A plătit biletul la microbuz, dar șoferul nu i-a eliberat tichetul, fiind nevoit să insiste pentru a primit unul, mai târziu. Este pățania unui gălățean care a circulat luni, 16 iunie, cu un microbuz aparținând unei firmei de transport pe ruta București - Galați. Omul spune că avea nevoie de biletul fizic pentru decontarea transportului și se simte deranjat de atitudinea pe care reprezentanții companiei au avut-o vizavi de cererea lui. În momentul în care, a doua zi după călătorie, a revenit la autogara din Galați pentru a solicita biletul, problema i-a fost rezolvată abia după ce a spus că va suna la „Viața liberă” pentru a povesti cele întâmplate.
Nicușor Negoiță povestește că este marinar și că luni, 16 iunie, a revenit în țară și a făcut schimb cu un coleg la Giurgiu. „Am luat maxi taxi Giurgiu - București, pentru că nu există direct până la Galați. Aici totul a fost în regulă. Șoferul mi-a eliberat biletul fără să îl solicit, exact în momentul în care am urcat în mașină. În București, am schimbat și am luat un microbuz care aparținea unei alte firme, cu care am venit la Galați”, ne-a povestit gălățeanul.
Acesta ne-a relatat că mijlocul de transport era plin cu călători și că era dotat cu cameră de filmat și cu toate acestea nici un călător nu a primit bilet. „Nu mi-a dat bilet când am urcat, iar eu am uitat să-l cer la destinație, deși tot drumul m-am gândit la asta. Azi (marți, 17 iunie), când am revenit la autogara Galați pentru a solicita tichetul, au dat-o din colț în colț, iar cei de la Galați m-au luat în râs. Am nevoie de bilet, pentru că firma îmi decontează transportul, dar nu mi se pare normal să nu primesc tichetul imediat ce l-am plătit. Le-am spus celor de la autogară că sun la dumneavoastră și atunci au scos un bilet pe care au încercat să mi-l bage sub nas, deși nu mai era șoferul cu care călătorisem cu o zi înainte. Cred că ANAF ar trebui să ia măsuri și să îi verifice mai des, pentru că nu e normal așa ceva”, a concluzionat Nicușor Negoiță.
"Data viitoare, să ceară biletul!"
Așa cum era firesc, am luat-o pe firul declarației gălățeanului, în speranța de a-l ajuta să intre în posesia tichetului. Pentru a afla mai multe lămuri, am cerut un punct de vedere celor de autogara Metropoli Galați. Aceștia ne-au spus că atât mașinile, cât și șoferii sunt angajații unei firme din București și ne-au îndrumat acolo pentru detalii suplimentare.
Răspunsul primit de la firma bucureșteană a fost unul hilar. Contact telefonic, dispecerul firmei de la București ne-a spus că vinovat este gălățeanul nostru, pentru că nu a cerut bilet la începutul sau la finalul cursei. Întrebat dacă faptul că șoferul, deși conduce o mașină cu cameră de luat vederi, nu eliberează bilete pasagerilor este o practică obişnuită la fima lor, acesta ne-a răspuns răstit că șoferii nu mai eliberează bilete pentru că cei care călătoresc au obiceiul să le arunce prin autoturism și la un eventual control să fie obligați să le justifice. „O să-i trimit domnului biletul cu microbuzul care ajunge în seara asta (marți - n.a.) la Galați, iar data viitoare să ceară bilet”, a concluzionat reprezentantul firmei bucureștene.
Dincolo de absurdul situaţiei - de ce trebuie să ceară clientul bilet, când există obligaţia legală a operatorului de transport de a elibera bilet şi de a-l înmâna beneficiarului serviciului? - nu putem să nu ne întrebăm ce se întâmplă cu toate biletele pe care nimeni nu le cere, fiindcă, de regulă, clienţii nu decontează transportul. Cât din contravaloarea acestor bilete este declarat la fisc şi ce taxe se încasează? Nu cumva aici vorbim despre o evaziune de zile mari, sumele datorate putând rezolva unele dintre găurile bugetare cu care ţara se confruntă acum? Pentru că, să fim serioşi, nu este singurul traseu pe care se întâmplă asta.