MAȘINI vechi pe şoselele gălăţene

MAȘINI vechi pe şoselele gălăţene
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Se bucură gălăţeanul de faptul că Guvenul Grindeanu a eliminat taxa de mediu. Şi de ce nu s-ar bucura atâta timp cât, fără taxă, îşi permite să îşi cumpere, din străinătate, o maşină mai bună, la mâna a doua! Apetitul crescut pentru cumpărături auto s-a făcut deja simţit! Din februarie până la finele lunii trecute s-au înmatriculat de două ori mai multe maşini, atât la nivel naţional, cât şi în Galaţi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai multe dintre ele, vechi şi poluante. Va veni, însă, şi momentul socotelilor, când statul va trebui să îi pună pe poluatori la plată....

Există, pe pe piaţă şi în trafic maşini cu normă de poluare noneuro, dar şi cu norme de poluare EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4, EURO 5 şi EURO 6. În mod evident, cu cât numărul este mai mare, cu atât tehnologia e mai nouă, iar maşina poluează mai puţin. Şi, de regulă, cu cât e maşina mai prietenoasă cu mediul, cu atât e mai scumpă.

Iată, potrivit Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV), cum stau lucrurile la Galaţi, în acest moment: 

“Începând cu data de 01.02.2017, data la care a intrat în vigoare Legea nr.1/2017 de eliminare a unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, a fost eliminată obligativitatea achitării contravalorii taxei cu ocazia înmatriculării autovehiculelor, în funcţie de norma de poluare – taxa de timbru, fapt care a dus la o creştere considerabilă a achiziţiilor unor mijloace de transport la preţuri scăzute, dar şi cu o vechime considerabilă, normele de poluare fiind EURO 2, 3 şi 4”.

Creşterea pieţei a fost, într-adevăr, spectaculoasă.

“Dacă, în perioada similară a anului trecut, media lunară era de aproximativ 1.500 operaţiuni înmatriculare, în perioada 1.02 - 15.04.2017 (două luni şi jumătate - n.r.) au fost efectuate 8.472 asemenea operaţiuni (transcrieri, prima înmatriculare)”, potrivit SPCRPCIV. Putem aprecia, deci, că numărul de maşini înmatriculate aproape că s-a dublat.

Din păcate, cele mai multe dintre maşini sunt vechi.

“Facem precizarea ca un număr de 3.837 autovehicule au fost introduse în parcul naţional pentru prima data şi doar 117 sunt noi, cu an de fabricaţie 2017”, se mai arată în raportul SPCRPCIV.

Şi la nivel naţional, numărul de maşini înmatriculate, în acest an, aproape că s-a dublat, în comparaţie cu anul trecut.

Maşinile înmatriculate, pe vârste 

SPCRPCIV a întocmit şi o statistică din care putem vedea vârstele autoturismelor înmatriculate în perioada februarie - aprilie, la Galaţi. Noi sunt doar 117. Cu vârste cuprinse între cinci şi zece ani sunt 573. Cele mai multe dintre autoturisme – 2.309, mai exact – au vârste cuprinse între 10 şi 20 de ani. Pe deasupra, s-au mai înscris pentru prima oară în parcul auto naţional şi 116 autoturisme mai vechi de 20 de ani. Vă mai spunem şi că 12 dintre acestea au fost fabricate înainte de 1989!

Dintre maşinile înmatriculate pentru prima oară în ţara noastră în acest an, “aproximativ 72 la sută (dintre aceste autoturisme – n.r.) au o vechime mai mare 10 ani, majoritatea acestora având norme de poluare cuprinse între noneuro si EURO 4”, precizează SPCRPCIV.

Sistem de taxare în care toţi poluatorii vor plăti

Bucuria gălăţenilor care îşi cumpără acum maşini cu normă de poluare noneuro sau Euro 1,2,3, sau 4 va fi de scurtă durată. Mai devreme sau mai târziu, statul va aplica un sistem de taxare prin intermediul căruia să colecteze, totuşi, bani pe care îi pierde prin eliminarea taxei de mediu. Ba chiar mai mult.

Iar potrivit variantelor de taxare vehiculate până acum de oficialii Ministerului Mediului, se va recurge, probabil, tot pe principiul "poluatorul plăteşte", la taxarea în funcţie de norma de poluare a tuturor proprietarilor de autovehicule. Deci şi a celor care nu şi-au importat maşina pentru a o înscrie pentru prima oară în parcul auto naţional, ci au luat-o, la mâna a doua, pe piaţa internă. Sistemul de taxare ar fi unul corect, dacă se va aplica astfel, dar ne va costa pe toţi. Cu atât mai mult însă pe cei care au maşini vechi.

Citit 10036 ori Ultima modificare Joi, 18 Mai 2017 22:27

4 comentarii

  • postat de Robert
    Miercuri, 10 Mai 2017 05:27
    Mai bine ati opri taierile de paduri decat sa taxati autoturismele!
    5
    13
    Raportează
  • postat de geo
    Marți, 09 Mai 2017 10:25
    voi bugetarii va bucurati ca se iau taxe ,pentru ca de acolo va luati salariile,mai duceti va la munca,sunteti niste capuse si traiti pe spatele platitorilor de taxe si impozite
    9
    13
    Raportează
  • postat de Petre Sorin
    Luni, 08 Mai 2017 17:57
    Mamă, dar ce îngrijorat este dl. reporter.
    Astea sunt intoxicări. Adevărul e că o mare parte din mașinile vechi au fost reinmatriculate din cauza taxelor aberante din anii trecuți. Iar cine si-a luat o ieftinitura de regulă nici nu circula prea mult plus că trebuie să investească în piese și așa merge și economia..Eu văd doar beneficii.
    5
    10
    Raportează
  • postat de Fost bulgar
    Vineri, 05 Mai 2017 16:49
    Nu eista si o statistica cu bulgaroaicele inmatriculate acum? Cati bani a pierdut statul roman? Mu contprizeaza nimeni?
    2
    25
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.