Hainele second-hand, noul trend în rândul gălăţenilor

Hainele second-hand, noul trend în rândul gălăţenilor
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

De la celebrități internaționale, precum surorile Kardashian, care au lansat o afacere cu haine second-hand, trendul şi percepția despre a cumpăra la mâna a doua s-a schimbat şi la nivel național. Printre vedetele din România care frecventează magazine SH se numără Antonia şi Adela Popescu, iar promovarea fenomenului a încurajat expansiunea şi pe plan local. Conform raportului thredUP, cel mai mare site cu informații din industria de profil, piața second-hand va depăși multe segmente de magazine de modă clasice până în anul 2024.
Evident, şi în Galaţi au apărut din ce în ce mai multe magazine, în Țiglina 1, în centrul orașului, în Micro 14, 17, 18, 19 şi 20, iar consumatorii au realizat că, în contextul crizei economice actuale, aceste articole sunt accesibile ca preț şi pot fi găsite adevărate "comori" vintage.
Una dintre cumpărătoarele pe care le-am întâlnit într-un astfel de magazin ne-a argumentat decizia de a cumpăra produse second-hand: "Factorul principal care m-a determinat să cumpăr din second-hand este faptul că poţi găsi lucruri de calitate superioară, chiar şi noi, dacă ştii cum să cauţi, la un preţ foarte accesibil. Pot să spun că atunci când merg la cumpărături intru în 3-4 magazine SH până găsesc ceva pe gustul meu, dar într-un final plec mereu mulțumită de articolele achiziționate".
La rândul lor, reprezentanții unui magazin din Galați ne-au declarat: "SH-ul a intrat deja în forță şi va merge în continuare. S-au deschis foarte multe afaceri de acest tip şi deja ne batem cap în cap, dar trebuie să răzbați cumva. Chiar dacă avem marfă pe care o poți găsi şi în mall, ce vine la noi din vestul Europei este mai de calitate. Media de vârstă a cumpărătorilor este de 40 de ani, dar vin şi tineri de 16-18 ani".
O părere avizată asupra fenomenului am obţinut de la bloggerul de fashion&beauty Cristina Stroiu: "Toată industria de modă a evoluat, cu precădere cea a hainelor SH. Știm cu toții că existau magazine de tip SH și înainte, însă era un stigmat că sunt haine la mâna a doua și ezitai să le treci pragul. Datorită persoanelor publice, acest mod de a face shopping a devenit un trend și chiar un stil de viață pentru unii. A fost o mișcare promovată și oamenii au văzut că nu este o rușine să cumperi haine SH, chiar este un act de sustenabilitate - lucru pe care îl încurajez. Trebuie să recunosc că am încercat să cumpăr și eu din magazine SH. De obicei, mă duceam să caut în mormane de haine ceva de la designeri renumiți. Este o adevărată mândrie când găseşti un chilipir".

Citit 4501 ori Ultima modificare Duminică, 07 Februarie 2021 16:50

2 comentarii

  • postat de un cetatean
    Miercuri, 10 Februarie 2021 08:24
    109.96.134.***
    Saracie....!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ecaterina
    Luni, 08 Februarie 2021 17:12
    89.136.0.***
    Eroare In marile malluri din Bucuresti, Brasov, Cluj si Timisoara, exista magazine cu marfa outlet. Sunt produse fabricate in urma cu 2-3 ani sub marci renumite. Sunt haine noi, nepurtate, fiind denumite SH de catre neinformati. Sa nu spun altfel.. Produsele sunt total diferite de cele din magazinele ce vand haine SH, culese de obicei de la filialele crucii rosii, biserici, sau spargatorii de containere etc. Asta deoarece produsele outlet sunt importate cu declaratii vamale si au un pret minim, iar hainele sh, sunt declarate deseuri pentru distrus, fara valoare, importatorul primind si bani de la exportatorii vestici, care scapa de gunoaie. Da, ultimele produse trebuie sa detina certificat si documente din care sa rezulte ca au fost dezinfectate. Sa mai spunem despre tupeul patronilor de sh-uri, majoritatea angajati in structurile anaf, care pun preturi peste cele din Mall, motivand ca este ralph lauren nu Mex sau Tex, sau marcile H&M etc. Iar ideea cu slabe calitativ nu tine, este doar marketing de sh, sa nu mai spunem de bolile de piele ce au explodat dupa aceste sh-uri, iar oamenii nu-si permit sa ajunga la dermatolog, consultatiile avand costuri demoralizante. Cine merge sa cumpere un tricou cu 10 lei nu-si permite 200 ron pe o consultatie.Sa nu mai vorbim despre cei rupti in cur ce nu si-ar permite vreodata sa cumpere un tricou cu sigla calaretului cu crosa de golf ( o treime din salariul mediu), dar cand merge in statiuni da bine, desi nu-si da seama ca va fi taxat pe masura tricoului. Ex. In 2020 ne-a trimis seful sa aducem o masina de la reprezentanta din Focsani. La dus eram cu un logan si am oprit la un producator din localitatea Vulturu pentru a cumpara fructe si legume. La inapoiere (lasasem loganul ce era masina de schimb) si ne introceam cu o marca germana ce stralucea in soare. Am oprit la acelasi producator(la rugamintea unor colegi de serviciu de a le cumpara fructe), care la aceleasi produse cumparate in urma cu aproximativ o ora, ne-a cerut aproape dublu.
    2
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.