INEDIT | ”Pe urmele dinozaurilor”, la Galați

Începând cu data de 19 iulie, la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” va putea fi vizitată expoziţia „Pe urmele dinozaurilor”, realizată cu sprijinul Dino Parc Râşnov, unde publicul va putea descoperi câteva replici ale unor specii de dinozauri, carnivori sau erbivori. Este vorba de Pteranodon (Aripa fără Dinţi), Oviraptor (Hoţul de Ouă), Ankylosaurus (Şopârla Anchilozată), Ceratosaurus (Şopârla cu Coarne) şi Deinonychus (Gheară Teribilă).

Este pentru prima dată când această expoziţie itinerantă de la Dino Parc Râşnov va rămâne pentru o perioadă mare de timp într-un singur loc, până acum dinozaurii fiind prezenţi doar la acţiuni de câte o zi, în oraşe precum Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Sf. Gheorghe şi Cluj.

Exponatul Pteranodon, o specie de dinozaur zburător care a trăit în Cretacic acum 70 milioane de ani, va atrage cu siguranţă atenţia vizitatorilor, fiind dotat cu un sistem animatronic care îi permite să îşi mişte aripile şi să scoată sunete, în momentul când o persoană intră în raza de acţiune a senzorului de mişcare montat în apropierea acestuia. Exponatele sunt prezentate la o scară mai mică decât cea reală, fiecare având dimensiuni de 2,5 x 1,5 m. De asemenea, expoziţia cuprinde şi replici de fosile aparţinând celui mai mare animal zburător care a existat vreodată în lume: Hatzegopteryx thambena, specie descoperită în 1978 de paleontologul Dan Grigorescu, în zona Haţegului. Un element de noutate îl reprezintă şi posibilitatea vizionării unor scurt-metraje interactive, cu tematică din lumea dinozaurilor sau alte domenii, în singura sală de cinema 12 D existentă într-un muzeu din România, aflată la parterul instituţiei muzeale gălăţene.

Expoziţia temporară „Pe urmele dinozaurilor” va rămâne deschisă la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi până pe data de 17 septembrie.

Citit 4005 ori Ultima modificare Marți, 18 Iulie 2017 20:19