Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, reglementează temele pentru acasă în învățământul preuniversitar. A fost semnat ordinul oficial conform căruia se introduce un nou cadru ce vizează tipul temelor care se dau și cât din timpul elevilor pot consuma, pentru a face din școală un loc mai echilibrat, nu o sursă de presiune.
Ordinul stabilește că temele nu mai sunt unitar concepute. Există de acum două tipuri distincte: „tema obligatorie”, cu dificultate medie și destinată tuturor elevilor din clasă, și „tema suplimentară”, facultativă, care poate fi individualizată, gândită pentru cei care au nevoie de recapitulare, recuperare sau pregătire suplimentară. Mai mult, se impun limite stricte de timp. Pentru copiii din ciclul primar, tema obligatorie nu trebuie să depășească o oră pe zi, iar pentru elevii de la gimnaziu sau liceu nu mai mult de două ore pe zi. La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se mai dau teme pentru acasă.
Pentru vacanţe, ordinul spune clar că elevii din învățământul primar și gimnazial nu ar trebui să primească teme obligatorii, iar orice cerință pe perioada vacanței va fi considerată temă suplimentară, deci opțională. De acum înainte, se interzice ca tema pentru acasă să fie folosită ca pedeapsă și nu mai pot fi date teme mari și repetate. Nu pot fi transformate conținuturi care necesită predare explicată la clasă în teme pentru acasă. Scopul e clar: să se evite oboseala, pierderea interesului, supraîncărcarea, dar și adâncirea diferențelor dintre elevi.
Pentru a se asigura că regulile sunt respectate, ordinul prevede că directorii școlilor și diriginții trebuie să monitorizeze modul de acordare a temelor. În plus, anual, vor fi colectate feedback- uri de la elevi și părinți cu privire la utilitatea și eficiența temelor pentru acasă. În baza acestui feedback se vor putea lua măsuri de ajustare. Ministrul Daniel David consideră că această măsură va face școala mai atractivă și mai eficientă, încurajând profesorii să lucreze împreună pentru o mai bună cooperare și colaborare.

