Cazul INCENDIULUI de la Hanu Conachi | ASIGURĂRILE oferă de şase ori mai puţin decât în contract
Foto: Dumitra Sandache şi o asgurare... degeaba (Foto Marius Negri)

Cazul INCENDIULUI de la Hanu Conachi | ASIGURĂRILE oferă de şase ori mai puţin decât în contract
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Pe 16 noiembrie, „Viaţa liberă” publica articolul „Cu casa arsă, aşteaptă de 10 luni plata asigurării”, în care era prezentat cazul Dumitrei Sandache, din Hanu Conachi. Femeia avea asigurare de 20.000 de euro la City Insurance dar, deşi casa i-a ars în întregime pe 3 ianuarie 2016, cu tot ce avea în ea, nici până astăzi nu a primit vreun leu de la societatea de asigurări. În ciuda tuturor insistenţelor noastre, City Insurance nu ne-a oferit niciun răspuns. A făcut-o, în schimb, la solicitarea Protecţiei Consumatorului.

Am vrut să aflăm de la reprezentanţii societăţii de asigurare-reasigurare City Insurance SA cum au ajuns la suma de aproximativ 3.000 de euro pe care au oferit-o drept despăgubiri Dumitrei Sandache (14.075 lei, mai exact), în condiţiile în care poliţa de asigurare încheiată era pentru 20.000 de euro, deci de peste şase ori mai mult. Absolut toate demersurile „Vieţii libere” în acest sens adresate City Insurance, telefonic sau prin e-mail, au fost în zadar. Se pare însă că Protecţia Consumatorului a fost mai… norocoasă. Instituţia a fost sesizată de Dumitra Sandache, a solicitat un răspuns de la City Insurance şi l-a şi primit.

Spicuim din el: „Asiguratorul ne comunică următoarele: pentru dosarul de daună mai sus menţionat a fost transmisă o ofertă în regie proprie în cuantum de 14.075 lei prin adresa nr.GL1686/18.07.2016; în cazul în care nu sunteţi de acord cu oferta propusă, este necesar să prezentaţi un deviz de reparaţii emis de o firmă de construcţii; dosarul de daună va fi finalizat prin plata după depunerea devizului de reparaţii, precum şi a cererii de despăgubire”, se arată în răspunsul Protecţiei Consumatorului adresat Dumitrei Sandache. Instituţia mai precizează că „instanţa de judecată competentă este singura autoritate în măsură să se pronunţe cu privire la interpretarea unui contract de asigurare facultativ, la determinarea şi calificarea conţinutului acestuia, a clauzelor sale în scopul stabilirii drepturilor şi obligaţiilor născute în temeiul său”. De asemenea, instituţia îi comunică păgubitei că se poate adresa către Sal-Fin, entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar.

Citit 8969 ori Ultima modificare Vineri, 30 Decembrie 2016 02:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.