Ministrul Mediului, despre mașinile vechi: „Taxa nu este singura soluție”

Ministrul Mediului, despre mașinile vechi: „Taxa nu este singura soluție”
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Ministrul Mediului, Tánczos Barna, declară că Guvernul va trebui să propună Comisiei Europene, în urma negocierilor pentru PNRR, măsuri de descurajare a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani, aceasta fiind cerinţa oficialilor de Bruxelles exprimată în contrapondere cu suma mare proiectată a se investi în România în infrastructura de transport, scrie news.ro.

"Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie", afirmă ministrul, care avansează posibilitatea unor taxe "diferenţiate" sau a unor restricţii la nivel local. Tánczos Barna afirmă că posibilitatea introducerii unei taxe pentru maşinile mai vechi de 15 este o "temă foarte nouă", ridicată de către oficialii de la Bruxelles în discuţiile pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). "E o propunere, practic, a Comisiei (Europene – n.r.), ca în contrapartidă cu investiţiile în infrastructura rutieră, România să găsească o soluţie de descurajare a înmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani. Este o noutate pentru toate ministerele care au fost implicate – şi pentru MIPE (Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – n.r.), şi pentru Ministerul Transporturilor, şi pentru noi – acest lucru. Este un element pe care trebuie să-l analizăm şi va trebui să venim cu propuneri", a afirmat ministrul Mediului duminică, în emisiunea Insider politic, de la la Prima TV. Acesta a adăugat că în foarte multe ţări europene se aplică o taxă de poluare, fiind un instrument de reducere a poluării la nivel naţional, regional sau local.

"Eu cred că în oraşele mari, cu siguranţă, este nevoie de o astfel de implicare a autorităţii locale, ori printr-o taxă diferenţiată în funcţie de poluare, ori de anumite taxe sau anumite restricţii de a intra cu anumite tipuri de maşini în anumite zone sau este nevoie de încurajarea parcării cu mijloacele de transport electrice în detrimentul celor care sunt vechi şi care poluează foarte mult. Deci de asemenea măsuri este nevoie. În ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani, Guvernul,în foarte scurt timp va trebui să pună pe masa Comisiei o propunere în acest sens. Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie", a adăugat Tánczos Barna.

Premierul Florin Cîţu a afirmat joi că nu este adeptul taxelor şi nu doreşte impunerea unei taxe auto, chiar dacă în PNRR este prevăzută descurajarea înscrierii de autoturisme vechi. "Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi", a afirmat premierul.

Citit 2328 ori Ultima modificare Luni, 07 Iunie 2021 23:05

4 comentarii

  • postat de Poluatorul plăteşte!
    Luni, 07 Iunie 2021 14:15
    81.12.149.***
    Pt "dgi":

    În mare parte ai dreptate, dar trebuie să recunoaştem că cele mai poluante maşini la ora actuală sunt cele vechi pe MOTORINĂ, mai ales cele de capacitate mare!
    Măcar pentru această categorie trebuie introduse nişte TAXE (pentru că la români doar prin taxe se rezolvă unele probleme), diferenţiate desigur.
    Mă îngrozesc când văd în trafic în faţa mea, mai ales la depăşiri, maşini vechi pe motorină care scot un FUM NEGRU puternic!
    Dacă nu ai bani destui şi vrei să-ţi cumperi maşină, poţi opta pe cele cu benzină şi de capacitate mai mică sau medie. Dar la români FALA sau MÂNDRIA este prea mare şi mulţi vor să fie "cocalari cu BMW"!
    Ei, mândria sau prostia se PLĂTEŞTE!
    3
    1
    Raportează
  • postat de Rica
    Luni, 07 Iunie 2021 10:27
    62.231.94.***
    Pai cum sa cumpere romanul o masina noua , cand pe piata second hand o masina de 10 ani costa 5-6 mii de euro si statul da doar 1500 euro ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Maria
    Luni, 07 Iunie 2021 09:28
    80.24.237.***
    De acord cu tine dgi.
    Cu toate ca statiile de CNG sunt mult mai putine decat statiile GPL, de curand am cumparat o masina CNG la care guvernul a pus 2000€, casa de masini care mi-a vandut-o, 1500€, in plus pentru ca am finantat-o prin banca a mai redus 1300€. Imprumutul se poate anula total sau partial incepand cu al doilea an.
    Asta bineinteles nu in Romania.
    0
    0
    Raportează
  • postat de dgi
    Duminică, 06 Iunie 2021 22:11
    81.196.245.***
    Decat sa-i descurajam sa cumpere masini vechi, mai bine ii incurajam sa cumpere masini noi sau aproape noi prin stimulente care sa ajute( in conformitate cu veniturile mici din Romania). Orice masina de la euro 6 pana la electrica, noua sau mai ales second hand, ar trebui bonusata la cumparare. Masinile noi sunt prea scumpe ptr marea majoritate. Chiar crede ministrul ca nu ar cumpara toata lumea masini noi daca ar putea financiar? Chiar crede cineva ca se cumpara masini vechi de placere, doar ca sa poluieze? Daca abordeaza problema doar din punct de vedere al "descurajarii", deja a pierdut startul corectiilor. PS Stiti ca pe primul loc in europa la poluare este poluarea industriala, pe al doilea poluarea cu incalzirea locuintelor si cu auto undeva pe locul 3-4 cu 11% poluarea din transporturi (din care auto are 50-56%). In italia primariile oraselor mari ofera 300 eu ptr montare GPL ca reducere de poluare. In Germania o mare parte din auto au montate sisteme CNG(gaz metan) care au poluare infima.
    Nu exista o singura solutie ci un cumul de solutii care se pot proiecta pe potentialul financiar al utilizatorilor, gradual. Nu se poate pune efortul eliminarii sau reducerii poluarii numai pe consumator, ci si pe marii poluatori si implicit guvern.
    1
    18
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.