Finanţare pentru transporturile navale. Contract de 13,5 milioane de euro pentru dezvoltarea portului Tulcea

Finanţare pentru transporturile navale. Contract de 13,5 milioane de euro pentru dezvoltarea portului Tulcea
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Susţinerea dezvoltării transportului fluvial şi a porturilor de la Dunăre se numără printre priorităţile de investiţii în infrastructură avute în vedere de actualul Guvern. Un semnal puternic în acest sens este sprijinul acordat de Executiv pentru derularea, prin Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, a unor proiecte în valoare de peste 150 milioane de euro în porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea.

Cel mai recent contract de finanţare, semnat pe 10 iulie, la Isaccea, în prezenţa premierului Ludovic Orban, de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi directorul general al APDM Galaţi, Alexandru Gabriel Şerban, vizează modernizarea Portului Tulcea. Mai exact, este vorba de investiţii de 13,5 milioane de euro atât în modernizarea portului industrial, cât şi a portului comercial, investiţii menite să pună în valoare potenţialul de dezvoltare a transporturilor navale în întreaga regiune.

De altfel, prezenţa echipei guvernamentale în judeţul Tulcea s-a legat şi de un alt obiectiv important menit să stimuleze schimburile comerciale, respectiv deschiderea în perioada imediat următoare a Punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene pentru pasageri şi marfă în regim de trecere bac între localităţile Isaccea şi Orlovka (Ucraina).

Realizarea unei legături între Isaccea şi Orlovka este un mai vechi deziderat atât al părţii române, cât şi al celei ucrainene, dat fiind faptul că pe această rută s-ar deschide o cale de transport mai rapidă şi mai eficientă ca timpi de operare între localităţile din Ucraina şi localităţi din România, precum Tulcea, Galaţi, Constanţa sau Brăila. 

Premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor Lucian Bode au vizitat trecerea Ro-Ro din portul Isaccea, apreciind calitatea investiţiilor şi perspectivele pe care acestea le deschid.

De altfel, nu întâmplător, la Isaccea, în vremurile trecute au fost trei poduri de vase care făceau legătura între cele două maluri ale Dunării, asigurând o legătură neîntreruptă de la Constantinopol până în câmpiile Nistrului! În prezent, chiar dacă altul este contextul istoric, Dunărea rămâne la fel de importantă. Ca parte din cel mai important coridor de transport fluvial european, coridorul Dunăre – Rin facilitează legătura dintre Marea Neagră şi Marea Nordului, fiind un vector de dezvoltare pentru toate comunităţile dunărene.

(P)

Citit 2677 ori Ultima modificare Joi, 16 Iulie 2020 00:16