Trei milioane de euro, cerute drept despăgubiri companiilor aeriene

Trei milioane de euro, cerute drept despăgubiri companiilor aeriene
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Numărul cererilor depuse spre plată anul trecut de Air Claim, companie care facilitează obţinerea de despăgubiri pentru pasagerii transportului aerian, s-a ridicat la 20.116, cu 76% mai mare raportat la 2022, iar sumele aprobate la plată de companiile aeriene au depăşit 2,983 milioane de euro, în creştere cu 107%, potrivit raportului de activitate al companiei, aferent perioadei 1 ianuarie - 31 decembrie 2023. „Această sumă cuprinde exclusiv aprobările curente, fără a lua în calcul sumele obţinute prin negocieri directe cu operatorii”, se precizează în raportul remis Bursei de Valori Bucureşti.

"Din momentul aprobării, până la plata efectivă, durata poate fi de până la trei luni. Ulterior, încasarea este procesată, pasagerii sunt contactaţi, iar aceştia au un termen de 3 luni pentru revendicare - termen la care sumele se constitutie venit (integral pentru plăţile nerevendicate sau comisionul pentru plăţile revendicate)", arată Air Claim.

Air Claim este o companie ce se ocupă cu gestionarea pretenţiilor pentru întârzieri de zbor, anulări şi suprarezervări, din 2018. Înfiinţată cu un an mai devreme, în 2017, a avut drept obiectiv protejarea drepturilor pasagerilor conform Regulamentului UE EC261/2004, ajutându-i să obţină compensaţia care le revine. Astfel, compania oferă un serviciu "niciun câştig, nicio taxă", iar clienţii urmează să plătească un comision în cazul în care Air Claim le obţine compensaţia.

Air Claim este listată pe Bursa de Valori Bucureşti.

Citit 437 ori Ultima modificare Duminică, 07 Ianuarie 2024 17:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.