39.81.*** Link la comentariu
    51
    8

    Caaatzzz.Da litoralul nostru ce are?Te duci stai doua saptamani si platesti la urma cand pleci.Nu e mai bine asa?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.