Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
6 comentarii

Autoritatea de reglementare în comunicaţii, ANCOM, a amendat Orange România cu 20.000 lei pentru că nu a comunicat abonaţilor că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractele fără plata penalităţilor de reziliere.

"În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange România a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicaţiile electronice", se arată într-un comunicat al ANCOM.

Orange România este parte a grupului francez de telecomunicaţii Orange şi este cel mai mare operator local de telefonie mobilă în funcţie de cifra de afaceri şi numărul de clienţi la finele anului 2012.

Odată cu livrarea echipamentului, clienţii Orange România au primit şi semnat contractul. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiţii, petenţii au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităţilor aferente încheierii relaţiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale.

"Orange România, considerând contractul încheiat cu abonaţii un contract scris, şi nu unul încheiat la distanţă, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numărul de luni rămase din contract", se mai spune în comunicat.

În urma analizării documentelor şi a convorbirilor telefonice purtate de petenţi cu reprezentanţii Orange România, ANCOM a constatat că acordul de voinţă al abonaţilor a fost obţinut la telefon, contractul fiind astfel unul încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă.

"Faptul că, în timpul convorbirilor telefonice prin care li s-a obţinut acordul pentru încheierea contractelor, petenţilor nu le-au fost comunicate informaţii cu privire la data la care este considerat încheiat contractul şi nici la dreptul lor de denunţare unilaterală, precum şi faptul că operatorul telecom nu le-a transmis nici în scris utilizatorilor informaţii privind condiţiile de exercitare a dreptului lor de denunţare unilaterală, potrivit OUG 111/2011, constituie contravenţii şi au fost sancţionate de ANCOM cu amenzi în valoare cumulată de 20.000 lei", se mai spune în comunicat.

De asemenea, autoritatea a dispus anumite măsuri pe care trebuie să le ia operatorul de telefonie mobilă, şi anume identificarea tuturor abonaţilor care au încheiat contracte în condiţii similare şi care au reclamat Orange România modalitatea de încheiere a contractului şi transmiterea către aceştia, în scris, a informaţiilor referitoare la dreptul de denunţare unilaterală, potrivit prevederilor OUG 111/2011, fapt ce le asigură astfel abonaţilor respectarea tuturor drepturilor conferite de legislaţia în vigoare.

Citit 4351 ori Ultima modificare Marți, 30 Iulie 2013 13:40

6 comentarii

  • postat de UNUL Miercuri, 31 Iulie 2013 10:59 82.137.12.*** Link la comentariu
    0
    0

    aveti noroc ca atunci cand ati facut plangere la sediul lor legat de aceste neconformitati din contractele lor NU au chemat BGS.
    La asta nu v-ati gandit ca se poate? cum adica, te duci la ei sa reclami pe aia cu care ai vb la telefon care nu sunt colegii lor, si sunt ofensati de curajul de ati expune oful ?
    Lasa ca vine Mighty Hero de la BGS echipat pana in gat cu inca vreo 3 eroi si vine sa ii spuna terminatei de dupa birou ca ei au o relatie buna de colaborare si doar ea este Cetatean Roman si normal tre sa o apere de insurgenti fiorosi si violenti ca mine. Aia oricum sunt castraveti umflati cu apa si cu casca prin care se aude vantul cum bate. weak up!

    Raportează
  • postat de marin Miercuri, 31 Iulie 2013 10:29 5.13.217.*** Link la comentariu
    0
    0

    Toti sunt la fel, Plecati de la Orange si mergeti la alt operator cu tactici asemanatoare. Despre acel abomanmet de internet din articol stiu la prima mana deoarece am fost patit. Am fost sunat sa imi explice 'moartea caprioarei' si dupa ce am fost de acord mi-am dat seama ca ei nu mi-au comunicat nici un tarif. Am sunat inapoi si am intrebat de tarif si era 9E/luna adaugat la abnamentu existent. Am ridicat putin vocea, au inteles ca ei au comis-o si mi-au anulat contractul la 5 minute dupe ce il confirmasem. Daca nu eram atent eram bun de plata pe greseala/omisiunea (intentionata sau nu) lor.

    Raportează
  • postat de Iosif Miercuri, 31 Iulie 2013 08:44 89.137.139.*** Link la comentariu
    0
    0

    Da - niste golani efectiv. De ce?
    - conditioneaza cumpararea unei microcartele SIM cu incheierea unui contract si nu spun taxele si comisioanele incheiate;
    - daca doresti sa renunti la un contract, chiar daca esti in sediul lor te pun sa suni la un numar de telefon sa explici acolo de ce vrei sa renunti. La acel telefon intra robotul si te poarta minute in sir sa apesi diferite taste dupa care astepti ca fraierul sa-ti raspunda cineva.
    - primesti factura cu diferite taxe si comisioane de reziliere si daca nu platesti opresc toate numerele de telefon pe care le ai si nu numai numarul la care nu ai platit;
    - Jaf pe fata de la Orange. Am depus plangere nr.151127/2013 cu toate aceste probleme dar nu raspund si ii doare in cot. Sunt revoltat si total nemultumit de aceste practici neprofesionale , incorecte si fara un pic de respect fata de unii clienti. Sa le fie rusine celor care au dispus aemenea masuri si sa catadicseaza sa-mi raspunda la plangere tot in scris. Rog ca si in acest caz organul competent sa se autosesizeze si sa sanctioneze aspectele din sesizarea mea.

    Raportează
  • postat de tol Miercuri, 31 Iulie 2013 08:42 5.13.213.*** Link la comentariu
    0
    0

    daca faci contract pe 2 ani cu Orange exista oare posibilitatea sa reziliezi cotractul cu ei fara sa platesti lunile ramase ???

    Raportează
  • postat de Un galatean pacalit de ORANGE Miercuri, 31 Iulie 2013 08:09 193.230.156.*** Link la comentariu
    0
    0

    Sunt cei mai mari golani! Mi se expira contractul intr-o luna...Nu m-au sunat sa-mi spuna...ba nene mai vrei cu noi sau nu vezi daca ai uitat... intr-o luna i-ti expira contractul..Nici vorba.. abonamentul fiind mare 29 euro voiam unul mai mic...am muscat-o inca o luna...i-am sunat sa le zic, ca-mi bag picioarele in ORANGE si in mama lui ORANGE...frate ma suna insistent sa-mi propuna si luna de pe cer....eu intreb dupa ce a muscat-o cineva mai da curs vrajelilor lor...........As dori pe viitor ca orice operator de telefonie sa ne comunice in timp legal cand ne expira contractele...Cer mult ?

    Raportează
  • postat de teasca Marți, 30 Iulie 2013 15:34 83.103.186.*** Link la comentariu
    0
    0

    subscriu si eu la acest articol, avand in vedere ca Orange Romania se plaseaza pe pozitie de forta fata de clientii sai, obligandu-i sa ramana abonati cu forta la acest operator de telefonie. Chiar eu am cazut in plasa acestui operator de telefonie, fiind obligat sa continui utilizarea serviciilor de telefonie puse la dispozitie de respectiva companie, in ciuda insistentelor mele cu privire la inchiderea unor abonamente introduse fortat ca si clauze la alte doua contracte de abonament pe care le detin la acest operator de telefonie.
    unde sunt drepturile care izvorasc de ambele parti si curg odata cu incheierea unui contract comercial?
    Chiar si ieri am facut o sesizare in acest sens la Serviciul Clienti, sesizare la care astept o pozitie oficiala din partea reprezentantilor Orange Romania.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.