Primăria Galați, bună de plată pentru tunelul pe sub Dunăre. Proces pierdut, în primă instanţă

Primăria Galați, bună de plată pentru tunelul pe sub Dunăre. Proces pierdut, în primă instanţă
Proces pierdut, în primă instanţă, cu Louis Berger
Evaluaţi acest articol
(48 voturi)

Primăria Galaţi a pierdut, în primă instanţă, procesul intentat de consorţiul care a câştigat licitaţia pentru realizarea documentaţiei tunelului pe sub Dunăre. Conform soluţiei făcute publice pe portalul instanţelor, magistraţii Tribunalului Galaţi au admis acţiunea Asocierii Louis Berger SAS, The Louis Berger Group Inc, Ernst & Young SRL, Ernst & Young Societe Anonyme for the Provision of Advisory Services şi SC Ţuca Zbârcea & Asociaţii, obligând Primăria la plata unor consistente sume.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", în decembrie 2017, Primăria Galaţi a fost dată în judecată de consorţiul care a câştigat licitaţia pentru realizarea documentaţiei subtraversării Dunării. Misiunea asocierii era de a furniza Primăriei soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, cu legătură rutieră la DN 22E. Valoarea contractului era de 11.697.210 lei fără TVA, plata urmând a se face etapizat. Municipalitatea ar fi trebuit să facă plata pentru prima etapă a documentaţiei, dar nu a plătit niciun ban, motiv pentru care a fost dată în judecată.

După doi ani de proces, instanţa a admis acţiunea: "Obligă pârâtul (municipiul Galaţi - n.r.) la plata către reclamanţi a sumei de 2.655.266,67 de lei, din care 2.339.442 lei c/v servicii şi 467.888,4 lei TVA, conform facturilor fiscale nr. 0442/21.03.2017 şi nr. 0443/21.03.2017. Obligă pârâtul la plata către reclamanţi a penalităţilor de întârziere în cuantumul contractual de 0,05 %/zi de întârziere aferente debitului de 2.655.266,67 de lei, începând cu data de 25.04.2017 inclusiv şi până la plata efectivă a debitului", se arată în soluţia publică pe portalul instanţelor pronunţată pe 23 septembrie 2020.

Şi asta nu e tot, conform hotărârii instanţei, Primăria este obligată şi la plata către reclamanţi a sumei totale de 48.273,82 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată, din care 19.439,44 de lei taxa judiciară de timbru şi 28.834,38 de lei onorarii experţi. De asemenea, trebuie să plătească 3.880 de lei către expertul Ciobotarenco Ştefan, reprezentând diferenţă onorariu expertiză, şi 1.610 euro la cursul BNR de la data plăţii către specialistul Ţugui Alexandru, reprezentând diferenţă onorariu expertiză.

Hotărârea nu este definitivă, ci are drept de recurs în termen de zece zile de la comunicare, cale de atac pe care Primăria este obligată să o exercite.

Citit 38707 ori Ultima modificare Marți, 29 Septembrie 2020 08:45

18 comentarii

  • postat de Gigi
    Luni, 26 Octombrie 2020 10:59
    5.13.129.***
    Când nimeni nu-ți tranzitează orașul din lipsa unor astfel de proiecte de infrastructură realizate, ești zero(0) ca și oraș, ești zero ca și comunitate; iar noi gălățenii existăm doar de dragul de a exista, existăm doar de dragul de a face umbră pământului degeaba. Fiindcă așa ne comportăm. Se pare că nu vrem nimic noi gălățenii de a avea și aici cred că este problema. De aceea nu am avut niciodată nimic, ca și oraș.
    Din păcate perpetuăm în greșeală, perpetuăm în neputință și perpetuăm în aroganța(greața) de a nu ne dori nimic mai mult pentru propriul oraș.
    13
    17
    Raportează
  • postat de O. M.
    Luni, 26 Octombrie 2020 10:34
    5.13.129.***
    S-a ajuns la situația aceasta mizerabilă din cauza multor așa-ziși "gălățeni", cică ei fiind "gălățeni" cărora "le pute", le repugnă ideea de a-și vedea propriul oraș GALAȚI dezvoltat, modernizat cu astfel de proiecte mari de infrastructură, de lipsa cărora s-au plâns atâția ani tot ei, că nu le au, că Galațiul duce lipsă de...

    GALAȚIUL iese din izolarea geografică în care tot gălățenii au ținut orașul, doar dacă vor gălățenii(doar dacă se vor trezi gălățenii să-și susțină propriile astfel de proiecte de modernizare ca acesta, modernizare a propriului oraș) tot așa-zișii "gălățeni"(care numai ca gălățeni nu se comportă) tot "gălățenii" sunt de vină pentru că nu au susținut niciodată realizarea unor astfel de proiecte pentru Galați, a unor astfel de proiecte mari de infrastructură de tranzitare a orașului GALAȚI.

    DAR GALAȚIUL NU VA IEȘI NICIODATĂ DIN IZOLAREA GEOGRAFICĂ în care a fost ținut atâția ani tot de specia sinistră de gălățeni fandosiți ce nu și-au susținut realizarea, construirea propriilor astfel de proiecte dar care în schimb mereu s-au plâns și mereu se lamentează că orașul nu avansează, orașul nu se modernizează, orașul nu se dezvoltă. Păi dacă voi nu vreți,fiindcă vă pute ideea realizării unui astfel de mare proiect de infrastructură de tranzitare a GALAȚIULUI de către operatorii economici...

    Uitați-vă în oglindă dragi gălățeni...și o să vedeți de ce orașul GALAȚI nu poate mai mult. E din cauza voastră. Fiindcă nu vreți voi.
    Dar, zic să mai puneți piedici și să mai dați coate, pumni unor astfel de proiecte pentru a nu se realiza, ca apoi tot voi să vă plângeți de ce GALAȚIUL NU ARE, de ce GALAȚIUL E GRI.

    Fiindcă voi "GĂLĂȚENII" plictisiți, fandosiți țineți GALAȚIUL sub talpa voastră a mizeriei, a subdezvoltării, din cauza voastră dragi așa-ziși "gălățeni" orașul GALAȚI NU IESE DIN IZOLAREA GEOGRAFICĂ. Un proiect "operă de artă" din domeniul infrastructuriu, iar unii așa-ziși cetățeni gălățeni nu vor a-l realiza PENTRU GALAȚI.
    14
    15
    Raportează
  • postat de Bogdan
    Miercuri, 30 Septembrie 2020 01:59
    89.39.81.***
    Pucheanu si-a batut joc de galateni prin aceasta incercare de a-si regla conturile cu Stan, cel care l-a si propulsat in politica si pentru care nu demult umfla baloane in campanie. Nu mai scapam de aceste personaje care folosesc banul public de parca ar apartine mamei lor si care pun interesul orasului pe ultimul loc. El si actuala administratie au bagat la sertar respectivul proiect asteptand sa se implineasca termenele pentru a fi galatenii buni de plata, totul pentru a mai creste putin antipatia fata de cel de dinaintea lui, care oricum nu ar mai fi castigat alegerile. O actiune absolut imatura si inutila care ne costa pe noi toti.

    In Vrancea a fost daramat dupa 20 de ani individul cu atitudini similare si a carui slogan „mama mea sunt eu” e deja arhicunoscut. La Galati, va mai dura...Asteptam intre timp si candidati seriosi din partea „dreptei”, noi vrem sa scapam de PSD, dar se pare ca dumnealor nu-si doresc chiar asa de mult.

    P.S. M-am amuzat teribil cand am auzit ca modelul politic al domnului Morosanu este I. C. Bratianu...Haideti...se poate si mai bine...
    13
    48
    Raportează
  • postat de i
    Luni, 28 Septembrie 2020 19:48
    5.13.132.***
    Dacă după domnul primar Pucheanu Ionuț ar veni altul ales pe acea funcție și acel altul ar bloca, anula proiectele dumnealui începute, oare domnul Pucheanu Ionuț ar fi mulțumit?
    19
    33
    Raportează
  • postat de Akbar
    Luni, 28 Septembrie 2020 17:44
    188.24.202.***
    Municipalitatea va angrena, in acest razboi, resurse financiare, case de avocatura. Si factura nu va fi ieftina, deloc.
    Platim pentru moftul unui fost candidat la fotoliul de Primar. Tunelul nu figura si nu figurează în Master Planul de Transport aprobat de Comisia Europeană.
    Si "mofturosul" de la acea data stia foarte bine acest lucru. Dar n-a contat. Un studiu de fezabilitate pentru o investitie mamut, cum era subtraversarea, despre care sti ca nu se va realiza, e un act de iresponsabilitate politica si reprezinta o irosire a resurselor financiare. La final, factura sa fie achitata de cei care, la acele vremuri, pastoreau orasul. Si Primar si Consiliul Local.
    27
    31
    Raportează
  • postat de toly
    Luni, 28 Septembrie 2020 14:49
    85.186.96.***
    Stau si ma gandesc, la urma urmei ce mai conteaza un tunel sub Dunare la Galati in plus, mai ales ca firma unde primaria trebuie sa achite suma respectiva, parca isi luase angajamentul ca aduce investitorii, ca tunelul se estima ca costa vreo 150...200mil. euro, nu 500 mil ca podul de la Braila. Si daca imi aduc bine aminte, investitorii chiar i-au gasit. Adica, banii respectivi de care se pomeneste in articol primaria tot o sa-i dea, atunci sa duca domne promisiunile la bun sfarsit nu sa suportam noi contribuabilul din banii nostri toate matrapazlâcurile, ca oricum, repet, constructia unui eventual tunel nu se va face cu banii statului, asa ca, ce avem de pierdut !!! A... va spun eu ce, nu se mai amortizeaza in timp util investitia podului de la Braila. Si ce e cu asta ? Scopul final e sa oferim atat brailenilor cat si galatenilor variante de traversare a Dunarii iar aici alesii statului trebuie sa-si dea tot concursul sa multumesca cetatenii nu sa le cheltuie bani pe cine stie ce fantezii proprii sau electorale.
    12
    33
    Raportează
  • postat de Un Galatean
    Luni, 28 Septembrie 2020 10:48
    82.137.15.***
    Stimata Anca Melinte,
    Aparent, articolul conduce la ideea simpla si banala de a transmite felicitari "beneficiarilor' pentru "realizarea" obtinuta. Dar, situatia este ceva mai complexa. Buni de plata suntem toti locuitorii Galatiului. Si, nu avem nici o vina. Dimpotriva. Propunerea a fost si/sau este necesara ? Deoarece raspunsul este deosebit de complex, care implica multiple interese ale: populatiei autohtone, populatiei exterioare municipiului Galati, nationale si internationale, in cadrul retelei de transport nationale si internationale, se impune o dezbatere publica corespunzatoare. Si, in mod corespunzator, implicarea in proces ca parte civila.
    Cu stima cuvenita,
    Un Galatean
    16
    23
    Raportează
  • postat de maricut dumitru
    Luni, 28 Septembrie 2020 10:43
    78.96.80.***
    Si uite asa cand am scapat si noi de "ciuma rosie"si am ingalbenit orasul a venit scadenta.Acum trebuie platit proiectul aberant a lui Stan.
    36
    37
    Raportează
  • postat de Intrebare
    Luni, 28 Septembrie 2020 09:44
    82.137.12.***
    Pentru banii astia, pentru banii pe studii de prefezabilitate, pentru banii pe studii de fezabilitate expirate si refacute si cine stie ce alte cheltuieli, cine raspunde????
    11
    41
    Raportează
  • postat de Mascatu
    Luni, 28 Septembrie 2020 09:19
    109.166.134.***
    Avocatii primariei: Cerem scuze la domnu primar.
    14
    23
    Raportează
  • postat de Tirpitz
    Luni, 28 Septembrie 2020 09:02
    81.196.215.***
    Foarte bine, prostia se plateste. Un nebun a propus si alti nebuni au preluat ideea fantasmagorica, fara nici o legatura cu realitatea. Ei nu au fost capabili sa desfiinteze acel nenorocit de bac din vremurile apuse si sa faca un pod peste Dunare care ar fi fost destul de eficient la nivelul actul de asa zisa dezvoltare economica in Gl. Un oras care nu vrea sa-si schimbe culoarea politica, va ramane la fel de subdezvoltat, cu aceeasi oameni in administratia publica fara idei inovatoare, fara viziune, fara proiecte europene, fara...fara...
    25
    42
    Raportează
  • postat de costel
    Luni, 28 Septembrie 2020 08:44
    109.166.137.***
    Nu ar trebui sa plateasca cei care nu au respectat contractele ?? Primaria are actiune in regres !
    10
    32
    Raportează
  • postat de Galatean
    Luni, 28 Septembrie 2020 08:10
    84.117.41.***
    Sa plateasca Marius Stan si Ionut Pucheanu
    si consiliile locale care au aprobat acest proiect
    Un primar ar trebui sa stie ca o administratie
    nu este o bataie de joc si cetatenii urbei nu sunt prostii lui
    sa-i plateasca prostiile, incompetentele si megalomaniile!
    Cetatenii galatiului au aratat din nou ca inca mai avem de asteptat
    sa ne eliberam de gandirea sovieto-bolsevica.

    .
    18
    53
    Raportează
  • postat de A. L.
    Luni, 28 Septembrie 2020 07:58
    109.97.51.***
    proiectul cu tunelul pe sub Dunare trebuia continuat. Asta in paralel cu podul de la Braila. Acum se vede ca era o necesitate pentru Galati. Navem ce face batem drumul pana la Braila , taxe pod , ca o sa fie taxe de trecere pod se duc in Braila. si muilte alte avantaje pentru Braila.
    23
    47
    Raportează
  • postat de Galatean
    Luni, 28 Septembrie 2020 07:40
    78.96.81.***
    Vinovatii sa plateasca, nu din banii galatenilor!

    A ramas Pucheanu la primarie, sa plateasca, intrucat el a refuzat sa dea viata proiectului, punandu-l in sertare, dar a si refuzat sa plateasca pe cei care l-au intocmit!

    Trebuie facuta o comisie in cadrul primariei impreuna cu cei de curtea de conturi si sa se stabileasca cauzele enormei datorii!

    Pacat ca in tara asta societatea civila este ca si inexistenta pentru a pune pe rol astfel de risipire a banului public, dar si justitia sa se autosesizeze, tragand la raspundere vinovatii!
    14
    52
    Raportează
  • postat de Marius
    Luni, 28 Septembrie 2020 05:21
    109.166.133.***
    De ce articolul a apărut după alegeri! Ca doar nu s-a judecat duminica... Oricum nu mai contează, pentru ca am ajuns de rasul curcilor ca oraș!!!
    14
    56
    Raportează
  • postat de Nicu
    Luni, 28 Septembrie 2020 04:06
    86.124.200.***
    Noul mandat de primar, Pucheanu il incepe cu o noua povara financiara pusa pe umerii galatenilor. Ca doar nu o sa o achite persoana care nu a aprobat achitarea facturilor conform contractului. Putin probabil sa se creada ca Pucheanu nu a stiut de aceste facturi / contract si la fel cred ca tot el ar fi trebuit sa aprobe si achitarea facturilor. Si parca ar fi prima oara cand se va intampla asemenea situatii. Si la fel de sigur ca nu va fi niici ultima situatie.
    10
    42
    Raportează
  • postat de Nimicul Galați
    Luni, 28 Septembrie 2020 02:09
    5.13.132.***
    Era previzibil. Păi dacă unii ce preluaseră apoi funcțiile alese au decis de la sine putere, cu înverșunare chiar, că proiectul trebuie pus la sertar, fiindcă nu le era convenabil lor...

    Proiectul acela, dacă s-ar fi realizat pentru Galați ar fi încurcat "gâsca, cu ouă de aur"(afacerea foarte profitabilă cu traversatul Dunării cu bacul, de la Galați), afacere ce deținea monopolul.

    Dar gălățenii nu au fost în stare și ubii dintre ei bici nu au vrut să susțină acel proiect de infrastructură pentru Galați deși tot ei se declarau a fi anti-psd și tot ei, mulți dintre gălățeni plângeau după lipsa prouectelor mari de infrastructură pentru Galați,dar au refuzat să deschidă Galațiul restului țării prin realizarea acestui proiect. Nerealizarea acestui proiect o să ducă la devenirea Galațiului precum satele, cătunele acelea ce nu sunt decât niște fundături, pentru că nu au deschidere, drumuri, conexiuni mai departe cu celelalte orașe, zone, regiuni. Din nefericireGalațiul a mai ratat o șansă ca orașul să fie un punct de tranzit, o destinație pentru cei ce ar fi ajubs prin această zonă a țării. Ce ne ocolea lumea orașul Galați până acum, dar să vedeți ce ocolit va fi Galațiul de la tranzitarea lui, odată cu realizarea podului ca punct de trecere a Dunării pe la Brăila.

    Dacă ați fi văzut documentare tv cu ce înseamnă ca suflu de dezvoltare a orașelor, pentru acele orașe ale lumii ce și-au construit poduri, tuneluri, acolo unde ele au fost construite...pe când noi gălățenii am strâmnat din nas și am dat cu picioruk unei oportunități rare de a avea realizat la noi în oraș un asemenea proiect colosal de infrastructură. Încă o dată gălățenii au rămas fără, încă o dată gălățenii au fost văduviți de șansa rară a realizării unui mare proiect de infrastructură precum tunelul. Dar visăm și privim către ce au alții, învățăm din cărțile de istorie desore ce au constryit unii prin alte părți, prin alte orașe precum podul lui X, pasajul sau tunelul lui ing. Y. Peste tot în lume s-au construit lucruri mărețe numai gălățenii(unii dintre ei), administrația Pucheanu și orașul Galați în sine(părând blestemat să nu aibă nimic) nu au vrut să realizeze acest proiect de infrastructură reprezentat de tunel pe sub un fluviu.

    Nu știu ce să mai cred, nu știu pe cine să mai susțin și nu știu ce să mai sper de la societatea locală gălățeannă care nu e în stare sau nu dorește să-și sustțină realizarea propriilor proiecte de modernizare aici, pe plan local,dar în schimb așteptăm să se realizeze altele, prin alte orașe pe la alții, cetățeni ce se vor bucura în orașele acelea ale lor de modernizare, de progres, iar gălățenii vor rămâne în continuare cu ochii în soare și fără tunel și fără speranțe, practic fără nimic. Dar bine că am votat din nou doar ca să se simtă unii bine și să se sintă ei importanți.

    Și atunci de ce ne mai miră un astfel de editirial de ziar?
    13
    41
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.