Hotărâre de Guvern privind Centura Galaţiului, în dezbatere

Hotărâre de Guvern privind Centura Galaţiului, în dezbatere

Arhivă - Ministrul Răzvan Cuc, la întâlnirea cu autorităţile gălăţene
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)
9 comentarii

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Galaţi” (Drumul Mare de Centură – n.r.), cu o lungime de 33,6 km, care ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian. Conform documentaţiei prezentate, investiţia ar urma să fie de peste 1,22 miliarde de lei şi să se deruleze pe o perioadă de trei ani şi jumătate.

Subiectul Drumului Mare de Centură a fost abordat, în luna mai, în cadrul vizitei la Galaţi a ministrului Transportului, Răzvan Cuc, când împreună cu conducerea CJ Galaţi au fost discutate principalele necesităţi de investiţii în infrastructura judeţeană. Printre aceste investiţii s-a numărat şi „Varianta de ocolire Galaţi” (Drumul Mare de Centură”), iar ministrul a promis că, în cursul lunii august, vor fi demarate procedurile în vederea lansării acestuia. Angajamentul a fost întărit, în luna iulie, când premierul Viorica Dăncilă a avut, la rândul ei, o întâlnire cu autorităţile judeţene gălăţene. Şi iată că, în această săptămână, Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de HG privind indicatorii tehnico-economici ai proiectului, eventualele propuneri sau observaţii putând fi transmise de cei interesaţi până pe data de 9 septembrie.
În documentul amintit se precizează că „Varianta de ocolire Galaţi” va presupune investiţii (inclusiv TVA) de 1,22 miliarde de lei, din care partea de construcţii-montaj (C+M) va reprezenta aproape 970,7 milioane de lei. Execuţia lucrării ar urma să fie eşalonată pe o durată de trei ani şi jumătate (anul I – 244 milioane de lei, din care C+M – 194 milioane de lei; anul II – 489 milioane de lei, din care C+M – 388 milioane de lei; anul III – 366 milioane de lei, din care C+M – 291 milioane de lei; anul IV – 122,3 milioane de lei, din care C+M – 97,7 milioane de lei).
„Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se precizează în Anexa tehnică a proiectului de act normativ.
Drumul de centură ar urma să aibă o lungime de 33,6 km, iar lăţimea platformei va fi de 10 metri, din care suprafaţa carosabilă va fi de 7 metri (2 x 3,5 m), iar acostamentele 3 m (2 x 1.50 m). Printre lucrările speciale pe care le va presupune acest proiect se numără un tunel menit să protejeze vestigiile istorice de la „Valul lui Traian” (km 3 + 092), dar şi 33 de poduri peste cursuri de apă, pasaje şi viaducte peste alte căi rutiere şi peste calea ferată.
În documentul prezentat de Ministerul Transporturilor se precizează că realizarea Variantei de ocolire a Galaţiului va avea un impact socio-economic semnificativ, dat fiind faptul că se vor atinge o serie de deziderate precum: descongestionarea şi eliminarea blocajelor din traficul rutier prin dirijarea traficului naţional şi internaţional în afara localităţilor; creşterea vitezei de deplasare şi a siguranţei în transporturile rutiere; reducerea uzurii arterelor existente, generate de traficul greu; realizarea de reţele de transport generatoare de fluxuri de marfă; o mai bună protecţie a mediului prin reducerea noxelor şi a zgomotului etc. Nu în ultimul rând, autorităţile estimează că realizarea obiectivului va atrage şi forţa de muncă locală, în faza de implementare fiind estimate 250 locuri de muncă pe durata de 42 luni estimată pentru execuție.

Traseul Drumului Mare de Centură al Galaţiului

În prezent, municipiul Galați este traversat de DN 2B (E 87/E584), prin care se asigură traficul de tranzit spre punctul de frontieră Giurgiulești, DN 25, DN 26 prin care se asigură traficul spre punctul de frontieră Oancea, iar spre municipiu converg și DN 22B, DN 22E, DJ 521. Pentru scoaterea traficului de tranzit în afara municipiului, s-a studiat realizarea unei variante de ocolire.
Conform proiectului, „traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 25 prin Nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 și Calea Ferată Tecuci – Galați, traversează Văile Braniștea și Odobascu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord – vest, pe la originea Văii Obreja, apoi spre sud – est, traversând Balta Mălina pe la originea acesteia, la sud de localitatea Smârdan. După traversarea DJ 251, varianta de ocolire se îndreaptă spre nord – est, trece de pe zona de platou, în câmpia Brateșului și a Prutului, trece prin apropierea colțului din nord a Lacului Brateș, îndreptându-se spre DN 2B. DN 2B spre Vama Giurgiulești este situat în vecinătatea căii ferate, traseul existent trebuie deplasat în partea stângă, cu scopul racordării variantei de ocolire la acesta printr-un sens giratoriu”.

Citit 15523 ori Ultima modificare Vineri, 30 August 2019 13:45

9 comentarii

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro