Patru roţi la mâna a doua

Patru roţi la mâna a doua
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ce maşină ne putem cumpăra cu 4.000 de euro? Am ales această sumă pentru că este destul de mare încât să ceară sacrificii din partea unui om cu venituri obişnuite şi totodată prea mică pentru o maşină nouă, de care nici măcar nu ne putem cu banii aceştia în buzunar. Asta dacă nu luăm în considerare “super-ofertele” de criză făcute de marii producători.

Nu vom lua în calcul nici varianta aducerii unei maşini din vreo altă ţară europeană unde, în schimbul unor bătăi mari de cap, poţi cumpăra o maşină foarte bună la un preţ un pic mai mare decât gratis.

Având în vedere excepţiile de mai sus, rămânem cu piaţa maşinilor la mâna a doua din România, autovehicule deja înmatriculate, a căror întreţinere poate fi chiar mai ieftină decât cea a unei maşini noi, din cauză că, la cele noi, costurile de revizie din service-urile producătorilor sunt nejustificat de mari. O simplă căutare pe internet ne arată mai multe opţiuni interesante, pe câteva vi le vom prezenta în continuare.

Pentru cei care îşi doresc o maşină cât mai nouă, singura variantă este… da, aţi ghicit, bătrâna Dacie, dar modelul Logan. Se poate cumpăra o maşină relativ nouă, din 2007, cu un grad de echipare decent. O alegere bună, de altfel, deoarece este o maşină care nu prea îţi poate oferi surprize neplăcute foarte costisitoare.

Cei care cred că numai nemţii produc maşini, vor fi bucuroşi să afle că  pot găsi un Volskwagen Golf, din 2001, de exemplu, cu destul de multe dotări opţionale, dar cu  motorizare pe benzină.

În cazul în care cel mai important criteriu este consumul redus, atunci cei de la Opel, sau mai bine zis clienţii firmei Opel ne pot oferi o Astra cu o motorizare foarte economică, pe motorină, şi cu 2 ani mai nouă decât Volskwagenul.

Dacă teoria “maşina trebuie să fie nemţească şi parfumul franţuzesc” nu îşi găseşte locul între prejudecăţile dumneavoastră, dar credeţi ca şi mine că o maşină la mâna a doua trebuie să fie cât mai ieftină faţă de preţul de catalog, în felul acesta dezavantajele unei maşini folosite fiind compensate de avantajele oferite de o maşină pe care, nouă, nu v-aţi putea-o permite, atunci cei de la Renault ne dau posibilitatea de a cumpăra cu aproximativ 4.000 de euro o maşină pentru care cineva a plătit acum 7-8 ani 27.000 de euro.

Este vorba despre Renault Laguna, cu 1900 de cm cubi de motor diesel şi cu o cutie de viteze în 6 trepte (dotare care nici în 2009 nu a devenit standard).

În încheiere, am dori să precizăm că o maşină la mâna a doua poate fi o alegere inteligentă dacă  este amănunţit verificată şi dacă graba nu îşi găseşte locul în această tranzacţie  (tot timpul va mai apărea o altă ofertă, dacă nu mai bună, atunci măcar la fel de bună, iar regretele pot fi tardive).

Pentru delectarea pasionaţilor de automobilism, a celor care pot privi o maşină aşa cum se uită la o opera de artă, anexăm şi imagini cu maşini de epocă. Să-şi bucure privirea, chiar dacă puţini dintre noi ar putea spera să devină vreodată proprietarii unor astfel de bijuterii:  VEZI AICI «Când automobilul era artă».

Citit 1632 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.