La Galaţi, Codul Rutier este sfidat cu parcări ilegale

La Galaţi, Codul Rutier este sfidat cu parcări ilegale
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Deşi posibilă prin modificările aduse Codului Rutier Român intrate în vigoare în luna ianuarie a acestui an, ridicarea maşinilor parcate ilegal nu se poate încă realiza în lipsa unui regulament de aplicare. Până la apariţia reglementărilor, amenzile rămân singura sancţiune, care, din păcate, nu aerisesc întotdeauna traficul de autoturismele lăsate la voia întâmplării. 

Galaţiul, ca toate oraşele mari, suferă la capitolul parcări, ca urmare a creşterii fulminante a parcului auto, comparativ cu locurile amenajate. Drept consecinţă, arterele, mari sau mici sunt tot timpul sufocate de autoturisme staţionate care obstrucţionează traficul auto şi cel pietonal, ducând în multe cazuri la evenimente rutiere. Sunt de notorietate, la noi, străzi principale pe care circulaţia, inclusiv a mijloacelor de transport în comun, a fost blocată de maşini parcate aiurea, vezi exemplul tramvaielor de pe Basarabiei sau pe Brăilei, în zona cuprinsă între Ţiglina 1 şi Palatul de Justiţie. Astfel, a venit ca o gură de oxigen modificarea Codului Rutier adusă prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2016, care reitera posibilitatea ridicării maşinilor staţionate ilegal, concomitent cu amenda. Prevederea, intrată în vigoare în luna ianuarie a acestui an, este şi acum, cel puţin la noi, neaplicabilă, în lipsa unui regulament întocmit şi aprobat de Consiliul Local, care să cuprindă specific procedura prin care să face ridicarea maşinii, care este autoritatea care gestionează ridicarea şi găzduirea autoturismelor, locaţiile unde acestea sunt depozitate, taxele de ridicare şi recuperare,etc. Vestea proastă este că nici în următoarele luni regulamentul nu va avea mari şanse să fie pus pe hârtie şi mai apoi, în aplicare.

"Deocamdată, nu există un regulament pentru că normele de aplicare sunt destul de alambicate. Este posibil ca actul normativ să fie adoptat şi la Galaţi până la sfârşitul acestui an", ne-a precizat Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Comparativ cu Galaţiul, unde regulamentul pare să ia fiinţă în chinuri, în alte oraşe mari din ţară aplicarea modificărilor Codului Rutier s-a putut face în mai puţin de o lună. Exemplu relevant îl constituie municipiul Cluj-Napoca, unde maşinile parcate ilegal se ridică de la începutul lunii februarie 2017, Sibiul, din aprilie 2017, Timişoara şi, recent, chiar Buzăul. Proiecte avansate pe masa aleşilor locali se află la Ploieşti, Iaşi şi Craiova.

Citit 13906 ori Ultima modificare Joi, 15 Iunie 2017 21:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.