Românii au avut aproximativ 1.500 de întrebări, în decurs de o săptămână, pentru Eva, asistentul virtual din platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale, a anunțat vineri Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). De vineri, Eva foloseşte un nou algoritm de învăţare - ChatGPT, potrivit hotnews.ro.
ANRE a anunțat în 16 martie lansarea asistentului virtual Eva, care să îi consilieze pe români în privința utilizării platformei online dedicate schimbării furnizorului de energie (POSF). În prezent, conform ANRE, răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi, acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituţiile abilitate a oferi ajutor consumatorilor finali dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituţii. ”Sigur că asistentul virtual Eva este în continuă perfecţionare, dar din testele efectuate am constatat că răspunde cu o acurateţe ridicată la întrebările primite până în prezent”, mai spune ANRE. În octombrie 2022, ANRE a implementat POSF, platformă care automatizează procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale la nivel național.