Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
7 comentarii

Cum facem o RECLAMAȚIE la Protecţia consumatorului?


Există situaţii în care înţelegerea amiabilă cu comerciantul de bunuri sau prestatorul de servicii nu reprezintă o soluţie. În acest caz, aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC).

La momentul actual, există trei variante: în format scris, în format electronic sau prin prezentarea la sediul CJPC. Pentru varianta online se completează un formular şi se ataşează câteva documente probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau alte documente. În caz contrar, acestea se clasează din lipsă de informaţii. De asemenea, putem să ne prezentăm personal la sediul CJPC, care se află pe strada Egalităţii nr. 2. Pentru informaţii, putem suna la numărul de telefon 0236.413.929.

Totuşi, ce facem atunci când nu putem să ne folosim de niciunul dintre cele trei mijloace? Asta este întrebarea pe care şi-a pus-o şi o bătrână de 93 de ani, din Odaia Manolache, care nu se poate deplasa până la sediul CJPC şi nici nu dispune posibilităţile necesare ca să trimită documentele prin poştă sau mail, neavând internet şi neputându-se deplasa la Poştă. Aceasta locuieşte singură şi nu are rude care ar putea să o ajute. Bătrâna avea o problemă cu telefonul fix, însă nu ştia cum să o rezolve, fiindcă nu găsise niciun număr de contact al companiei de telefonie cu care are contract. A încercat varianta prin telefon, dar i s-a spus că nu se acceptă reclamaţiile telefonice, pentru că astfel nu se pot oferi documentele necesare.

Atunci, rămâne întrebarea cum poate cineva din mediul rural să facă o reclamaţie la CJPC, dacă nu se poate folosi de niciun mijloc din cele mai sus menţionate? Există încă sate în România care abia dacă au apă curentă, de internet nici nu mai vorbim. Singura alternativă ar rămâne poşta, dar ce se fac cei care nu se pot deplasa şi nici nu au rude?

Concret, în momentul de faţă, nu există o soluţie viabilă pentru a le veni în ajutor celor care nu au acces la mijloacele acceptate de CJPC. O opţiune ar putea fi deplasarea unui comisar pe teren pentru a putea intra în posesia documentelor necesare pentru o reclamaţie, însă schimbarea ar trebui să vină de pe plan central. Pe lângă asta, numărul de comisari de la CJPC a fost înjumătăţit, la momentul actual desfăşurându-şi activitatea doar cinci persoane, faţă de zece câte erau în 2013. Mult prea puţini pentru fluxul de reclamaţii primite.

Citit 963 ori Ultima modificare Joi, 20 Aprilie 2017 01:17

7 comentarii

  • postat de Ionel Marți, 28 Martie 2017 11:12 81.7.9.*** Link la comentariu

    mie serviceul auto mi-a cerut 7500 lei sa-mi repare masina in garantie. pana la urma am reclamat la opc si chiar daca a dura vreo 30 de zile in care nu mi-am putut folosi masina ,au reparat-o gratuit.Am impresia ca pana la urma comisarul de la opc i-a si amendat .
    daca ar fi mai multi oameni la opc cred ca s-ar rezolva mai repede reclamatiile.In orice caz sunt seriosi.

    Raportează
  • postat de razvan Marți, 28 Martie 2017 10:31 185.80.220.*** Link la comentariu

    pentru valll
    eu te contrazic, sunt superprofesionisti.Am facut o reclamatie in 2011 , niste comisioane abuzive la banca , a dat banca in judecata si dupa 2 ani si jumate am recuperat 2800 chf.Era un inspector foarte dinamic ,imbracat la 2 ace, mi-a impus respect si incredere de la inceput..Apropo avea biroul plin de dosare , nici nu stiu cand avea timp sa le citeasca .O institutie adevarata!

    Raportează
  • postat de Alina Marți, 28 Martie 2017 10:18 185.137.17.*** Link la comentariu

    Am facut prin fax o reclamatie in 2016 ,se poate si prin fax dupa 18 zile reclamatia mi-a fost rezolvata,mi-au fost expediate produsele.Nu cred ca se putea rezolva fara interventia celor de la Protectia Consumatorului .Le multumesc pe aceasta cale , vanzarorul m-a purtat 3 luni cu vorba.
    Iar daca sunt numai 5 oameni cred ca e o bataie de joc , alte institutii nu mai incap prin birouri.

    Raportează
  • postat de George Marți, 28 Martie 2017 09:52 185.137.19.*** Link la comentariu

    am depus o reclamatie online , in care nu aveam toate datele de identificare complete. Am fost sunat foarte repede spre surprinderea mea am completat datele cerute si in 12 zile chiar mi-au rezolvat reclamatia , inlocuirea unui produs..Multumesc pentru ajutor si totusi cred ca este una din putinele institutii care chiar se zbat sa faca ceva , mai ales daca cum spunea si in articol cu 5 oameni nu poti face foarte mult.Uitati-va la primarie , care are cateva sute de oameni si dac depui o reclamatie nu stii cand se va rezolva.

    Raportează
  • postat de Marco Luni, 27 Martie 2017 16:26 5.13.246.*** Link la comentariu

    Am avut si eu o problema intr-un magazin mare de electronice am facut o reclamatie online si a doua zi erau in control in magazin. Am ramas surprins cat de usor s-a rezolvat problema. Felicitari celor de la CJPC!
    Deci faceti reclamatii daca vreti sa evoluam nu va mai plageti toata ziua de corupti si psd-isti.

    Raportează
  • postat de eu Luni, 27 Martie 2017 09:10 82.208.137.*** Link la comentariu

    si online daca facem reclamatie nu primim rapsuns..a trecut un 1 de cand am facut o reclamatie si nuci acum nu am primit raspuns ,macar sa zica ca au vazut reclamatia ceva(nu ca am crezut ca rezolv ceva)

    Raportează
  • postat de valll Luni, 27 Martie 2017 09:01 109.102.130.*** Link la comentariu

    In primul rand, multumesc autorului pentru informatiile date. Inca suntem nejutorati in fatza neprofesionalismului si chiar nesimtirii unor furnizori de servicii, care profita de faptul ca romanii sunt invatati sa rabde.
    Cum sa reclam, de exemplu, ca furnizorul de curent electric intreupe curentul cand are chef, in unele perioade de mai multe ori pe zi, pentru 2- 10 -30 de minute, daca nu mai exista contracte, poate ca le au doar ei? Cum sa reclami o firma de telefonie, daca ele iti baga pe gat un nou contract numai printr-o convorbiire telefonica, tu neramanand cu nimic palpabil?
    Consumatorii din Romania sunt la discretia sacalilor care si-au modernizat mijloacele de a te trage pe sfoara. Nimeni nu il apara pe bietul roman neinarmat. Adevarata aparare a consumatorului se face inainte de a ajunge la OPJC, prin lege, cunoscand aceste procedee si impunnand o relatie corecta furnizor-client. Iar OPC, care se loveste deaceste cazuri, ar trebui sa informeze legiuitorul despre lacune, sa initieze masuri in acest sens.
    Si,cum sa speri ca OJPC iti va rezlva reclamatiile, daca insusi OJPC nu are solutii de comunicare pentru toate categoriile, mai ales pentru cele mai dezavantajate? Cu 10 sau 5 functonari, fara minte si fara devotament, pentru cei mai multi dintr noi OJPC e la fel de inexistent.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
ATENTIE: Comentariile nu se mai publica automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.