Primii pași pentru testarea pe drumurile publice din România a mașinilor fără șofer

Primii pași pentru testarea pe drumurile publice din România a mașinilor fără șofer
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Pe site-ul Ministerului de Interne a fost publicat un proiect de modificare a Codului Rutier, care va permite testarea pe drumurile publice, în anumite condiții de siguranță, a unor mașini care se pot conduce singure, informează HotNews. Momentul în care va fi plin de astfel de mașini pe străzi este însă departe.

În expunerea de motive anexată proiectului de lege se vorbește despre progresul accelerat pe plan internațional în acest domeniu și despre nevoia de a completa legislația existentă, pentru a permite testarea vehiculelor automatizate în condiții de siguranță, pe drumurile publice.

Se menționează faptul că alte state au modificat legislația, astfel încât vehiculele cu sistem de conducere automatizată să fie testate pe drumurile publice. S-a purtat corespondență cu legiuitori din Germania, Franța, Spania și Grecia și una dintre concluzii este că eliberarea autorizației este supusă condiției ca sistemul să poată fi dezactivat sau neutralizat de conducătorul auto și să NU se desfășoare activități experimentale pe benzile rezervate mijloacelor de transport în comun.

Foarte important este și faptul că titularul autorizației este responsabil pecuniar în ceea ce privește plata amenzilor, dar este responsabil și penal, notează sursa citată.

În propunerea din România, sistemul de conducere automatizată este definit ca fiind „funcția unui autovehicul prin care se realizează în timp real mișcările laterale și longitudinale ale acestuia, monitorizarea drumului, răspunsul la evenimentele din traficul rutier, precum și planificarea și semnalizarea manevrelor”.

Se mai spune și că traseele pe care se pot testa autovehiculele prevăzute cu sistem de conducere automatizată, precum și intervalul orar se stabilesc de către poliția rutieră, la solicitarea persoanei juridice titulare a autorizației.

Trebuie să existe o persoană care să supravegheze în mașină testarea și să aibă capacitatea de a prelua controlul, în caz de nevoie.

Un punct important este că se interzice testarea pe drumul public a funcției de frână de urgență a autovehiculului prevăzut cu sistem de conducere automatizată

În cazul producerii unor evenimente rutiere, precum și în situația constatării nerespectării unor reguli de circulație, la solicitarea poliției rutiere, persoana care deține autorizația de testare este obligată să comunice autorităților datele înregistrate de dispozitivul tehnic instalat la bordul autovehiculului, mai scrie HotNews.

Citit 677 ori Ultima modificare Miercuri, 27 Aprilie 2022 00:43

1 comentariu

  • postat de Maria
    Joi, 21 Aprilie 2022 09:33
    80.32.118.***
    Da, foarte bine, dar pentru asta trebuie ca soselele noastre sa aiba marcajele corespunzatoare, semnele de circulatie sa fie curate ca sa se poata citi iar banda de rulare sa fie vopsita si in lateralul drept, ca daca nu, cum se incadreaza? Ca sa nu mai vorbim ca sunt foarte multe locuri in care semnele de circulatie lipsesc cu desavarsire. Se vorbeste de Franta, Germania, Spania. Dar oare ne comparam cu ei la capitolul sosele? La noi, vai de vai
    0
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.