Penalități de un ban la o factură de 73 de bani, pentru un apartament nelocuit

Penalități de un ban la o factură de 73 de bani, pentru un apartament nelocuit
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Te-ai putea gândi că, dacă ești proprietarul unui apartament în care nu locuiește nimeni tot anul, atunci ai consum zero și, în consecință, nimic de plătit la energia electrică. O familie din Galați a descoperit că lucrurile nu stau chiar așa...

Elena M. spune că, împreună cu familia, vine doar o dată pe an în apartamentul pe care îl deține într-un bloc din Galați. Deși, în tot restul anului, apartamentul este nelocuit și are consum zero de energie electrică, continuă să primească facturi greu de înțeles de la Electrica Furnizare.

„Un mod de lucru ad-hoc, rău intenționat”

„Suntem rezidenți în Belgia și apartamentul nostru din Galați este nelocuit, dar ajungem o singură dată pe an. La plecare, tragem șaltărul și apoi nu există consum de energie electrică. Suntem clienții acestui furnizor de energie electrică de mult timp și avem contract încheiat în urmă cu zece ani, în care este stipulat ca emiterea facturilor să fie urmare a consumului înregistrat.

Deși nu există consum, ei emit facturi în mod repetat. Cu ani în urmă, le calculau de ordinul milioanelor (sutelor de lei - n.r.), dar în ultimul timp și-au coborât pretențiile la 0,1 lei sau 0,73 lei. În perioada octombrie 2024 - februarie 2025, au emis facturi cu valoare zero lei. Pe 2 februarie 2025, au emis o factură de 40,27 lei. Deși nu am fost în apartament, am ales s-o achit, gândind că nu au făcut la timp citirea contorului și au trecut valoarea consumului după cum le-au dictat interesele. Pe 7 februarie, au emis o altă factură, de zero lei, iar pe 7 martie, o altă factură, de 0,73 lei. Iar în aprilie, au emis penalități de 0,01 lei la factura din martie, care a fost emisă fără a fi avut consum. În situația în care facturile nu sunt achitate, cunoașteți urmările, nu vă mai răpesc timp cu detalii. Este un mod de lucru ad-hoc rău intenționat, care merită adus la cunoștința publicului, pentru a nu se îngrijora românii că relele le cauzează doar vecinii «eliberatori». Pace și lumină să coboare asupra românilor, fiindcă întuneric au avut destul de mult timp”, și-a încheiat Elena M. mesajul trimis redacției.

Într-adevăr, o factură neachitată, oricât de mică, fie ea și de 0,01 lei, dă cu minus în bilanțul locului de consum și poate avea consecințe deosebit de neplăcute în relația cu furnizorul. Se poate ajunge chiar la deconectare și la rezilierea contractului de furnizare, iar pentru reluarea contractului va fi nevoie de alte hârtii, alți bani, altă „distracție”. Este imposibil să nu poți achita o sumă atât de mică încât nici măcar nu există monede pentru ea. În schimb, este foarte posibil să uiți, să nu dai importanță ori, pur și simplu, cum este cazul menționat, să nu te aștepți să mai ai ceva de plată într-un loc în care nu consumi nimic. Sunt mulți gălățeni care au primit somații de plată pentru sume ridicole, mai mici de un leu, de exemplu de la Fisc. „Sistemul” nu are emoții și nici noțiunea de ridicol, el știe doar minus și plus.

GDPR-ul, pentru unii - mumă, pentru alții - ciumă

Am solicitat Biroului de presă al companiei Electrica Furnizare explicații pentru situația reclamată de gălățeanca Elena M. și am întrebat ce se întâmplă dacă aceste sume mai mici de un leu nu sunt achitate la timp, în cazul menționat.

Răspunsul, așa cum ne așteptam având în vedere și situațiile similare sesizate „Vieții libere”, a fost unul standard: „Având în vedere că solicitarea de presă transmisă de dumneavoastră implică furnizarea de date aferente relației contractuale dintre Electrica Furnizare și clientul menționat, îi recomandăm acestuia să solicite informațiile în mod direct furnizorului său de energie electrică, utilizând formularul de contact ce poate fi accesat aici: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/ sau adresa de e-mail clienti

electricafurnizare.ro. Ne asigurăm clienții, și pe această cale, de toată deschiderea pentru soluționarea oricărei situații apărute în relația cu furnizorul”, ne-a transmis Biroul de presă al Electrica Furnizare.

Ne miră încă o dată cum GDPR-ul nu permite companiilor să furnizeze un răspuns concret, la o situație punctuală sesizată cu acordul reclamantului, în timp ce, pentru scrisorele electorale trimise de candidați unui grup-țintă, același GSPR pare să nu existe.

Citit 6294 ori Ultima modificare Luni, 28 Aprilie 2025 21:43

7 comentarii

  • postat de Consumator la Electrica
    Luni, 28 Aprilie 2025 16:33
    95.77.107.***
    @ Jani, îți spun, din experiență, că se regularizează. Atenție la contract! Trebuie respectate toate clauzele. Să gândim înainete de arunca cu pietre. Așa spunea și Isus Hristos.
    1
    2
  • postat de Dan Dana
    Luni, 28 Aprilie 2025 11:13
    5.31.244.***
    Pe vremuri niste damne cu un amarat de PC tineau toata evidenta si facturile erau in regula. Acum cu aplicatii, AI si alte minuni nu sunt în stare sa trimita niste facturi calculate corect si la timp.
    0
    7
  • postat de Ionut
    Luni, 28 Aprilie 2025 07:42
    86.124.202.***
    Dadusera o lege sa simplifice facturile. Citeste cineva 5 -6 pagini de calcule ????Si cand le trimiti o sesizare , au raspunsuri prestabilite , fara sa raspunda concret.
    1
    27
  • postat de Jani
    Luni, 28 Aprilie 2025 06:03
    86.124.202.***
    I-a uite in articol ca nu ai inteles mai nimic,, Consumator la Electrica,,- cat nu esti acasa Electrica furnizare emit facturi in plataJ , aici e buba lor ,mai penalizeaza si clientul
    0
    18
  • postat de Trandafirul Galben
    Duminică, 27 Aprilie 2025 21:51
    5.95.86.***
    Unii bugetari și angajați ai marilor Companii sunt pe principiul "NOI MUNCIM,NU GÂNDIM".
    Oameni fără logică care funcționează după șablon.
    2
    40
  • postat de Utilizator captiv pe viață
    Duminică, 27 Aprilie 2025 19:31
    5.13.192.***
    Am un mare morcov... pentru ca anul asta nu am primit nici o factură. Sper sa nu trebuiască sa fac un credit să plătesc prima factură ce va veni.
    4
    33
  • postat de Consumator la Electrica
    Duminică, 27 Aprilie 2025 19:28
    95.77.107.***
    „Este imposibil să nu poți achita o sumă atât de mică încât nici măcar nu există monede pentru ea” (?!?) Se achită cu cardul. Altă problemă?
    37
    14

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro