Gălățean facturat cu un consum de 45 de ori mai mare. Odiseea facturilor aberante de la Electrica Furnizare

Gălățean facturat cu un consum de 45 de ori mai mare. Odiseea facturilor aberante de la Electrica Furnizare
Așa arată factura cu un consum de peste 45 de ori mai mare
Evaluaţi acest articol
(35 voturi)

Nu mai puţin de 1.752,48 de lei ar fi trebuit să plătească un gălăţean, potrivit facturii emise de Electrica Furnizare pe 22 noiembrie 2021, pentru perioada de consum 23 septembrie - 20 octombrie 2021, potrivit căreia consumase 2.606 kWh. Valori exorbitante, în condiţiile în care nu consumase atâta energie electrică şi nu avea nici măcar un ban restanţă. Dovadă este factura anterioară, care fusese de minus 17,69 de lei, pentru un consum de energie activă de 57 kWh, citit chiar de un angajat al operatorului, după cum ne-a arătat, cu documente, într-o sesizare transmisă la redacţie. Așadar, după ce în luna anterioară consumase 57 kWh, acum i-a fost facturat un consum de peste 45 de ori mai mare!

Gălăţeanul a refuzat să accepte consumul aberant şi, după cum ne-a povestit, a contestat factura. Pentru a-şi dovedi buna-credinţă, a achitat 100 de lei din cei peste 1.700 de lei ceruți de Electrica Furnizare. Însă a cerut în scris anularea facturii, precizând indexul transmis în ultimele luni: 86 kWh pe 11 octombrie, 144 kWh pe 11 noiembrie şi 173 kWh la data la care a transmis contestaţia facturii.

"Aveţi o factură cam mare de plătit", i-a spus şi angajata de la sediul Electrica, unde a mers pentru a cere explicaţii şi pentru a se asigura că nu va fi obligat să plătească un consum nereal.

"Pentru soluționarea solicitării dumneavoastră, am emis o factură de tip regularizare, pe indexul comunicat. Pentru evitarea emiterii unor facturi de consum estimat care nu sunt în concordanță cu consumul realizat efectiv, vă recomandăm transmiterea regulată a indexului contorului în perioada atribuită locului dumneavoastră de consum, înscrisă pe facturile de energie electrică", a fost mesajul pe care l-a primit ca răspuns de la echipa Electrica Furnizare.

Dacă pe 30 noiembrie factura uriaşă figura ca fiind neplătită, pe 1 decembrie, pe contul său MyElectrica a apărut ca fiind achitată prin compensare iniţială (credit-debit).

După cum ne-a mărturisit, gălăţeanul aşteaptă cu nerăbdare viitoarea factură.

Electrica Furnizare anunță că verifică facturile cu valori atipice

Nu este nici prima, și probabil nici ultima dată când se primesc facturi uriașe de la furnizori, care nu au nicio legătură cu realitatea. Începând cu luna septembrie 2021, au fost nenumărate cazuri în care oamenii au fost șocați când au văzut cât ar trebui să plătească, pe baza unor facturi aberante emise.

Cel mai "sonor" caz a fost cel al unei familii din Cugir, care a primit o factură de energie electrică de 739.000 de lei, la un apartament în care nu locuia nimeni de 20 de ani și în care s-a estimat un consum halucinant, de aproape un milion de kWh într-o lună. O altă familie, din Sibiu, a primit o factură de electricitate de peste 130.000 de lei, iar în Alba au fost două cazuri, unul de 40.000 de lei și altul de 27.800 de lei.

Cazul gălățeanului, căruia i s-au facturat "numai" 1.752 de lei pentru un consum de 2.606 kWh, în condițiile în care media lui lunară de consum era cu mult sub 200 kWh, poate că nu este la fel de spectaculos ca acelea de mai sus, dar este unul care îți poate strica sărbătorile, mai ales dacă nu reușești să-l rezolvi. Pentru că se pare că, în cazul acestor facturi aberante, prezumția de nevinovăție nu există, tu fiind cel care trebuie să dovedești că ai dreptate.

Electrica Furnizare anunță că a demarat o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare și comportamentul de consum în cazul unora dintre clienții casnici din portofoliul companiei. Este vorba despre un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanțul de facturare.

Electrica Furnizare informează că astfel de situații sunt izolate. "Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte. Compania își asigură clienții că va clarifica situația în regim de urgență și că niciunul dintre aceștia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturare", menționează un comunicat al companiei.

În plus, Electrica Furnizare își încurajează clienții să utilizeze canalele de comunicare puse la dispoziție și să solicite informații privind orice neclaritate referitoare la facturare, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau utilizând formularul de contact online https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/formular-inregistrare-plangeri/.

Factura precedentă, cu un consum de numai 57 kWh

Citit 8209 ori Ultima modificare Sâmbătă, 04 Decembrie 2021 21:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.