Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
1 comentariu

Virgil Mihailovici, preşedintele Asociaţiei pentru Siguranţa Auto, a explicat ce riscă şoferii care circulă cu viteze ameţitoare şi a dat exemplul comunicatului emis de compania Mercedes, după accidentul în care a murit prinţesa Diana.

Zilele trecute, Poliţia Rutieră a desfăşurat o serie de controale la nivel naţional, într-un program numit Speed Marathon. Recordul la viteză a fost stabilit de un şofer surprins de aparatul radar cu o viteză de 173/km/h, într-o zonă unde limita legală era de doar 70km/h. Virgil Mihailovici a explicat pentru DC NEWS ce presupune o astfel de viteză pentru organismul uman.

"Organismul uman nu a fost creat pentru viteză pe perioade îndelungate, să zboare şi să se scufunde. Când mergem pe jos şi facem un metru pe secundă, într-o oră parcurgem aproape 4 km. Când mergem cu 173/km/h, viteza creşte exponenţial. Mergem spre 50 de metri pe secundă (n.r. 48 m/s). În două secunde, deja parcurgem un stadion. Problema este că ne bazăm foarte mult pe maşină, dar nu ne bazăm pe ce ar trebui să ştim, ce facem noi cu maşina şi care sunt reflexele noastre la astfel de viteze. Nu ne-a învăţat nimeni să conducem de la 50 la 90 km/h, la 120 sau 130 km/h. Toată lumea a învăţat în trafic. Spre deosebire de şcolile de şoferi din Occident, unde oamenii învaţă, în spaţii adecvate, ce se poate întâmpla într-o situaţie de urgenţă în trafic.

Să ne aducem aminte de accidentul prinţesei Diana, care s-a produs la o viteză de la 100 km/h în sus, conform computerului de bord. Mercedes a dat un comunicat prin care a spus, pentru prima dată în istorie, că nu poate garanta siguranţa unui pasager sau şofer la o viteză mai mare de 100 km/h. Energia cinetică la impact la o astfel de viteză la o maşină de o tonă se apropie de 400 de tone forţă. Este enorm. O mare parte este preluată de elementele de absorbţie ale maşinii, dar o mică parte, care este foarte puternică, este preluată de organism.

Dacă nu purtăm centura, dacă vorbim la telefon, dacă nu suntem atenţi o secundă, două, deja lucrurile sunt scăpate de sub control.

Cercetările IML au arătat că la un impact frontal la o viteză de 155 km/h, organele victimelor sunt făcute praf. Atât de mare este forţa!", a declarat Virgil Mihailovici pentru DC News.

Educaţia rutieră, abandonată pentru că era "de sorginte comunistă". Mai multe detalii, pe dcnews.ro

Citit 752 ori Ultima modificare Sâmbătă, 24 Aprilie 2021 23:48

1 comentariu

  • postat de MIHAIL Luni, 26 Aprilie 2021 17:54 5.13.148.*** Link la comentariu
    0
    2

    ,,FESTINA LENTE,, spuneau vechii latini ,adica grabeste-te ,dar prudent,incet,cu atentie...UN mare specialist in circulatie rutiera,regretatul VICTOR BEDA ,ale carui carti despre conducerea preventiva mi-au fost EVANGHELIE in ale conducerii auto ,mai spunea ca ,(tineti-va bine!!!) LA O VITEZA DE DOAR 40 KM /H DACA UNAUTOVEHICUL SE LOVESTE LIBER,NEINFRANAT ,DE UN ZID ,SOCUL REZULTAT ECHIVALEAZA CU CADEREA LIBERA DE LA ETAJUL 7 A ACELUI VEHICUL,IATA DE CE ESTE ABSOLUT NECESAR SA PURTAM CENTURA RUTIERA,INDIFERENT DE VITEZA!!!SANATATE LA TOATA LUMEA ,SA NE GRABIM INCET SI CU TOATA ATETIA SI SA NE FEREASCA DUMNEZEU DE PARTENERI DE TRAFIC NEDISCIPLINATI SAU ,MAI GRAV,INCONSTIENTI,BETI,DROGATI,TERIBILISTI!!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.