Surprize-surprize pe marginea gropii. De ce trebuie să stai cu ochii pe meşteri

Surprize-surprize pe marginea gropii. De ce trebuie să stai cu ochii pe meşteri
Aşa arată lucrarea la doi ani de când ar fi trebuit să fie finalizată (Foto: Marian Calestru)
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Sau, mai exact cu cea din cimitir, "surpriza" de a plăti un pumn de bani, agonisiți din pensie, pentru amenajarea unui loc de veci, căzând pe capul unei familii de gălățeni ajunși la o vârstă respectabilă și deloc feriți de probleme de sănătate. Cireașa de pe tort este că oamenii, care se consideră înșelați de firma cu care au încheiat contract pentru lucrare, nu prea mai au pârghii legale ca să repare problemele, singura cale fiind una deloc ușoară: judecata.

Gheorghe Chițiga are 77 de ani și este din Galați. Și el și soția sa au probleme de sănătate și și-au petrecut ultimii ani mai mult prin spitale, sub tratamente și intervenții chirurgicale. Conștienți că, într-o zi, anii și bolile vor aduce inevitabilul, soții s-au îngrijit din timp de cele veșnice și, în urmă cu doi ani, au angajat o firmă să le amenajeze locurile la cimitir. Voiau o lucrare serioasă, durabilă, pentru care urmau să plătească o sumă considerabilă.

"Am ales firma "Denicris", am găsit datele ei afișate acolo, la administrația cimitirului "Sf. Lazăr", I-am contactat și am încheiat contract cu ei. Lucrarea trebuia să aibă, conform contractului, două bolte cu câte trei paturi, borduri, două plăci și două anexe din mozaic și un monument. Valoarea totală, conform devizului iniţial, urma să fie de 7.030 de lei", ne-a adus la cunoștință gălățeanul, beneficiar al lucrării realizate la Cimitirul "Sf. Lazăr", în baza contractului încheiat în mai 2018. Potrivit înţelegerii, omul susţine că a plătit, în avans, suma de 5.000 de lei, urmând ca restul de bani să îi achite la final.

Şoc şi pagubă

La circa trei luni de la încheierea contractului cu firma prestatoare, Gheorghe Chiţiga avea să constate că înţelegerea nu a fost respectată. Gălăţeanul susţine că a ajuns la locul de veci, unde a constatat că lucrarea nu fusese făcută conform planului.

"Eu şi soţia am fost, în acea perioadă, internaţi în spital, fiind amândoi supuşi unor intervenţii chirurgicale. După externare, la sfârşitul lunii iulie, am luat legătura cu domnul Ariton (n.r. - reprezentantul firmei), care mi-a spus să stau liniştit. Pe 16 august 2018, mi-a spus să mă prezint la cimitir cu restul de bani. Când am ajuns la mormânt, capacele erau deja puse şi m-a asigurat că lucrarea s-a efectuat conform contractului. Am achitat restul de bani şi am plecat acasă, dar după câteva luni am fost sunat de la cimitir şi mi s-a spus că mânerele fuseseră scoase, iar capacele, puse pe ţevi. Am încercat să iau din nou legătura cu domnul Ariton, dar în zadar. Am încercat să rezolv prin administraţia cimitirului, am fost chemat de mai multe ori acolo, dar degeaba. Abia în iunie 2020, am putut constata, când am reuşit să mă uit în groapă, că în loc de 15 dale şi trei paturi, erau doar zece dale şi două paturi. Domnul Ariton a promis că aduce restul de dale, dar cum rămâne cu paturile?", completează gălăţeanul.

În foto - Gheorghe Chiţiga, beneficarul lucrării

De menţionat este că atunci când a constatat primele nereguli, respectiv lipsa mânerelelor şi capacele deranjate, la care s-a adăugat imposibilitatea de a clarifica problema direct cu reprezentanţii firmei prestatoare, Gheorghe Chiţiga a încercat să îşi facă dreptate printr-o sesizare la Protecţia Consumatorului. Timpul scurs, însă, mai mult de şase luni, la care s-au adăugat problemele de sănătate, au făcut ca depunerea unei reclamaţii să fie imposibilă. Nici la Poliţie nu poate să îşi găsescă dreptatea, pentru că situaţia nu reprezintă o înşelăciune în sensul legii penale. "Am fost la secţie şi mi-au spus că să merg la instanţă, să îi dau în judecată pe civil. Dar eu mai sunt în stare să stau în tribunale? Până la urmă, nu vreau decât să îşi onoreze contractul pentru care am plătit o grămadă de bani", conchide Gheorghe Chiţiga.

Pentru a lămuri acest aspect, am încercat să luăm legătura cu reprezentantul firmei de lucrări funerare, dar nu am primit niciun răspuns, nici la apelul telefonic, nici la mesajul în care explicam intenţiile noastre de a clarifica situaţia şi circumstanţele care au dus la producerea acesteia.

Citit 5446 ori Ultima modificare Luni, 31 August 2020 00:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.