ALARMANT! Noi acuzații din Centrul Multifuncțional de Servicii Sociale pentru Tineri: Asistați social, „tratați” cu droguri și împinși la cerșit

ALARMANT! Noi acuzații din Centrul Multifuncțional de Servicii Sociale pentru Tineri: Asistați social, „tratați” cu droguri și împinși la cerșit
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Un grup de beneficiari din Centrul Multifuncțional de Servicii Sociale pentru Tineri din cadrul Primăriei municipiului Galați susține că s-ar petrece numeroase nereguli în cadrul unității. După ce o tânără a acuzat săptămânile trecute că ar fi fost agresată în centru de un coleg cu probleme de comportament, noi acuzații privind regimul din instituție vin din partea altor tineri aflați în situații speciale.

"Trăim momente de teroare sub regim restricționat impus de cei de la conducere, stăm claie peste grămadă", așa descrie acest loc Ionel Catrin, unul dintre beneficiarii centrului, într-un memoriu adresat redacției noastre, la câteva zile după publicarea cazului tinerei bătute în centru de un alt beneficiar, cunoscut cu probleme de comportament.

Violuri, stupefiante și agresiuni

Catrin susține că angajații centrului le invadează spațiul intim în absența lor, controlându-le telefoanele și lucrurile care rămân în cameră.

Tânărul relatează îngrozit că zilele trecute un beneficiar l-a violat pe un altul, situația delicată sfârșindu-se doar cu un referat disciplinar, deoarece nu li s-ar fi permis să cheme Poliția.

Beneficiarii afirmă că unii tineri consumă băuturi alcoolice și substanțe interzise și că din acest motiv sunt gălăgioși și de multe ori chiar agresivi, personalul și conducerea închizând ochii la astfel de fapte greu de tolerat.

Seria dezvăluirilor șocante însă nu se încheie aici. Aflăm că "sunt tineri care sunt obligați de alți beneficiari să se ducă la cerșit!". Tinerii descriu centrul ca fiind "un iad", deoarece sunt deranjați de gălăgia pe care alți beneficiari cu handicap o creează, motiv pentru care cei care trebuie să meargă a doua zi la lucru nu se pot odihni.

Aceștia au precizat că beneficiarii cu handicap sunt favorizați de asistentele din centru, deoarece participă la activități, cei care muncesc nereușind să fie mereu prezenți, din cauza programului de muncă. Cu toate că nu sunt prezenți la activități, tinerii susțin că în acte sunt cât se poate de prezenți, pentru a se mușamaliza neregulile: "Din punct de vedere birocratic, doamna director a avut grijă să fie la punct cu tot".

Tinerii susțin şi că nu sunt hrăniți corespunzător, fiind aceeași mâncare zi de zi și că predomină "hrana rece", ba mai mult nici tratamentele necesare nu le sunt aplicate corespunzător.

Acuzațiile continuă și față de angajații centrului, care ar avea un comportament lipsit de empatie, veșnicul răspuns fiind "nu mă interesează pe mine problemele voastre", atunci când beneficiarii le cer ajutorul și sprijinul.

Tinerii susțin că sunt amenințați de conducerea centrului cu "desfacerea contractului" dacă fac publice informațiile, însă mărturisesc că nici măcar frica de a rămâne fără un acoperiș deasupra capului nu îi determină să mai suporte nedreptățile.

Primăria neagă acuzațiile

În timp ce din centru vin acuzațiile menționate, reprezentanții centrului, prin Primărie, autoritatea sub tutela căreia se află instituţia, neagă cu vehemență problemele. Biroul de presă al Primăriei susține că "centrul alocă fiecărui beneficiar un spaţiu de cazare într-o cameră personală, amenajată corespunzător. În camera personală se alocă un spaţiu de 6 mp/beneficiar, aceasta fiind destinată cazării a maximum 2 persoane, iar camerele personale sunt separate pe sexe. Cei mai mulți dintre beneficiari locuiesc singuri în camere. Dispunerea beneficiarilor pe camere se realizează cu acordul acestora, în funcție de preferințele personale".

Referitor la problema hranei, Centrul susține că asigură condiţiile necesare pentru prepararea hranei şi servirea meselor, beneficiarii primind alimentaţia necesară corespunzător nevoilor şi, pe cât posibil, preferinţelor lor și asigură fiecărui beneficiar, la intervale echilibrate, cel puțin 3 mese/zi, mesele fiind diferenţiate prin prelucrare şi prezentare.

Reprezentanții centrului afirmă că se organizează sesiuni de instruire a personalului privind respectarea drepturilor beneficiarilor precum și a prevederilor Codului de etică, care sunt consemnate în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

În privința problemelor ignorate, menționate de beneficiari, centrul afirmă că asigură condiţiile necesare pentru exprimarea opiniei beneficiarilor cu privire la serviciile primite. "Este pus la dispoziţia beneficiarilor un recipient de tip cutie poştală, în care aceştia pot depune sesizări/reclamaţii scrise cu privire la aspectele negative constatate, dar şi propuneri privind îmbunătăţirea activităţii centrului".

Reprezentanții centrului neagă atât acuzaţiile privind încălcarea intimității, cât și pe cele referitoare la administrarea tratamentelor: "Camerele beneficiarilor se închid cu cheie. Beneficiarul sau beneficiarii cazați în camere au fiecare câte o cheie. Accesul în camerele personale se poate face numai cu acordul beneficiarului, locatar al camerei. Acest lucru este valabil și în cazul colegilor din centru, dar și pentru personalul angajat.

Referitor la administrarea tratamentului, serviciile medicale sunt acordate în baza unei proceduri de lucru, iar administrarea tratamentului este consemnată în Registrul de tratamente, cu semnătura beneficiarilor".

Autorităţile mai afirmă că beneficiarii sunt sub supraveghere permanentă, având la dispoziție personal de specialitate, care lucrează în două ture, în intervalul orar 7,00 - 20,00, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică (9,00-17,00), iar paza centrului este asigurată 24 de ore din 24. În plus, centrul este dotat cu camere de supraveghere video, care pot fi consultate, dacă se impune acest lucru.

Primăria municipiului Galați lămurește și problema persoanelor cu handicap care stau în centru și le provoacă disconfort celorlalți beneficiari. "Menționăm faptul că tinerii din centru sunt școlarizați (frecventează cursuri la facultate, școală gimnazială, postliceală), au un loc de muncă, sunt beneficiari de VMG sau se află în evidența AJOFM ca persoane în căutarea unui loc de muncă. Tinerii care nu s-au putut adapta cerințelor profesionale și nu au putut fi încadrați în muncă au obținut pensie de invaliditate. Ca urmare a acestui fapt s-au întocmit și depus dosare de admitere în centre medico-sociale. Lipsa locurilor disponibile în aceste centre a condus la cazarea în continuare a acestor tineri [în centru], dată fiind situația de vulnerabilitate în care se află, până la eliberarea unui loc".

Citit 4020 ori Ultima modificare Sâmbătă, 20 Februarie 2021 11:53

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.