Cum poți să-ţi schimbi furnizorul de energie electrică

Cum poți să-ţi schimbi furnizorul de energie electrică
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Așa cum probabil știți, furnizorul de energie electrică poate fi schimbat ori de câte ori consumatorul dorește acest lucru

Este o procedură complet gratuită, fără ca vechiul furnizor și cel nou ales să aibă dreptul de a se opune. Pentru schimbarea furnizorului, procedura necesită câțiva pași, deloc complicați, pe care îi detaliem în continuare.

În primul rând, inițiativa de schimbare a furnizorului aparține clientului final și numai lui. Dacă acesta este nemulțumit de tarifele sau serviciile de care beneficiază din partea actualului furnizor, poate alege un alt furnizor. Pentru asta, consumatorul trebuie să consulte comparatorul de oferte de pe Platforma Online de Schimbare a Furnizorului (POSF), la adresa de internet posf.ro, și să aleagă oferta care consideră că i se potrivește cel mai bine.

Consumatorul are dreptul să schimbe furnizorul ori de câte ori dorește, fără ca vreunul dintre operatorii implicați să aibă dreptul să se opună. Clientul final are dreptul să aleagă și data de la care contractul și, după caz, schimbarea de furnizor devin efective. Schimbarea furnizorului și încheierea contractului de furnizare sunt gratuite pentru clientul final, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de inițiere sau de parcurgerea procedurii de schimbare a furnizorului sau de contractare.

În orice zi lucrătoare, clientul final poate să încheie contract de furnizare cu noul furnizor în POSF. În acest caz, procedura de schimbare a furnizorului se consideră inițiată la data încheierii contractului. Există și posibilitatea ca clientul final să consimtă ca noul furnizor să efectueze pentru el înregistrarea datelor și documentelor necesare în POSF. În acest caz, procedura de schimbare se consideră inițiată la data la care noul furnizor înregistrează în POSF contractul de furnizare încheiat anterior în afara platformei, adică în termen de două zile lucrătoare.

La inițierea procedurii, clientul final trebuie să transmită indexul contorului autocitit prin încărcarea în POSF. Aproape inutil de precizat, datele furnizate trebuie să fie corecte. La data efectivă a schimbării furnizorului, clientul final trebuie să realizeze o nouă autocitire a indexului, pe care o va încărca în POSF și care va fi luată în calcul ca referință pentru decontare.

În termen de 14 zile de la încheierea contractului, consumatorul are dreptul de a renunța la un contract de furnizare încheiat cu noul furnizor la distanță sau în afara spațiilor comerciale, inclusiv prin intermediul POSF. Încetarea contractului de furnizare prin renunțarea de către clientul final nu are niciun efect asupra obligațiilor decurgând din executarea contractului până la momentul încetării acestuia.

În cazul în care nu știți, un furnizor de energie are numai relații comerciale cu consumatorii și ceilalți participanți la piața de energie electrică (producători, transportatori, distribuitori). Furnizorul nu deține infrastructură (centrale, rețele) și este cel care emite factura de energie către consumatorul final.

Citit 2014 ori Ultima modificare Luni, 05 August 2024 23:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.