Ceferiștii, în stradă din cauza situației grave din industria feroviară

Ceferiștii, în stradă din cauza situației grave din industria feroviară

Un nou protest la Prefectură Marian Calestru
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
3 comentarii

Aproximativ 150 de ceferiști, îmbrăcați toți cu veste galbene, reflectorizante, au pichetat ieri, 17 februarie, sediul Prefecturii gălățene. Membri ai Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane și ai Federației Naționale a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL, ceferiștii din Regionala Galați s-au alăturat, astfel, manifestărilor similare organizate de colegii lor din Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Constanța și, bineînțeles, din București.

Ceferiștii care au pichetat sediul Prefecturii au venit din toate județele acoperite de Regionala CFR Galați, adică din Vrancea, Buzău, Brăila și Galați. Ei spun că au decis să protesteze în stradă pentru că nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situația din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanții. Mai mult decât atât, agravarea situației economice și lipsa unei asumări concrete în ceea ce privește luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat al industriei feroviare dovedesc că nici la începutul acestui an nu există un plan serios de revitalizare a activității pe calea ferată.

În 40 de ani, drumul Galați-București s-a lungit cu două ore!

Cele patru motive care stau la baza acestor proteste sunt lipsa investițiilor în infrastructura feroviară și, respectiv, în materialul rulant, falimentarea cu bună știință a CFR Marfă și amânarea aplicării Statutului personalului feroviar.

”Noi totdeauna am fost subfinanțați. Toți ceilalți competitori din Uniunea Europeană au sprijinit calea ferată, au subvenționat-o, au investit în calea ferată, pe când noi, nu. Am avut una din cele mai dezvoltate rețele feroviare din Europa și, în timp, din cauza nepăsării tuturor guvernelor, am ajuns la coada Europei. Toată lumea dezvoltă sectorul feroviar și susține, pe bună dreptate, că e un mod de transport ecologic, economic și fiabil, în schimb noi n-am făcut absolut nimic pentru a dezvolta această cale ferată. În traficul de călători, am ajuns să circulăm cu o viteză medie comercială de 43 km/h. Cum vrei să atragi publicul călător? În anii '80, de la Galați la București făceai două ore și jumătate cu trenul. Acum faci patru ore! Acum circulă trenuri formate dintr-un vagon, din două vagoane cu o locomotivă. Cum poți să fii eficient? Cu ce să transporți călătorii? Cu niște vagoane vai de mama lor, de pe vremea lui Pazvante chiorul? La trenurile de marfă, viteza medie ajunge la ”astronomica” cifră de 17 km/h. Nu e posibil așa ceva! Sectorul de marfă a devenit ținta unor concurenți pe piața economică. Practic, CFR Marfă a intrat în vizorul lor și a început să fie falimentat cu bună știință, pentru ca unii să-și ia banii. În ceea ce privește Statutul personalului feroviar, a fost un obiectiv al nostru, al sindicatelor, pentru a reda personalului ceferist demnitatea și locul său binemeritat în societate. Sunt 12 ani de când ne chinuim cu acest statut. Cu chiu, cu vai am reușit să-l promovăm și să iasă aprobată Legea 95/2020 și acum ne trezim că guvernanții spun că îl amânăm, îl prorogăm până la 1 aprilie 2022. Acesta statut măcar aducea o recunoaștere a meritelor ceferiștilor, e vorba și de salarizare, de condiții de muncă, de pensionare, acoperea toată paleta problemelor cu care se confruntă personalul feroviar. Și ne trezim că guvernanții îl amână!”, ne-a declarat Daniel Simionescu, vicepreședinte în Uniunea Feroviară Mișcare Comercial Galați, membră a Federației Naționale Mișcare Comercial Vagoane.

Citit 2995 ori Ultima modificare Joi, 18 Februarie 2021 18:36

3 comentarii

  • postat de rocky the rock Joi, 18 Februarie 2021 11:21 85.186.96.*** Link la comentariu
    0
    10

    Dupa mai bine de 15 ani lucrati in domeniu feroviar, ma amuza, as spune, parerile actualii puteri. Chiar aseara se dadea la TV faptul ca ar trebui reduse cheltuielile societatilor cu pierderi, inclusiv cele din subordinea Ministerului Transportului. Nu neg faptul ca organigramele de prin ministerul transporturilor sunt incarcate si chiar pe la regionalele CFR. Ok, dar nu poti sa dai oameni afara atat timp cat in ultimii 20 de ani (mai ales) CFR-ul nu si-a dezvoltat (inclusiv si la filialele unde este actionar, gen Electrificare CFR s.a.m.d.) o baza de date in care sa-si administreze modern mijloacele fixe (supuse sau nu intretinerii). Spre exemplu, Electrica are platforma SAP, ca si combinatul siderugic. La CFR infrastructura nu s-a dorit niciodata un soft de o asemenea anvergura din motive de transparenta, pai trebuie sa mai ciugulim cat se mai poate, putina motorina de colo, mai casam ceva de dincolo s.a.m.d.... mai dam cotizatie la partid. Acum s-a ajuns la fundul sacului, cu filiale care de abia mai au cativa oameni la district s.a.m.d. Dupa criza din anii 2008-2012 cand s-a pierdut la salariu peste 33%, cu complicitatea sindicatelor si a mai nou spus a "expertilor sociali", acum s-a ajuns la partea de exploatare a caii ferate (marfa si calatori) sa fie la fel de prost remunerata ca cea de intretinere instalatii ?? Pai domnilor manageri cfr-isti, cum sa-ti vina un tanar sa lucreze in domeniu cand un tehnician in ramura de instalatii (SCB, IFTE), nou incadrat ia mai putin ca un control de bilete in tren (sau tot pe acolo). Din start, si nu de acum, de anii buni, ordinea valorica profesionala e complet data peste cap si acum s-au trezit ca nu mai vine mai nimeni, de calitate si cu potentional, sa lucreze in ramura de instalatii cfr, pentru ca e mai prost platit ca un vanzator la dedeman !!! Si apoi ne mai miram de cum merge CFR-ul !!!
    La cum se prezinta treaba acum la CFR, va trebui musai implementat un program de genul SAP de care va spuneam mai sus, corectate organigramele si eliminati oamenii de umplutura (ca inca mai sunt pe la birouri mai ales la CFR Marfa si CFR Calatori) si de abia dupa aceea dublate salariile (sau asa cum prevede Statutul Feroviarului). Daca nu se face lucrul asta in urmatorii 2...3 ani, se duce la vale CFR-ul de tot. Plus ca trebuie triplate si accelerate investitiile. Dar cine sa auda sau sa faca asta ?!

    Raportează
  • postat de Adrian Joi, 18 Februarie 2021 11:17 89.39.81.*** Link la comentariu
    3
    6

    Au furat cfr ul 30 de ani au vandut la fier vechi au cumulat pensia cu salariul au luat spaga in tren si acum țipă...unde credeati ca se va ajunge?

    Raportează
  • postat de TGV Joi, 18 Februarie 2021 01:58 89.137.230.*** Link la comentariu
    3
    21

    Pentru cei care nu stiu si nu vor sa inteleaga...CFR se doreste falimentat de mafie si concurenta pentru ca interesul lor e sa vanda benzina si motorina si transportul sa se faca cu camioane, tiruri, microbuze ceea ce duce la mii de morti pe sosele anual. Alt interes e ca CFR sa fie preluat de alti competitori privati sau de firme straine. Transportul cu trenul trebuie sa fie prioritar..trebuie sa avem trenuri de mare viteze si practic distanta Galati- Bucuresti sa o faci intr-o ora maxim doua. Nu mai spun de bucuresti Cluj sau Timisoara. E inadmisibil sa nu ai reteaua feroviara dezvoltata. Trenurile sunt viitorul !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.