Variante pentru construirea Aeroportului de la Galaţi. Și prognoze privind traficul de pasageri

Variante pentru construirea Aeroportului de la Galaţi. Și prognoze privind traficul de pasageri

Dezbateri „cu scântei” între consilierii judeţeni Ovidiu Amălinei
Evaluaţi acest articol
(46 voturi)
26 comentarii

Oportunitatea construirii unui aeroport internaţional la Galaţi şi demararea procedurilor pentru realizarea studiilor de pre-fezabilitate şi fundamentare a investiţiei au făcut obiectul dezbaterii în şedinţa de luni, 30 septembrie, a Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi. Miza este mare, atât din punct de vedere financiar – investiţia, realizabilă printr-un parteneriat public-privat - fiind estimată în prezent la aproximativ 100 milioane de euro, cât şi din punct de vedere socio-economic, un aeroport la Galaţi fiind considerat de mulţi drept cheia deblocării şi a altor investiţii în zona noastră, relansarea şi reconectarea la marile lanţuri logistice şi comerciale şi, nu în ultimul rând, conectarea Galaţi-Brăila şi a zonelor limitrofe (ce formează a doua aglomerare urbană după Bucureşti!) cu fluxurile de transport aerian internaţional.

Din şedinţa de CJ Galaţi, subiectul aeroportului a generat şi ceva „scântei” între consilieri, însă, pe de altă parte, nimeni nu a negat rolul benefic pe care o astfel de investiţie l-ar avea pentru Galaţi. Ideea construirii unui aeroport la Galaţi nu este una nouă. Ea a mai fost vehiculată în spaţiul public, mai ales în perioadele electorale. De aici, poate, şi avertismentul unor consilieri că proiectul ar putea fi „o iluzie”. Pe de altă parte, spre deosebire de ce s-a întâmplat în trecut, CJ Galaţi a făcut acum, în plan tehnic, paşi concreţi spre punerea în practică a acestui proiect. Mai exact, este vorba de „Studiul de oportunitate” şi „Studiul de evaluare a eficienţei traficului aerian” în vederea realizării unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi. Astfel, consilierii judeţeni au avut pe masă documente care certifică în mod oficial necesitatea unei astfel de investiţii.

„E clar că toţi ne dorim acest aeroport, dar acum avem şi acest Studiu de Oportunitate din care rezultă, din date concrete, realiste, că un astfel de proiect are potenţial, are o adresabilitate foarte mare. Pe de o parte, este necesitatea oamenilor din această regiune – pe o rază de 90 Km avem peste 2 milioane de locuitori! - de a avea acces la astfel de servicii de transport, fără să mai bată, de exemplu, sute de kilometri până la Bucureşti. Iar pe de altă parte e vorba de mediul de afaceri, de relaţiile comerciale ale Galaţiului cu restul lumii, de necesităţile de transport ale unor mari agenţi economici (Combinatul siderurgic, şantierele navale, operatorii portuari etc.). Dar există o cerere mare pentru astfel de servicii şi din partea mediului universitar, medical şi nu numai. Pasul următor este de a realiza acest studiu de pre-fezabilitate, care să ne furnizeze o serie de indicatori tehnico-economici, o modalitate de derulare şi o valoare estimativă a investiţiei. De asemenea, acest studiu ne va permite să înaintăm solicitarea de actualizare a Masterplanului de Transport şi includerea în acesta şi a aeroportului de la Galaţi”, a explicat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

Acesta a precizat că un parteneriat public-privat ar fi o soluţie sustenabilă în realizarea aeroportului, dar în acelaşi timp rămân deschise ca potenţiale surse de finanţare şi Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii sau fondurile europene.

Interpelări din partea consilierilor

În cadrul şedinţei de CJ, înainte de a prezenta variantele potenţiale prin care aeroportul s-ar putea realiza, preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea, a răspuns şi unor interpelări adresate de unii dintre consilieri.

În numele ALDE, Adrian Dănuţ Alexandru a arătat că „problema nu este dacă ar fi sau nu ar fi bine să avem aeroport la Galaţi, pentru că discuţia nu ar dura nici măcar cinci minute. Dar discuţia ar trebui purtată cu privire la prioritatea investiţiilor din judeţul Galaţi”. Invocând raportul între cost şi eficienţă, consilierul a prezentat drept alternativă modernizarea liniei de cale ferată Galaţi – Bucureşti, proiect cuprins şi în Masterplanul de Transport, a cărui realizare ar reduce timpul de deplasare până în Capitală la două ore, inclusiv la aeroportul „Henri Coandă”. „Nu spun să nu îl finanţăm (aeroportul – n.r.), ci să o luăm treptat, să prioritizăm investiţiile. Haideţi să reabilităm calea ferată, după care să ne ocupăm de legătura cu Autostrada Soarelului, iar apoi putem lua în considerare şi aeroportul ca proiect de investiţii prioritar”, a declarat Adrian Dănuţ Alexandru.

În replică, preşedintele CJ, Costel Fotea, l-a întrebat pe consilier dacă ştie care este lungimea acestui tronson de cale ferată şi la cât ar ajunge reabilitarea lui: „Dacă nu ştiţi, vă spun eu: 264 km, iar reabilitarea ar fi aproape 1,4 miliarde de euro! Puteţi să-mi sugeraţi o sursă de finanţare pentru 1,4 miliarde de euro la CJ Galaţi? Dar, dacă discutăm serios, desigur, trebuie să facem diligenţe mai intense şi pentru acest proiect. Atât doar, dacă găsiţi o soluţie de 1,4 miliarde de euro sau o pârghie să aduceţi acest proiect la Galaţi, vă rog să o faceţi! Pentru că noi, gălăţenii, ne vom scoate pălăria în faţa dumneavoastră…”.

La rândul său, consilierul Dorin Butunoiu (PRU) s-a întrebat retoric ce şanse ar avea aeroportul de la Galaţi, în condiţiile în care „vecinii de la Tulcea au investit într-un aeroport, dar n-au reuşit să-l aducă la un standard destul de ridicat”. De asemenea, consilierul s-a întrebat dacă nu ar fi mai practic un proiect de drum rapid (80 km) până la aeroportul tulcean.

„Este o variantă, chiar mă bucur că ne gândim cum să investim în alte judeţe….”, i-a răspuns ironic preşedintele CJ. Dincolo de datele din „Studiul de oportunitate”, în care se precizează că aeroportul din Tulcea „nu oferă servicii adecvate nevoilor de transport din zona studiată, fiind folosit pentru zborurile charter pentru întregul an sau având un program de funcționare în sezonul turistic” (pentru Delta Dunării – n.r.), cu explicaţii suplimentare a venit şi consilierul Romulus-Lucian Iaru (PMP): „Aeroportul Tulcea e vechi, la vremea lui a fost făcut pentru a deservi traficul intern. Ceea ce cred că discutăm în momentul de faţă este un aeroport, la Galaţi, care să poată prelua trafic internaţional. Mai mult, un aeroport care să poată prelua, la un moment dat, inclusiv tranzit militar, dacă avem în vedere vecinătatea în care ne situăm. Ideea de a face „un drumuşor” până la Tulcea, pe teritoriul altui judeţ, e un pic ieşită din temă. Să încercăm să facem „un mic aeroport” la Galaţi, abia asta ar însemna să vindem iluzii. Ori ne gândim la o treabă serioasă, ori nu!”.

„Asta e ideea: un aeroport internaţional pentru aeronave mari, cu pistă de cel puţin 3.200 metri, din ce spun specialiştii”, a confirmat preşedintele CJ, Costel Fotea, care a amintit că sunt aeroporturi din ţară care au pistă de 2.700 metri, iar acum trebuie să intervină pentru a le prelungi la 3.200 metri, pentru a corespunde standardelor internaţionale.

Variantele de investiții

Consilierul Viorel Cristovici (PNL), care a precizat de la începutul intervenţiei sale că este „pentru” aprobarea hotărârii privind aeroportul, a solicitat o serie de detalii privind variantele de parteneriat public-privat pe care CJ Galaţi le are pentru a realiza aeroportul.

Potrivit preşedintelui CJ Galaţi, Costel Fotea, în prezent se conturează, teoretic, patru variante de investiţii. Prima dintre ele ar însemna achiziţionarea unor terenuri (cel puţin 150 ha – n.r.), pentru a fi apoi concesionate unui partener privat în vederea construirii aeroportului, în schimbul unei redevenţe. Aceasta ar fi însă, „o variantă sinucigaşă”, date fiind costurile pe care le implică, prin urmare a fost eliminată din start.

O altă variantă - nu imposibilă, dar mai degrabă improbabilă - este susţinerea, 100 la sută, a investiţiei din bugetul CJ. „Având deja foarte multe proiecte cu fonduri europene, unde trebuie asigurată cofinanţarea, plus proiectele din bugetul propriu, nu ne permitem, cel puţin în momentul de faţă, să asigurăm 100 de milioane de euro pentru această investiţie”, a arătat Costel Fotea.

O a treia variantă, de această dată fezabilă, este generată de clarificările aduse anul trecut, prin OUG nr.39/2018 privind parteneriatul public-privat, ce ar permite CJ Galaţi să vină cu un aport de până în 25 la sută din valoarea investiţiei. Se merge pe această variantă, însă ţinta este de a nu se depăşi 15 la sută ca aport din zona publică.

„După ce vom face un studiu de prefezabilitate, din care va reieşi clar cum trebuie să arate pista, cum trebuie să arate terminalele, va rezulta o sumă, o valoare totală a investiţiei. Pot fi 80, 100 sau poate 110 milioane de euro. Apoi proiectul va fi scos la licitaţie pentru a se face un contract de parteneriat public-privat. Pot fi unul, doi sau mai mulţi asociaţi. CJ poate veni cu terenul - care poate fi expropriat în baza legilor în vigoare în România, cum s-a procedat în cazul Centurii Galaţiului - dar poate contribui şi pe partea de utilităţi şi calea de acces spre zona respectivă. Costurile acestea pot să ajungă la 10 – 12 milioane de euro, ceea ce ar putea reprezenta 10 – 15 la sută din valoarea investiţiei”, a explicat Costel Fotea.

O ultimă variantă ar fi fie finanţarea aeroportului prin intermediul Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI), fie din fonduri europene. Primul dintre ele ar însemna, practic, un împrumut garantat de stat, ce-i drept în condiţii avantajoase şi termen lung, variantă ce merită şi ea analizată odată cu realizarea studiului de prefezabilitate. În cazul fondurilor europene, e varianta cea mai dezirabilă, însă lucrurile sunt ceva mai complicate. În exerciţiul financiar 2014-2020 nu au fost prevăzute fonduri pentru construirea de noi aeroporturi, ci doar pentru repararea sau modernizarea celor deja existente. Dar n-ar fi exclus ca astfel de fonduri să fie disponibilizate printr-o eventuală retrospectivă a POIM sau prin programele operaţionale aferente perioadei 2020-2027.

„Indiferent care va fi varianta pentru care vom opta, acest studiu de prefezabilitate este esenţial. Dacă nu facem nimic, în sensul de a urni proiectul, nu vom putea să prezentăm nimic nici unui investitor care să vină în parteneriatul public-privat, deşi există interes pentru aşa ceva, nici să mergem să depunem vreun proiect, de exemplu, pentru finanţare cu fonduri europene!”, a concluzionat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

Paşii imediaţi următori ce vor fi făcuţi de CJ Galaţi vor consta în desemnarea unor specialişti care să realizeze Caietul de Sarcini ce va sta la baza licitaţiei pentru realizarea studiului de prefezabilitate. Ulterior, în funcţie de situaţia de la momentul respectiv, ar urma fie lansarea licitaţiei pentru parteneriatul public-privat, fie analizarea finanţării prin FSDI sau depunerea unui proiect pe fonduri europene.

Prognoze privind traficul de pasageri

În scenariul realist (arie de captare definită de izocrona de 90 minute), prognoza traficului în viitorul Aeroport de la Galaţi este, cu reţeaua existentă de drumuri, de 460.000 pasageri în anul de bază, iar în anul 15 poate atinge 820.000 de pasageri. Cu reţeaua de drumuri de perspectivă, potenţialul anului de bază este de 550.000 pasageri, în anul 15 de operare urmând să atingă 980.000 pasageri.

Prevederi privind parteneriatul public-privat

Conform OUG 93/2018, care reglementează parteneriatul public-privat, finanțarea investiției se poate asigura fie integral, din resurse financiare asigurate de partenerul privat, fie din resursele financiare asigurate de partenerul privat, împreună cu partenerul public. În cazul celei de-a doua variante, partenerul public poate contribui la finanțarea realizării investițiilor cu resurse financiare publice provenind inclusiv din fonduri externe nerambursabile post-aderare și din contribuția națională aferentă acestora, în condițiile prevăzute de legislația națională și de cea a Uniunii Europene. În cazul în care cota de contribuție a partenerului public la finanțarea realizării investițiilor dintr-un contract de parteneriat public-privat este reprezentată de resurse financiare de altă natură decât fonduri externe nerambursabile și contribuția națională aferentă unor astfel de fonduri, aceasta nu poate depăși 25 la sută din valoarea totală a investiției.

Sistem de transport integrat

Aeroportul de la Galaţi ar facilita integrarea altor proiecte majore de infrastructură aflate în diverse etape de implementare, cum ar fi construcția Podului peste Dunăre din zona Brăila, precum și investițiile în îmbunătățirea navigabilității pe fluviul Dunărea, potrivit „Studiului de Oportunitate”. Aeroportul ar deservi o zonă de captare importantă, neacoperită de aeroporturile existente din România (cele mai apropiate fiind Iași, Bacău și București), zonă de captare care ar include și regiuni din Republica Moldova și Ucraina. Numeroși agenți economici importanți care își desfășoară activitatea pe teritoriul județului Galați, instituțiile de învățământ, unitățile spitalicești, agențiile de turism, administrațiile publice ar fi principalii beneficiari ai viitorului aeroport pentru călătoriile de business. Aeroportul, localizat în regiunea de dezvoltare Sud-Est, va deservi în principal județele Galați, Brăila, Vrancea, Buzău și Tulcea și zonele adiacente acestora, întreaga zonă având un potențial economic semnificativ ce va fi valorificat odată cu apariția aeroportului.

Aria de captare a viitorului aeroport

Aria de captare a viitorului aeroport internațional din județul Galați, considerată ca arie a unui cerc ce are drept centru polul urban Galați – Brăila, are influențe în afara teritoriului României, respectiv parțial în Republica Moldova și o foarte mică arie din Ucraina, cu o rază de 150 km și totalizează o populație de aproximativ 3.911.924 locuitori și o suprafață de 55.521,90 kmp.

Citit 41367 ori Ultima modificare Luni, 07 Octombrie 2019 10:47

26 comentarii

  • postat de primarul Duminică, 27 Octombrie 2019 06:59 92.81.154.*** Link la comentariu
    0
    4

    La Cahul, oras resedinta de raion aflat la 55 km de Galati exista aeroport. Galatiul infratit cu orasul Cahul si C.J Galati infratit cu Raionul Cahul ar putea moderniza/spori capacitatea impreuna intr-un proiect transfrontalier benefic UE. Momentan Germania pompeaza milioane de euro in Cahul. Este un semnal si pentru ignorantii de NOI ca ceva se intampla. SRI, SIE, nimic, nu simtiti, nu mirositi nimic ? Astfel de actiuni sunt asteptate in R Moldova nu trimiterea unor microbuze si atat. Ce spuneti de ideeea infratirii pentru a dezvolta ceva ce exista si ceva ar constitui un pas concret spre unire.

    Raportează
  • postat de florin Joi, 24 Octombrie 2019 08:50 213.233.101.*** Link la comentariu
    2
    1

    Revenind:Galatiul are cu un tren mai putin spre Bucuresti si noi visam avioane!Adica nu se justifica un tren in plus spre Bucuresti si din Bucuresti dar noi visam cai verzi pe pereti!!!!!!!!

    Raportează
  • postat de adiilie Joi, 03 Octombrie 2019 08:43 5.13.209.*** Link la comentariu
    2
    10

    politicieni,n-aveti pic de bun simt. vine campania si incep promisiunile mincinoase

    Raportează
  • postat de Taranu Taran Miercuri, 02 Octombrie 2019 22:55 93.122.248.*** Link la comentariu
    8
    10

    Mai intai terminati de modernizat drumurile din judet si dupa aceea vorbiti de aeroport .

    Raportează
  • postat de dana Miercuri, 02 Octombrie 2019 20:58 86.124.200.*** Link la comentariu
    4
    11

    o sa il construiti cum a-ti construit si podul peste dunare , poate ar trebui sa luati lectii de la braileni podul l-au furat pe trefo l-au luat, probabil ca o sa ne ia si aeroportul...

    Raportează
  • postat de Aeroport la Galati , acum ori niciodata . Miercuri, 02 Octombrie 2019 19:14 108.245.201.*** Link la comentariu
    6
    10

    URGENT AEROPORT LA GALATI , impactul economic ar fi super benefic pt Galati -un"oras" in cadere libera ...

    Raportează
  • postat de lucian Miercuri, 02 Octombrie 2019 18:01 92.223.167.*** Link la comentariu
    3
    14

    Iar v-a dat la cap campania electorala! 30 de ani de minciuni nu va ajung!
    Aeroportul fara infrastructura corespunzatoare ce face? Doar nu-l faci doar pentru persoane “normale”! Ca persoanele s-au obisnuit cu cascarabetele pe drumurile pline de valuri si pericole. Dar directorii si patronii, marfurile?
    Ceea ce califica teritoriul si ridica nivelul de dezvoltare al unei zone este prezenta de infrastructuri materiale (strazi, centri di logistica si aeroporturi) sau nemateriale (retele digitale, retele de cunostinta si formarea capitalului uman). Dezvoltarea locala astazi se joaca in termini de competitie, cea a aeroporturilor este una primordiala pentru ca permite sa se intre intr-o viziune internationala de vizibilitate si atractivitate. Si nu este doar parerea mea.
    Costel Fotea sunt convins ca nici nu stie pentru ce vrea sa faca aeroport, in afara de campania electorala. Aici printre comentarii mai gasesti pseudo-revolutionari, comunisti prafuiti de 30 de ani de avort democratic, care inca mai cred in intreprinderi de stat. De stat degeaba! Pentru ca statul nu este capabil sa guverneze in mod concurential nici o activitate.
    Ar fi bun un aeroport, chiar si national. Bulgaria are 68 de aeroporturi la o populatie de aproape 7 milioane de persoane. Croatia are 69 de aeroporturi, Somalia 61. Noi doar 16 si culmea ca pe wikipedia rezulta aeroport la Galati in constructie din 2019!!!
    Asa cum ne prezinta situatia dragii nostri alesi, nu poate fi ceva credibil. Construirea unui aeroport implica un plan complex, strategic, de dezvoltare a infrastructurii, turismului, etc. Nu au facut ei nimic in 30 de ani…!!!
    Asa ca, mai bine imediat dupa alegeri trebuiesc stransi cu usa toti cei care au facut aceste propuneri, pana cand se va realiza ceea ce odata am fost primii in tara.

    Raportează
  • postat de Aad Miercuri, 02 Octombrie 2019 16:38 70.25.40.*** Link la comentariu
    7
    2

    "cu reţeaua existentă .... de 460.000 pasageri în anul de bază, ...... Cu reţeaua de drumuri de perspectivă,..... de 550.000 pasageri,"... Ce perspectiva au pentru a mari capacitatea cu doar 90.000 de pasageri pe an? E vorba de ... 250 pasageri pe zi, Pai, sa cresti cu 250 de pasageri pe zi poti sa o faci doar vopsind bordurile (datul cu var, stiti dvs!).
    Nu stiu cine le spune lor ca un pod la Galati nu este rentabil, chiar cu cel de la Braila construit. Stiu ca Galati nu e Budapesta sa construesti poduri peste poduri, dar daca te gandesti peste 50 de ani ai putea vedea malul celalalt al Dunarii dezvoltandu-se si ajutand dezvoltarea Galatiului. E o tendinta de dezvoltare pe orizontala in intreaga lume, municipalitati "satelit" ale marilor orase. Se poate vedea si cu Google, nu e nevoie de vizite de lucru si schimb de experienta.

    Raportează
  • postat de Akbar Miercuri, 02 Octombrie 2019 15:31 82.137.12.*** Link la comentariu
    2
    8

    I-a gogoasa neamule ! Adie vant de campanie si electoratul trebuie "servit" cu ce-si doreste. Dupa ce ne "reconsolidam" scaunelele, revenim la starea initiala. Adica, mai vedem...
    Cata apa trebuie sa mai treaca pe Dunare ca sa intelegem ca cine nu face mai nimc 4 ani, nu va face nimic niciodata. Sa ingrasi porcul in ajun, e o traditie mioritica...

    Raportează
  • postat de Sandu Miercuri, 02 Octombrie 2019 14:29 5.2.209.*** Link la comentariu
    2
    11

    Toate aeroporturile din romania au generat un numar de pasageri:
    anul 2014 - 11,661,696
    anul 2015 - 13,290,442
    anul 2016 - 16.421.016
    anul 2017 - 20.303.158
    anul 2018 - 21.871.362

    Cresterea este semnificativa de la an la an (in 4 ani s-a dublat numarul pasagerilor). Bineinteles ca se adauga si transportul de marfuri.

    Pentru o tara in dezvoltare si pentru zona noastra trebuie sa fie prioritara investitia in constructia aeroportului si depuse toate eforturile. Aeroportul va genera alte investitii, locuri de munca, crestere economic etc.

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 02 Octombrie 2019 14:22 213.233.101.*** Link la comentariu
    39
    7

    Inca un argument ca nu avem nevoie de aeroporturi ce de infrastructura rutiera,navala,feroviara este faptul ca si portul Constanta a inceput sa aiba probleme din aceasta cauza.Aeroportul nu ajuta cu nimic portul.

    Raportează
  • postat de nela Miercuri, 02 Octombrie 2019 13:13 194.105.20.*** Link la comentariu
    14
    25

    Baloane de fum frumos colorat inainte de alegeri.

    Raportează
  • postat de Fără GOGOŞI electorale! Miercuri, 02 Octombrie 2019 13:01 81.12.149.*** Link la comentariu
    4
    29

    Un Aeroport în apropierea Galaţiului şi Brăilei este VITAL, dar acesta trebuie făcut cu cap, prin DEZBATERI PUBLICE, luând în considerare şi celelalte elemente care trebuie integrate (infrastructura de legătură, drum de centură Galaţi-Brăila, pod/poduri peste Dunăre, facilităţi pentru potenţialii investitori ca: asigurare terenuri pentru amplasarea investiţiilor, asigurarea de utilităţi, pregătirea forţei de muncă calificată, planuri urbanistice adaptate, cooperarea fructuoasă cu oraşul vecin, studii de piaţă, etc), dar toate astea NU se fac în Campanii Electorale!!

    Raportează
  • postat de costel Miercuri, 02 Octombrie 2019 12:58 109.166.128.*** Link la comentariu
    8
    28

    De ce nu accesati FONDURI EUROPENE CARE SUNT GRATUITE ?? In Moldova Suceava si Botosaniul au aeroport in comuna Salcea ,la jumatatea distantei dintre cele 2 capitale de judet,Iasul are aeroport ,NUMAI GALATIUL NU ARE AEROPORT !!! Galatiul nu mai are nici combinat siderurgic cu capital majoritar romanesc,nu mai are nici vasul regal LIBERTATEA,nu mai are nici regionala CFR,nu mai are nici autoritatea fluviala!!! In schimb GALATIUL DE 30 DE ANI ESTE CONDUS DE PSD !!! URA !!! Din mass-media am aflat ca nici apa in Dunare nu mai are GALATIUL !!

    Raportează
  • postat de sorin Miercuri, 02 Octombrie 2019 11:19 193.231.148.*** Link la comentariu
    8
    39

    Aeroportul International Galati trebuie construit urgent !

    Raportează
  • postat de UBSD (Una Bucată Social-Democrat) Miercuri, 02 Octombrie 2019 11:02 95.76.3.*** Link la comentariu
    24
    14

    Așa cum au spus și alții, cu cât se realizează mai repede această investiție extrem de importantă și cu numeroase beneficii, cu atât mai bine! Totuși, nici pe repede-nainte ca în alte cazuri, deoarece „graba strică treaba”!!! Să nu uităm asta, stimați gălățeni!!

    În altă ordine de idei, am și eu o dorință-obsesie, și anume ca aeroportul gălățean să aparțină statului român!!! Să-l construiască cum este mai fezabil, mai oportun, mai benefic d.p.d.v. financiar etc., dar eu unul, ca și mulți alții cu siguranță, vreau să aparțină de statul român!! M-am săturat de chestii private în țara mea!!! Spre exemplu, în China comunistă sau cum o fi ea... statul deține terenul în toate cazurile. Într-adevăr, sunt și firme private, dar ideea e alta, și anume că, întrucât statul chinez deține terenul ÎNTOTDEAUNA, costurile de construcție a unei căi ferate / unui drum / whatever sunt foarte mici!!! Poate terminăm cu inepțiile pro-europene ș.a.m.d. și ne mai gândim și la binele nostru și al țării pe care o populăm!!!

    Nu în ultimul rând, chiar nu mă pot abține... Unii au spus că PSD nu va dezvolta în veci orașul / județul, că sunt vise / visuri / iluzii etc. Cine este promotorul și cine se ocupă în mod deosebit de aeroport și alte investiții la nivel județean?? Domnul Costel Fotea! De la ce partid e domnul Costel Fotea?? De la PSD! Deci cine dorește imperios dezvoltarea zonei?? PSD!!! Totodată, mă bucur că membrii altor partide se gândesc și ei la binefaceri și aduc amendamente, se implică în dezbateri etc. UNIȚI, SUNTEM MAI PUTERNICI!!! „Unde-i unul, nu-i putere / La nevoi și la durere / Unde-s doi, puterea crește / Și dușmanul nu sporește!” („Hora unirii”, de Vasile Alecsandri).

    Mult succes tuturor celor implicați! Să vă ajute bunul Dumnezeu să realizați cât mai repede și cât mai bine această investiție, care este o ditamai gura de oxigen pentru județ!

    Raportează
  • postat de Galati Miercuri, 02 Octombrie 2019 10:33 89.136.7.*** Link la comentariu
    8
    27

    VOX POPULI------ Am terminat cu podurile, am terminat cu tunelurile, vrem aeroport. Bravo braileni. Au avut doua luni de zile un premier de-al lor si s-a aprobat construirea podului. Noi am cheltuit bani pe studii de prefezabilitate, studii de fezabilitate care au expirat si s-au refacut pe alti bani pentru tot felul de himere... Cred ca urmeaza construirea unnui monorai Campanie electorala.

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Miercuri, 02 Octombrie 2019 10:23 5.13.184.*** Link la comentariu
    7
    27

    Pana va mai certati voi ,parca vad ca-l face tot Braila (ca si podul).

    Raportează
  • postat de o prostie Miercuri, 02 Octombrie 2019 09:48 188.24.254.*** Link la comentariu
    35
    14

    N-ai ce face cu aeroport la Galati, cei ce comenteaza pro sunt doar doritorii de city-break ieftin si "capsunarii" (tot respectul pentru ei!).
    Toate companiile serioase vin la Otopeni, pentru ca e un pol mult mai mare. La Galati o sa vina companii gen Ryanair, care cer reduceri nesimtite de taxe aeroportuare (deci ciuciu profit pentru - ce gluma!! - investitorul privat), au frecvente de zbor mizerabile si aterizeaza pe aeroporturi la Cuca Macaii (din nou, pentru ca aia sunt dispusi sa le dea reduceri de taxe, ca oricum nu zboara nimeni acolo). Daca vii pentru afaceri, n-ai cum te baza pe astia pentru zbor.
    Cum nu le mai dai reduceri si alte facilitati, si-au luat zborul. Definitiv.
    Adevarul e dureros, dar trebuie spus.
    De asta s-a si desfiintat aeroportul Galati in 1958 (si mutat la Suceava), pur si simplu nu era rentabil.

    @Pegas: si daca cei din Iasi au aeroport ce? Nu inseamna ca trebuie CJ Galati sa arunce cu suta de milioane pe apa sambetei degeaba. Vezi ce arie de captare are Iasiul si ce are Galatiul.

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 02 Octombrie 2019 09:47 213.233.101.*** Link la comentariu
    36
    16

    Galatiul nu are nevoie in acest moment de aeroport!Are nevoie urgent de drumuri care sa lege acest colt de tara de Romania!!!Ce naiba nu vede nimeni ca portul Galati nu este legat de tara rutier si degeaba o sal modernizam??Nu este absurd de loc sa mergem in Tulcea sa luam avionul daca ar fi functional acel aeroport!!!Nu ne comparam economic cu Parisul,Londra sau alta capitala sau oras mare european care sa asigure un trafic suficient pentru 4 aeroporturi dispuse pe maxim300 km.Aeroportul la ora actuala este un moft!Galatiul in ultimii 30 a involuat economic!Zona din jurul Galatiului a involuat!Un helicopter pentru oamenii de afaceri este de ajuns!!!Damenul incet incet paraseste Galatiul!Traficul de marfuri pe Dunare este foarte scazut!Oare de ce?Combinatul moare!!!Sigur nu din cauza ca nu avem aeroport se intimpla toate acestea!Oare ca Galatiul nu are o centura a Galatiului care sa faca legatura cu portul si care centura sa fie legata cu un drum cu 4 benzi care sa duca undeva ?Oare faptul ca Galatiul nu este legat de un drum cu 4 benzi de nici un colt de tara nu este o problema ?Ne trebuie aeroport ca sa intelegem ca Dunarea de la mare pina la Braila trebuie dragata ca sa oferim conditii de navigatie ?Un aeroport acum in conditiile in care economic Galatiul este aproape mort din punct de vedere a infrastructurii rutiere ,portuare si navale nu ne va salva!!!!Exempluk cel mai bun este la 80 km de noi!!!Un aeroport mort unde s-au bagat o gramada de bani!Apropo:NU AM FOST IN STARE SA PORNIM UN PARC INDUSTRIAL !CAUZA A FOST LIPSA AEROPORTULUI SAU A INCOMPETENTEI POLITICIENILOR DIN ULTIMII 30 DE ANI???

    Raportează
  • postat de Radler Miercuri, 02 Octombrie 2019 09:24 194.105.20.*** Link la comentariu
    15
    16

    FOARTE BINE Dl. Costel Fotea - ca v-ati batut cu "catelusi - consilieri" care incerca DIN NOU sa "scape" de acest proiect , avand interese personale .
    Cei din sedinta care au propus alte idei si nu au sustinut acest mare proiect - SUNT TRADATORI - trebuie pedepsiti ca atare - prin ELIMINARE.
    Pentru Dl Fotea si consilieri care sunt pentru Aeroport trebuie "sa va tineti tare pe pozitii" momentan am castigat o batalie si nu razboiul . SABOTARILE VOR CONTINUA si vor din ce in ce mai violente. SUCCES in lupta - cetatenii sunt cu voi .
    GALATI - BRAILA VREA AEROPORT SI POD PESTE DUNARE . Prioritatea ZERO - pentru cele doua orase - tiparita si pusa pe masa fiecarui consilier si discutata la fiecare sedinta.

    Raportează
  • postat de Sandu Miercuri, 02 Octombrie 2019 08:45 79.116.109.*** Link la comentariu
    14
    15

    Prea mare palaria asta pentru nea Fotea! :))))

    Raportează
  • postat de Nu mai puneti botul ,la toate gogonelele electorale ! Miercuri, 02 Octombrie 2019 07:56 185.195.18.*** Link la comentariu
    15
    22

    nu au reusit cei din Braila sa faca ceva cu fostul aeroport militar de la Ianca , iar noi ne amagim ca la Galati se va face de la zero un nou aeroport !!??
    Vrajeli.
    Nici podul peste Dunare nu se facea , daca , intamplator , fostul prim-ministru nu era brailean.

    Raportează
  • postat de un galatean Miercuri, 02 Octombrie 2019 05:35 86.127.193.*** Link la comentariu
    3
    29

    Nenorocitilor, dati drumul o data pentru totdeauna construirii aeroportului prin demararea activitatilor aferente (licitatii, proiectare etc.). Cat va mai bateti joc de noi ? Cat mai vreti sa tineti judetul asta in saracie? Pentru asta v-am votat, nemernicilor?
    Deci cine este contra? ALDE si PRU (habar nu am cine este PRU). Nicio problema, s-a retinut. Ne vedem la alegeri.....

    Raportează
  • postat de Tepes Miercuri, 02 Octombrie 2019 00:49 188.24.204.*** Link la comentariu
    10
    77

    Vrem aeroport la Galati ! Nu mai pierdeti timpul , rusine consilierilor care au propus construirea de drumuri spre alte aeroporturi in loc sa fie 100% devotati acestui proiect care ar debloca orasul din saracia in care se afla ...

    Raportează
  • postat de Pegas Miercuri, 02 Octombrie 2019 00:36 89.136.231.*** Link la comentariu
    9
    76

    Aeroportul International Galati trebuie construit urgent ! Cei din Iasi au aeroport !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.