ȘOFERUL gospodar merge toamna la REVIZIE. Paşii pentru pregătirea maşinii de IARNĂ

ȘOFERUL gospodar merge toamna la REVIZIE. Paşii pentru pregătirea maşinii de IARNĂ
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

De la câteva sute de lei la câteva mii, în funcţie de tip şi marcă, poate costa o revizie şi o echipare completă a unei maşini pentru iarnă. Operaţiunea pe care specialişti o recomandă a fi făcută nu înainte de prima ninsoare, ci înainte de începerea sezonului ploios şi răcirea accentuată a vremii, poate fi factorul care să facă diferenţa între viaţă şi moarte, în cazul unui incident în trafic în condiţii meteo dificile.

Pregătirea maşinilor pentru sezonul rece trebuie să înceapă încă din toamnă, avertizează specialiştii, rutina reviziei şi echipării autovehiculelor pentru sezonul rece fiind nu doar o obligaţie care necesită timp, dar şi un efort financiar suplimentar pentru şoferi. Dar salvator, ne atenţionează nu doar cei cu preocupări în domeniul întreţinerii şi reparaţiilor auto, ci şi Poliţia sau Registrul Auto Român, care pot, la o adică, să dea sancţiuni aspre în cazul în care depistează în trafic maşini fără anvelope sau cu defecţiuni severe la sistemul de direcţie ori de frânare. Aşadar, pentru a nu fi surprinşi de primul fulg de nea ori de primul îngheţ, proprietarii de maşini ar face bine să dea fuga la un service pentru o revizie de rutină şi, acolo unde e cazul, că ceară reparaţii sau înlocuirea consumabilelor cu unele potrivite sezonului rece. Iată ce trebuie avut în vedere.

Anvelopele şi frânele

Dacă aveţi cauciucuri de iarnă, înainte să le montaţi, verifica-ţi-le gradul de uzură. Dacă sunt tocite, schimbaţi-le. Achiziţia de anvelope noi vă poate scoate din buzunar de la 400 de lei la peste 1.000 de lei setul, dar investiţia merită, chiar şi în detrimentul cauciucurilor all-season, considerate de mulţi mai convenabile din punct de vedere economic. Un set de cauciucuri bune poate preîntâmpina accidente grave, salvând viaţa dumneavoastră sau pe a altora. Frânarea în condiţii de carosanbil acoperit cu apă, polei, gheaţă sau zăpadă este dificilă, aşa că prioritară la revizie trebuie să fie verificarea nivelului lichidului de frânare, a plăcuţelor de frână şi a discurilor. În cazul în care sunt deteriorate, nu vă zgârciţi şi schimbaţi-le cu unele potrivite tipului maşinii pe care o deţineţi.

Luminile şi ştergătoarele

În sezonul rece, condiţiile de vizibilitate sunt deseori scăzute, deci sistemul de iluminare al maşinii trebuie să compenseze din plin lipsa luminii naturale sau să învingă ceaţa, viscolul sau ploaia torenţială. Nu trebuie omise la revizia de toamnă verificarea stării luminii de zi, faza lungă, stopurilor de frână, semnalizarea  şi avariile, becurilor şi proiectoarelor de ceaţă.  Ideal ar fi să vă refaceţi setul de becuri de rezervă din maşină, pentru că niciodată nu ştiţi când aveţi nevoie să schimbaţi un bec. Vizbilitatea nu vă este asigurată doar de lumini bune, ci şi de parbrize şi geamuri curate. Înlocuirea ştergătoarelor nu este una costisitoare, specialiştii reomandând şi folosirea soluţiilor antiploaie, care reduc aderenţa apei la sticlă. Nu uitaţi de instalaţia de degivrare a lunetei, parbrizului şi oglinzilor şi nici de lichidul de parbriz, care trebuie să se afle şi în recipientul special, şi într-o rezervă, în portbagaj.

Bateria şi uleiul

Acumulatorii au mult de suferit pe perioada sezonului rece, având în vedere că, la temperaturi scăzute, se descarcă mai repede. Dacă nu vreţi să aveţi surpriza de a nu mai putea pleca de pe loc într-o zi friguroasă, revizuiţi starea bateriei şi cereţi şi verificarea alternatorului care alimentează acumulatorul în timpul mersului. Orice maşină are nevoie să funcţioneze cu uleiuri în stare bună. Dacă ultima revizie a fost făcută cu mult timp în urmă, e de preferat să întrebaţi mecanicul dacă nu ar fi bine să schimbaţi uleiul la motor. Odată cu el se schimbă şi filtrul de ulei şi cel de aer. Costurile cu achiziţionarea consumabilelor şi manopera pot ajunge în jurul sumei de 200 de lei.

Antigel şi alte lichide

Mai cu seamă pe timpul iernii, lichidul de răcire a motorului trebuie să aibă concentraţia potrivită de antigel. Acesta asigură protecţia împotriva îngheţului, iar nivelul de protecţie se verifică prin indicaliile de pe ambalaj.

Inspecţia generală

Un ochi aruncat la timp sub capota motorului vă poate scuti de neplăceri mari generate de scurgerile de lichide pe motor sau cabluri rupte. În cazul în care sunt constatate astfel de avarii, optaţi pentru reparaţii şi, unde se impune, pentru înlocuirea pieselor stricate. În paralel, în portbagaj faceţi loc pentru o trusă minimală de scule, ce vă poate salva în cazul în care faceţi pană sau întâmpinaţi la drum o defecţiune minoră. Nu trebuie să lipsească cricul, cheia pentru prezoane şi manivela pentru desfăcut roţile, iar roata de rezervă trebuie să fie în bună stare şi la locul ei.

Citit 13269 ori Ultima modificare Marți, 17 Octombrie 2017 01:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.