Numărul înmatriculărilor de autoturisme Dacia noi a scăzut în UE în primele zece luni ale anului cu 5,7%, la 202.466 unităţi, reducând cota de piaţă a mărcii la 1,8%, însă prezenţa companiei pe piaţa europeană s-a întărit în octombrie, potrivit datelor prezentate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile
Astfel, în luna octombrie, cota de piaţă a Dacia, care face parte din grupul francez Renault, a crescut la 2,2% la nivelul UE, de la 1,5% în septembrie, respectiv 2,1% în octombrie 2010. Dacia avea o cotă de piaţă de 1,9% în UE în primele zece luni ale anului trecut.
Înregistrările de autoturisme noi Dacia au urcat în luna octombrie cu 5,5% faţă de volumul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 22.632 de unităţi.
Vânzările Dacia în Europa au crescut puternic în perioada 2008-2010, datorită schemelor de stimulare a pieţei auto prin subvenţionarea achiziţiei de autoturisme noi introduse de mai multe state din zona euro, îndeosebi Germania şi Franţa, care au propulsat puternic cererea pentru maşini ieftine în contextul prudenţei consumatorilor şi bugetului mai restrâns pentru cheltuieli discreţionare.