Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

De peste o lună așteptăm cu toții ca Guvernul PNL să vină cu soluții pentru economie. Suntem în situația în care ni se vorbește despre repornirea economiei prin turism, prin terase, prin restaurante etc. Bun, vorbim de o componentă importantă a economiei, însă pentru ca economia să repornească avem nevoie de investiții publice în marile proiecte. Iar în tot acest context, extrem de tensionat, în care se așteaptă soluții de la Guvern, Ministrul de Finanțe ne anunță că planul cu măsurile economice va fi gata în două săptămâni!!! 2 săptămâni!!! Sunt fie inconștienți, fie complet incompetenți cei din Guvernul PNL.

Acum când plafonarea deficitului bugetar nu mai e o problemă, când s-a dat drumul de către Comisia Europeană la majorarea deficitului, de ce nu se dă drumul de către Guvernul PNL la marile șantiere de infrastructură, de autostrăzi, de drumuri expres, de căi ferate? Nimic nu ne oprește să repornim marile șantiere de infrastructură. Se vorbește de distanțare socială, de respectarea unor reguli, ei bine pe șantierele de infrastructură aceste reguli se pot respecta fără probleme. Dacă, pe vremuri, accesul la instrumentele de investiții era unul limitat, iar când venea vorba de infrastructură ne gândeam la deficitul bugetar, acum lucrurile se pot face mult mai ușor. Nu va mai sta nimeni de la Bruxelles să ne spună să nu investim în infrastructură pentru că depășim deficitul.

Incompetența Guvernului PNL se vede cel mai bine când vine vorba de proiectele majore pentru România. Țara noastră ar fi trebuit să fie încă din luna martie un mare șantier de infrastructură. De ce insist cu infrastructura? Pentru că e componenta de bază pentru economie. Dacă nu ai infrastructură rutieră, feroviară, navigabilă, atunci nu ești interesant pentru investitori.

La noi, guvernanții sunt mai preocupați să purtăm măști (pentru că au băgat bani în cumpărat măști și acum nu au ce face cu ele), în loc să se preocupe de atragerea de bani europeni. Așa cum spunea și liderul europarlamentarilor PSD, Dan Nica, Comisia Europeană promite României acces egal la finanţarea pentru redresare. Guvernul României are datoria de a-şi intensifica, la rândul său, demersurile pentru a obţine garanţii. Așadar, totul ține de Guvernul PNL...

Mă așteptam ca în această perioadă toate șantierele importante pentru Galați să fie în floare, să vedem activitate susținută. Nici pe departe. Guvernului PNL și liderilor județeni ai PNL nu le-a păsat de infrastructura județeană. Le-a păsat în schimb să își pună rubedenii și prieteni în funcții de conducere. Ca să înțelegeți cam cum stă situația: Centura Mare este blocată de Guvernul PNL, în condițiile în care Consiliul Județean Galați a încercat să rezolve cât mai repede partea de avizare; la podul peste Dunăre de la Brăila lucrările au încetinit, deoarece constructorul nu are siguranța că infrastructura e prioritate pentru Guvernul de incompetenți PNL; despre Drumul Expres Galați – Brăila nu se spune nimic, pentru că și acesta e blocat de Guvernul PNL; despre Drumul Expres Galați – Drajna nu se suflă o vorbă, la fel nici despre reabilitarea căii ferate Galați – București.

În schimb, Guvernul PNL a făcut ceva pentru infrastructura Galațiului: cumătrul lui Ion Ștefan, ministrul Grindă, a ajuns director general al Regionalei de Căi Ferate Galați din cadrul CNCF CFR SA. Asta după ce, același ministru Ion Ștefan și-a pus o altă rudă la ANAF Galați, pe soțul nepoatei. Astea sunt realizările Guvernului PNL pentru Galați!

Aș vrea să mai amintesc un lucru. Poate că mă repet, însă, pe lângă infrastructura rutieră, feroviară, trebui să acordăm o atenție sporită infrastructurii de irigații. Seceta de anul acesta a afectat culturile de cereale într-o foarte mare măsură. Guvernul PNL, dacă e preocupat de agricultură, atunci ar trebui să se concentreze pe infrastructura primară și secundară, să se asigure că există apă pe canalele de irigații și că fermierii au acces la ea. Nu să aștepte ploaia. Mai e un lucru, iar aici e o părere personală: terenurile irigate ale României sunt, la ora actuală, în concesiunea unor străini. Grav e că, după ce recoltează, producția nu prea rămâne în România. De aceea, de ce nu face demersuri statul român să preia terenurile concesionate de străini și să le administreze? Dau ca exemplu Insula Mare a Brăilei care a fost cumpărată de Al Dahra din Emiratele Arabe Unite. Practic, arabii au preluat cea mai mare fermă din România și Europa. În loc ca statul român să folosească terenul pentru a cultiva cereale pentru consumul intern, se hrănesc oile din Emirate și din țările arabe cu mâncare din Insula Mare a Brăilei. Repet, e o părere personală, care cred că poate fi luată în calcul la un moment dat de un Guvern curajos.

Investițiile publice sunt o soluție pentru România, indiferent de contextul economic! Trebuie doar ca Guvernul să își facă treaba!

(P)

Citit 1523 ori Ultima modificare Miercuri, 20 Mai 2020 16:20