În Bădălan, un tramvai numit dorinţă…

În Bădălan, un tramvai numit dorinţă…
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* … sau măcar un autobuz în locul lui * Locuitorii din Bădălan, lipsiţi de transport în comun * ISPA a scos tramvaiele din uz * Deficit major de autobuze care să le  poată înlocui * Şi de bani cu care să mai fie cumpărate altele * Situaţia se va complica după ce nu va mai circula nici tramvaiul 39 *

Unul dintre locuitorii cartierului Bădălan, dl Toma Pană, se zbate de câteva zile să rezolve o problemă a tuturor gălăţenilor din această zonă a oraşului, respectiv asigurarea unui mijloc de transport în comun. Ca urmare a lucrărilor ISPA, care impun dezafectarea liniilor de tramvai, SC Transurb SA a fost nevoită să suspende circulaţia tramvaielor şi pe traseele 8 şi 5, care asigurau accesul în şi din centrul oraşului (Piaţa Centrală), până la intrarea în Port „Bazinul Nou”.

Practic, la ora actuală, pentru a ajunge la doctor, la şcoală, la târguieli sau la plătit dările, membrii celor 50-60 de familii care locuiesc în Bădălan trebuie să străbată, mergând pe jos, câţiva kilometri.

Genica Totolici, managerul Transurb SA, ne-a declarat: „Ne preocupă această problemă şi încercăm să găsim o soluţie. care din păcate nu e tocmai la îndemână. Întrucât a fost necesară suspendarea mai multor trasee, ne aflăm în situaţia de a nu avea la dispoziţie suficiente autobuze care să compenseze lipsa tramvaielor”.

„Am anticipat  această problemă încă din toamna trecută şi am solicitat Consiliului Local alocarea sumei necesare pentru achiziţionarea unui număr de 30 de autobuze. Din păcate, conjunctura economică nefavorabilă nu a permis efectuarea acestei investiţii, a cărei necesitate devine, după cum se vede, tot mai presantă”.

„Urmează să vedem  cum se va modifica volumul serviciilor de transport contractate cu ArcelorMittal şi, dacă va fi posibil, unul sau două dintre autobuzele care nu vor mai efectua curse-convenţie ar putea fi puse la dispoziţia locuitorilor din Valea Oraşului.  Cel puţin în timpul zilei”.

Alte linii de tramvai deja desfiinţate şi înlocuite cu autobuze sunt 35 (Piaţă – Bariera Traian şi retur), 36 (Gara CFR – Micro 40) şi 7 (Piaţa Centrală – Micro 19).

Cererea de autobuze care să înlocuiască tramvaiele va creşte şi mai mult în momentul dezafectării străzilor Frunzei şi Oţelarilor, prin scoaterea din uz a traseului 39.

Doar salariaţii ArcelorMittal care locuiesc în Micro 40 vor mai putea ajunge la serviciu cu tramvaiul.

Aşadar, în ciuda crizei financiare, Consiliul Local trebuie să găsească o soluţie pentru achiziţionarea mai multor autobuze, fie ele chiar şi second-hand şi deci mai ieftine.

Citit 1261 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.