Profitul total al dispeceratelor taxi din Galați s-a dublat

Profitul total al dispeceratelor taxi din Galați s-a dublat
Marșul de protest al taximetriștilor din 20 iunie, Galați
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

În vreme ce taximetriștii gălățeni au ieșit, recent, la un marș de protest prin care au cerut, ca unică revendicare, eliminarea concurenței reprezentate de transportul alternativ și care le reduce încasările, datele publice de pe site-ul Ministerului Finanțelor arată o realitate surprinzătoare: profiturile însumate ale dispeceratelor taxi autorizate în municipiul Galați s-au dublat față de anul trecut, ajungând la aproape un milion de lei.

În iunie anul trecut, "Viața liberă" publica articolul "Dispeceratele de taxi din Galați, afaceri de aproape două milioane de lei", în care erau analizate veniturile și profiturile declarate la Fisc, la sfârșitul anului 2021, de cele șase dispecerate taxi înregistrate în evidența Primăriei Galați. La ele se adăuga și o a șaptea firmă, Luciano Car SRL, pe care se facturau colaborările plătite de unii șoferi de la Taxi As.

Concluzia era că, însumate, veniturile acestora atingeau suma de două milioane de lei, iar profiturile brute totalizau aproximativ 430.000 de lei. Dispeceratele respective erau Adu Taxi SRL, Albertini Speed ND SRL, Echo Taxi Mode SRL, Smart SMR Huz SRL, Taxi As 940 SRL și United Samaval SRL, plus, așa cum spuneam, Luciano Car SRL.

Afaceri totale de 2,5 milioane de lei, anul trecut

La un an distanță, aceste sume au crescut substanțial, pe baza veniturilor și cheltuielilor declarate la sfârșitul anului 2022. Concret, veniturilor totale ale celor șapte dispecerate taxi din Galați au fost de 2,441 milioane de lei, iar profiturile brute totale s-au oprit la o "roată" de valoarea de un milion de lei, adică la 923.409 lei, mai mult decât dublul valorii din anul precedent. Însă nu toate dispeceratele și-au îmbunătățit performanțele din anul precedent.

Au cheltuit cât au încasat și chiar mai mult

Smart SMR Huz a terminat anul 2022 cu venituri totale de 140.000 de lei și cu un profit de numai 935 de lei, de 20 de ori mai mic decât în anul 2021.

De asemenea, Echo Taxi Mode SRL a înregistrat zero venituri și pierderi de 13.116 lei, un minus de patru ori mai mic, totuși, decât pierderile din 2021.

Un profit și mai mic, de 601 lei, a fost înregistrat de Adu Taxi SRL, la venituri totale de aproximativ 175.000 de lei, o performanță față de pierderea de 3.108 lei din anul precedent.

Cine a făcut marile profituri

Albertini Speed ND SRL a reușit un profit de 189.000 de lei, relativ egal cu cel din anul precedent. Pe site-ul Ministerului de Finanțe mai apare și Albertini Best Taxi SRL, cu sediul tot în Galați și cu obiect de activitate "telecomunicații prin rețele fără cablu (exclusiv prin satelit)", care a făcut în 2022 un profit brut de 164.000 de lei.

Cele mai mari afaceri au fost înregistrate de dispeceratele care au și cele mai multe mașini pe piața taximetriei din Galați: Samataxi și Taxi As.

Taxi As 940 SRL și Luciano Car SRL, cu sediile la aceeași adresă, au avut venituri totale de 588.000 de lei și un profit însumat de 276.000 de lei, în timp ce United Samaval SRL a fost singura care a depășit borna de un milion de lei la încasări, iar profitul brut a fost și el cel mai mare dintre toate dispeceratele, de 306.000 de lei.

De unde vin banii

În timp ce platformele de transport alternativ Bolt și Uber pot dispune de oricât de multe mașini vor și în orice oraș vor, regulile taximetriei clasice sunt mult mai stricte în actuala legislație. Pentru ca un șofer să poată face taximetrie, el trebuie să obțină o licență de la Primărie și să se înregistreze la un dispecerat, căruia îi plătește o taxă lunară, numită colaborare. De aici vin, practic, veniturile dispeceratelor, din colaborările plătite de taximetriști.

Licența pentru taximetrie în Galați este printre cele mai scumpe din țară și se revinde și mai scump, cu sume de ordinul miilor de euro, conform anunțurilor de pe site-urile de vânzări.

O explicație pentru creșterea profiturilor la cele mai multe dintre dispeceratele taxi din Galați ar fi că, în aprilie 2022, s-a majorat tariful minim, prin hotărâre de Consiliu Local. A crescut prețul curselor, dar s-a mărit și valoarea colaborării impuse de dispecerate, cam în aceeași perioadă. Aceasta este cuprinsă acum între 350 și 420 de lei, față de 250-350 de lei cât era în anul precedent.

Ar mai fi și o a doua explicație: pur și simplu, taximetria clasică încă rentează, chiar dacă nu pentru toată lumea.

 

Citit 2839 ori Ultima modificare Vineri, 30 Iunie 2023 09:32

3 comentarii

  • postat de Cetatean
    Joi, 29 Iunie 2023 15:52
    82.77.156.***
    Dacă primaria orașului lua în seamă opiniile exprimayte ale cetățenilor și nu desființa trasee de autobuz mult utilizate de cetâțeni, precum 36, profiturile în taximetrie ar fi fost mai mici. Altfel, cum ajungi de la Mașniță, Piața Energiei, IC Frimu etc pe Domnească (Grădinsa Publică, Teatrul Leona
    0
    0
  • postat de Iancu Jianul
    Joi, 29 Iunie 2023 12:26
    5.13.169.***
    Simplu: SA PLECE TOTI IN PRIVAT.. asa vor falimenta capushele hranite de primarie! Va disparea meltenisumul, mangleana si nesimtirea rudimentara la UNII din taximetristi! In jungla te adaptezi sau mori! SIMPLU! NU POTI? SCHIMBA-TI MESERIA!
    Eu am schimbat 3 in fiecare luna... pana am primit banii ac
    0
    0
  • postat de Gigel
    Joi, 29 Iunie 2023 08:19
    5.13.197.***
    Daca in energie merge sa fii mare firma de distrbutie formata din 2 baieti cu un laptop, de ce nu ar merge si in taximetrie: 2 baieti cu o statie radio si un telefon cu o aplicatie. Daca se cerea ca in alte tari sa ai garaje cu mecanici si tot ce mai implica servisarea masinilor nu mai erau asa mul
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.