Mâncat de birocraţie în Galaţi, furat şi umilit în Italia
Foto: Montaj foto: Tudor Neacşu

Mâncat de birocraţie în Galaţi, furat şi umilit în Italia
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Fostul primar Eugen Durbacă şi actualul primar, Dumitru Nicolae, l-au păcălit şi i-au pus pe chituci mica afacere pe care o avea în Galaţi * Cu amărăciune, a întors spatele birocraţiei şi corupţiei din Galaţi şi a plecat să muncească onorabil şi cinstit în Italia * Patronul italian l-a furat pe faţă, iar autorităţile l-au umilit

„Sunt stabilit în Italia de patru ani şi la televizor se vorbeşte despre problemele care le fac foarte mulţi români pe aici, dar nu se spune nimic despre problemele pe care le fac italienii românilor. Hoţii români riscă atunci când fură, pe când italienilor le este permis să fure cu acte în regulă, instituţiile statului italian fac front comun cu ei, iar legea nescrisă este «tu munceşte, că noi nu te plătim». Ambasada română spune că nu are nicio putere”, aşa începe mesajul pe care l-am primit de la gălăţeanul Grigore Ciobanu. Povestea lui şi a familiei lui poate fi povestea oricărui român dornic să muncească cinstit în străinătate.
 Sătul de România
„Nu am plecat în lume să-mi fac o viaţă mai bună, ci am plecat din cauza corupţiei şi a birocraţiei”, îşi începe povestea gălăţeanul. A crescut fără părinţi, singur pe lume, iar până în 1995 a lucrat în panificaţie. Proaspăt căsătorit şi fără un viitor asigurat de salariile mici, a decis să se apuce de comerţ, domeniu în vogă în acel timp. „Am început-o de jos, cu o măsuţă în stradă, eu, soţia şi «morile de vânt». Nu frigul, nu ploaia au fost cele mai rele, ci birocraţia: pentru o autorizaţie trebuiau făcute alte acte care erau aşa de bine programate încât când ajungeai la ultimul expira primul şi tot aşa...”, povesteşte cu amărăciune. „În jurul meu, toţi privatizaţii şi-au luat autorizaţii semnate de Eugen Durbacă pe capota maşinii. Aşa că l-am aşteptat şi eu la benzinăria din Valea oraşului şi mi-a semnat; dar era o minciună, nu valora nimic... Am sperat că venind Dumitru Nicolae la Primărie o să se schimbe ceva şi în favoarea noastră, a celor ce încercam să ne facem o viaţă pe propriile puteri şi să plătim taxe la buget. M-am înşelat”, spune Grigore. Deşi era într-un „cartuş” de chioşcuri, la parter de bloc, Nicolae i-a cerut să-şi demoleze chioşcul, dar i-a permis să-şi transforme apartamentul în spaţiu comercial. A făcut proiect, acte, amenajări. „Însuşi domnul Lungu, şeful Corpului de Control al primarului, a venit cu macara şi platformă şi a luat chioşcul făcând loc pentru vecini, să aibă spaţiu de expunere a mărfii”, îşi aminteşte gălăţeanul. Câteva luni mai târziu a simţit că moare când a primit vestea că nu i s-a aprobat autorizaţia de transformare din spaţiu locativ în spaţiu comercial. „În acel moment am înţeles că nu am nicio şansă în România. În două săptămâni am umplut o valijoară cu strictul necesar şi am plecat fără să mă mai uit înapoi”.
Ore multe muncite, bani puţini
În Italia a avut două contracte de muncă pe durată nedeterminată, iar ultimul pe durată scurtă. Dacă primele două firme au falimentat, a treia l-a păcălit şi le-a furat. „Aici, în Toscana, fabricile de hârtie sunt industria de bază, iar eu am lucrat la reparaţiile necesare utilajelor, ca ajutor de mecanic. La începutul lui octombrie, din lipsă de comenzi şi pentru că mai aveam o lună de contract, au început să-mi caute motive ca să nu-mi mai plătească nimic. Am avut o discuţie aprinsă cu ei explicându-le că dacă sunt român, nu înseamnă că sunt şi prost. Nu mă simţeam nici bine, aşa că mi-am luat concediu medical şi aşa am terminat şi ultima lună de contract cu ei. A trebuit să fac asta pentru că m-au ameninţat că mă aranjează şi pierd dreptul la şomaj. În noiembrie am făcut denunţ la Inspectoratul de muncă deoarece nu am fost plătit nici pe septembrie şi nici pe octombrie. Nu am primit nici banii pe concediul medical, care sunt ai statului”, ne-a povestit gălăţeanul. Au trecut atâtea luni, dar autorităţile nu au făcut nimic, iar Grigore şi familia lui au de suferit. „După fişele de salarizare – busta paga -, trebuie să primesc cam 2.840 de euro, dar pentru totalul de ore lucrate în realitate suma se ridică la 3.500 euro, diferenţa fiind din orele suplimentare pe care eu le-am muncit şi ei nu vor să mi le recunoască. Pentru iunie, am lucrat 113 ore, dar ei au trecut pe busta paga doar 88 de ore lucrate, ca să nu plătească impozit. Pe august am lucrat 238 de ore, dar pe busta paga au trecut doar 176 de ore lucrate. În luna septembrie am lucrat 232 de ore, iar ei au trecut 176. Acum sunt în şomaj şi primesc o sumă lunară în funcţie de veniturile din busta paga. Normal că dacă eu apar pe busta paga cu 1.000 de euro, şomajul fiind cam de 70 la sută, iau cam 750 de euro. Dacă busta paga era făcută corect, pe câţi bani au intrat în contul meu, aş fi luat undeva pe la 1.100-1.200 de euro lunar. Ei şi-au luat maşină nouă, eu stau şi plâng după bani cu dreptatea în mână… am primit un mesaj de la consulatul român care mă asigură că are în atenţie cazul meu, dar nu pot interveni la instituţiile publice şi că mă vor informa imediat ce vor primi vreun răspuns. Eu le doresc 100 de ani sănătoşi şi fericiţi, să aibă timp să primească acel răspuns pentru după părerea mea, o să dureze cam atât. Dacă nu au niciun drept cei de la «Consulatul pe probleme de muncă ale românilor în Italia» de ce nu închid şi să plece acasă? Care le e rolul lor aici?”, se întreabă cu tristeţe gălăţeanul Grigore Ciobanu.
„Dacă eram în Schengen nu se întâmpla asta”
Un alt gălăţean cu experienţă în munca peste hotare, Dumitru, un excelent meseriaş, ne-a explicat că Grigore Ciobanu ar fi trebuit să reclame imediat situaţia la Garda Financiară. Este ferm convins că aşa ceva nu s-ar fi întâmplat dacă România ar fi fost membră în Spaţiul Schengen: „Ştiţi ce gândesc şi adesea ne spun în faţă italienii? «Voi munciţi pe şase euro, sunteţi nişte proşti pentru că nu vă cereţi drepturile, munciţi pe banii aceştia puţini şi stricaţi piaţa muncii. Sunteţi români!». Dacă eşti cetăţean din spaţiul Schengen beneficiezi de toate drepturile de care se bucură cetăţenii ţării respective, eşti protejat de sindicat şi de autorităţile îndrituite”, ne-a mărturisit Dumitru. Un interviu detaliat  oferit de Dumitru despre viaţa şi munca în UE veţi putea citi într-o pagină de Diaspora din luna mai.

Citit 7305 ori Ultima modificare Miercuri, 09 Mai 2012 11:09

29 comentarii

  • postat de grigore
    Joi, 03 Mai 2012 08:44
    i-mi aduc aminte de filmul acela comunist :STEJAR EXTREMA URGENTA si observ ca sa trnsformat in HAIDUC IN GHICA LA URGENTA .Eu zic ca sa va hotarati care e unul si care e celalant pentru ca eu cred ca e una si aceeasi persoana cu doua pseudonime ,asa sa pare-ti mai multi.Si mai HAIDUC sau ION GHICA cum vrei sa te numesti ,ca sa te numesti GRIGORE nu trebuie sa fi destept ci macar cinstit ,chestie la care imi cam dauneaza si mie asa ca multumeste parintilor tai ca nu esti cinstit si serios.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ion ghica
    Joi, 03 Mai 2012 02:58
    Multumesc parintilor ca nu mi-au dat numele de Grigore
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Miercuri, 02 Mai 2012 20:44
    daca tot te-ai bagat iar in seama mai haiduc ,hai s-o dam si pe aia dreapta.Te zbati,se aude de aici cum urli,jignesti pe toata lumea,te dai de casul morti sa scoti in evidenta cu tot altceva decat arata reportajul,esti neobosit si oricand proto pentru a deruta si a induce in eroare defaimand pe fata acest reportaj asa ca hai zi-o pe fata ,cine te-a angajat sa te ocupi de acest reportaj sa nu iasa ce ar fi trebuit sa iasa?,sti cumva pe "cineva" ce are birou la ROMA? Care e rasplata pentru aceasta interventie a ta?Mai sunt locuri sa castig si eu ceva ?Esti precis din GALATI sau ai ordin sa citesti si ziarul de galati?Nu e obligatoriu sa recunosti de fapt nici nu ai cum dar da un semn acolo,sa zicem ca mai scri un comentariu de neam prost si ma insemn ca am dreptate si ca nu esti nebun cum am crezut ci interesul poarta fesul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gica
    Miercuri, 02 Mai 2012 15:37
    Primaria Galati ti-a demolat chioscul dar tiganilor florari ,de la Trei Star ,pentru ca stiu sa dea spaga,le-a ingaduit anul trecut,2011,sa-si construiasca chiosc linga cel de ziare,din fata Galacta.Pe linga chioscul nou construit,mai au si niste rapanuri de magazii improvizate,alimentate si cu energie,chiar pe platforma de la Trei Star.Deci draga dom.Ciobanu daca nu ai stiut sa lovesti un consilier local,sint chiar 27 la numar,cu citeva mii de euroi nu-i nimeni de vina ca nu stii ca in Galati rezolvi orice in Primarie,ori la dna.Mirea ori la Blanaru ori la orice consilier local.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Marți, 01 Mai 2012 22:57
    Asa cum ai zis, eu poate imi revin dar vad ca tu nu. Sa inteleg ca te primesc oamenii in tara lor, in casa lor si tu vrei sa-i inveti cum sa se poarte ? Afirmi ca: "eu nu vreau sa ma scot in evidenta pe mine ci pe toti care au probleme datorita companiei dusa de straini inpotriva noastra," dar pe de alta parte recunosti ca: "Aici in italia zilnic la televizor arata cu degetul romani care fac probleme degradandu-ne ca natie" . Sa inteleg ca ei sunt vinovati ca au televizoare sau cum ? ce tot vorbesti acolo ? Te duci in tara lor, te plangi ca e coruptie si birocratie in Romania, cauti munca de specialist cand esti un necalificat, apoi le ei banii, ii mai dai in judecata le mai violezi nevasta sau copii si ei au tupeu sa te dea la televizor ca-ti ceri drepturile? Doamne ce oameni, astia chiar merita dati la ziar domnulei. Bine ai facut, nu trebuie sa iertam nimic. Traiasca lupta pentru drepturile noastra si luptatorii ei. E bine asa ? Abia acum am inteles eu de ce te zbati tu, bine ca m-ai luminat dar sa nu mai votezi pe Ncolae, asa-i ? voteaza aripa tanara ca sa nu inchida zialul ca Nicolae asta e capabil sa ia si ziarul dupa el.
    Te asigur ca nu ma mai duc in Italia la oamenii aia rai ce traiesc de pe urma romanilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Marți, 01 Mai 2012 13:34
    mai haiducule ,hai ca incet incet iti revi.Aici in italia zilnic la televizor arata cu degetul romani care fac probleme degradandu-ne ca natie,dar nici nu rasufla cand ai lor fac rau romanilor asa ca cineva si incepand cu mass-media din romania sa le cam dea peste nas aratandu-le ca nu suntem cu nimic mai prosti ca ei sau mai infractori.Au si ei o zicala:tot mondo e un paeze ,adica tot globul e o tara adica nu ne diferim cu nimic intre noi si suntem la fel toti.Deci cum am mai zis si poate intelegi pana la sfarsit si poate devenim si prieteni,eu nu vreau sa ma scot in evidenta pe mine ci pe toti care au probleme datorita companiei dusa de straini inpotriva noastra,puteam sa apar la ziar si ca infractor ca era mult mai usor dar....Eu de obicei sunt foarte calm dar si tu ai depasit masura,plus ca nu ai fost la obiect,una sa vrut cu acest reportaj si pe alt fagas l-ai mutat din dorinta de a da sfaturi.Daca ma plangeam ca nu am,ca vreau sa mi se dea ceva ce nu e al meu ,mai ziceam dar dupa mintea ta un om daca munceste si nu e platit trebuie sa taca din gura ca altfel e prost sau ca nu mai gaseste de munca,de munca fara bani se gaseste fratie dar acolo te poti duce tu, eu am dreptul sa-mi cer drepturile chia daca sunt intr-o tara straina,pricepusi macar un pic ideia?Hai sa lasam contrazicerile si sa lasam pe cei care vor sa-si spuna cu adevarat oful si sa se mai racoreasca un pic pentru ca un ziar nu poate rezolva nimic decat sa ne apropie sau in cazul nostru sa ne invrajbeasca.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Marți, 01 Mai 2012 12:59
    Mai Grigore, Tu daca avreai toate suruburile intregi, ascultai, rumegai, ziceai la toata lumea MULTUMESC pentru sfatul dvs, (chiar daca datorita inteligentei tale native stiai mai multe) apoi iti vedeai de treaba ta, familia ta si tot asa. Parca imi pare rau de tine si nu pentru a te insulta ti-am raspuns, ba din contra. Incearca pe viilor sa asculti mai mult si sa raspunzi mai putin. Daca stii acest lucru fa-l si-ti va fi mai bine tie nu mie. Daca eu zic un lucru iar tu ma insulti ai vrea sa te tratez ca la Bruxel? Ti-am zis clar ca sunt galatean si ar fi trebuit sa te opresti acolo.
    In anii 70 mi-ai fi platit taxa de poluare taca te-ai fi comportat in asa fel cu mine, acum ca a mai trecut vremea sunt mai tolerant si mai ingaduitor. Ia aminte si credema ca mai sunt si alt fel de oameni decat putoi ca cei cei pe care tu poate i-ai cunoscut pana acum. Citeste de 2 ori o fraza ca poate un cuvant sau o virgula inseamna ceva. Credema ca eu iti doresc din tot sufletul numai bine insa daca vrei mai bine tre sa faci mai bine si asta sa nu uiti. Afirmi ca: "sunt de baza instalator dar stapanesc si sudura si mecanica,deja am fost solicitat la un post de munca dar l-am amanat ca in MAI cand are liber si sotia (pt. ca munceste si ea)sa dam o fuga in romania ca avem ceva probleme de rezolvat plus ca nu am mai fost de 4 ani acasa. A sti sa si sudezi putin nu te va face niciodata sudor si nici mecanic in Italia sau oriunde in tarile avansate. In Romania aceasta policalificare poate te-ar face consilier sau chiar primar la tine in sat dar nu in Italia, asta-i ce trebuie sa intelegi. Nu zic ca esti prost ca nu sunt oameni prosti ci oameni gresit informati. Daca te-ai dus in Italia sa traiesti mai bine, fa mai bine si ai sa traiesti mai bine si cu asta am terminat lectia de binefacere si daca te-am insultat am sa te rog sa ma ierti, nu asta a fost scopul meu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nikola
    Marți, 01 Mai 2012 11:38
    Nimeni nu are dreptul sa insulte si sa arunce cu rahat doar ca sa aibe ocupatie,nici macar unui PRESEDINTE DE STAT nu i se permite sa insulte un simplu cetatean!Dar haiducii& comp. nu cred ca au ideea de paine sarata cu sudoare si lacrimi.Deci nu exista!
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Marți, 01 Mai 2012 08:56
    Am zis o data si ma repet,in acest reportaj nu reiese ca plang dupa locul de munca ,nu ,cum am zis firma era de familie iar eu am anuntat din timp ca nu mai merg cu ei deoarece nu prea plateau, iar ei ce au zis:hai sa-l tepuim cum a zis si GIGI,ce e asa de greu de inteles si atatea invinuiri si jigniri fara rost.Eu am gasit de munca ca sunt de baza instalator dar stapanesc si sudura si mecanica,deja am fost solicitat la un post de munca dar l-am amanat ca in MAI cand are liber si sotia (pt. ca munceste si ea)sa dam o fuga in romania ca avem ceva probleme de rezolvat plus ca nu am mai fost de 4 ani acasa.Nu am cerut nimic de pomana de la nimeni ci am facut o sesizare prin mass-media ca si straini ne fac rau noua nu numai romanii ,lor.Sunt mii de apartamente la parterul blocurilor in farmacii,frizerii ,edicole ,magazine mixte ,e.t.c si care sunt legale dar sunt si mii de carcotasii din invidie,rautate si care ii deranjeaza de moarte bunastarea altora numai ca sunt incopetenti sa gandeasca mai mult deoarece sunt ocupati sa faca galagie.Ce inseamna ca ma dreptul la somaj in italia?inseamna ca am depasit acel termen de 2 ani de munca si platit taxe in plin la stat,eu am venit acum 4 ani in italia ,dupa trei luni am si gasit de munca cu contract indeterminat chiar daca nu cunosteam limba dar la acea firma au fost multumiti ca stapanesc meseria ,dupa 3 ani au fost nevoiti sa inchida economic si era normal sa intru in somaj deoarece nu era din vina mea ,dupa 2 luni am avut de ales din doua posturi de munca, una,si am aleso pe cea gresita si cu toate asta am terminat-o si cu ei a modo deoarece am putut intra din nou in drept de somaj,deci pana aici reiese ca am platit 3,7 luni contribute la stat in plin si nu am nici o greseala fata de ei.Asa ca nu inteleg care e problema voastra sa ma criticati de niste probleme pe cere cred ca si voi va minunati nestiind de unde le scoateti,ca ma plang,ca sunt muritor de foame,ca am ajuns la ziar fara drept,ca nu stiu ce va bazaie musca verde prin cap.Vreti sa ma cunoasteti aveti numele meu in reportaj si cautati-mi profilul pe facebook si o sa vedeti un om normal care nu sta in boscheti care in 4 ani de italia a depasit nivelul de muritor de foame,care se multumeste cu cel inconjoara fara sa fie invidios pe alti si care nu stie noroiul decat in starea ei naturala ,adica pe jos.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ion ghica
    Marți, 01 Mai 2012 02:09
    Mai Grigore esti un plingacios.Pe tine toata lumea te-a inselat.Sa zici mersi ca i-ti plateste acel ajutor de somaj.
    Orcine are un angajat ca tine care are intodeauna ceva de comentat il concediaza imediat.Si o sa vezi mai Grigore
    ca nu te mai angajeaza nimeni.Pentru ca nu esti om de incredere.Si cum spunea cineva mai jos despre indivizi care
    construesc spatii comerciale la parter de bloc si deranjeaza pe toti ceilalti.
    Oameni ca tine au stricat reputatia romanilor din Europa.Sper ca nu multi ca tine trec oceanul in USA si strica reputatia romanilor de aici.Sper ca pe viitor nu te mai plingi ca o baba si pui mana serios la munca
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Luni, 30 Aprilie 2012 22:18
    Dupa ce reduce volumul salamului, sterge incet o bala din coltul gurii, si apoi mai trage un rand de flegma groasa, imbibata de ceapa si chorizo(sau branza albastra cu aroma de bordeaux, sau carnaciori, dupa caz), isi chinuie neuronul, cum sa-i faca el pe ceilalti sa-i vada valoare de necontestat, cum el a muncit si arunca cu euroi in stanga si dreapta, in timp ce fraierii vin sa cerseasca prin ieuropa, mai au tupeu si sa comenteze ca un patron ii tepuieste, in loc sa taca si sa inghita, sa mearga mai departe.
    Draga babuin, esti capabil sa dai un raspuns la obiect, pertinent, decent? fara sa injuri sau sa-ti numeri stiva de cashcaval in timp ce arunci axiome? Dialogul presupune discutie, cu argumente si contraargumente. Esti capabil sa porti un dialog? sau doar sa arunci cu rahat?
    Problema era ca un om si-a luat tzaca de la un patron. Da-ti cu parerea, nu-l injura, nu stii ce fel de oua face. Ca ai idei mai fixe decat ceasul e clar. Insa deschide ochii mai bine, lasa lumina sa patrunda si sa-ti activeze neuronul ala imbibat in bere ieftina,ignora impresiile adunate peste mii de ani de experienta in munca, in care ai vazut si ai facut, si da un raspuns la obiect. Ca asta inseamna libertate de exprimare, sa fii de acord sau nu, da fara sa lovesti...nici macar cu cuvinte.
    Apoi, un taran decent, care reuseste sa exprime ceva, e mai putin taran decat un londonez care garaie la teatru.

    Eu mai am o curiozitate, legata de viata libera...chiar nu se uita nimeni p-aici? nu exista un administrator ceva? sau ne putem da in stamba fiecare dupa cum poate?
    Apoi, se mai observa un trend, daca e vb de plecat, da frate, nu se mai poate...daca un om cu capu pe umeri, destept, se hotaraste sa revina in tara...clar. n-a rezistat, a vrut sa smechereasca, n-are cum altfel, n-a vrut sa munceasca, e slab, nu a luptat, samd....
    Cati oameni, atatea pareri despre viata, despre prioritati, atatea alegeri(da amice, vad oamenii diferiti, dar tu n-ai inteles nimic din ce-am zis cand oamenii sunt la fel...neuronul ala...cand afirm ca oamenii sunt la fel ma refer la faptul ca nu exista natii lenese, smechere, imputite, astea sunt doar in capul retarzilor...gasesti aceleasi tipare oriunde in lume).
    Sunt chiar curios...poti fi odata si tu pertinent? nu cer mult....adica daca citesti o carte(prin absurd), nu trebuie sa o mazgalesti, sau sa-i rupi pagini, nu?
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Luni, 30 Aprilie 2012 12:46
    Mai convins si iti dau dreptate mai haiduc,sunt prost cu diploma si recunosc,sunt prost ca te-am bagat in seama de la inceput dar am si eu o nelamurire si de asta sunt prost,pe tine cine te-a mintit ca esti destept de unde atata inteligenta la tine sa te autodefinesti ca PROFESOR MORAL,CEL MAI MARE SFATUITOR AL TUTUROR TIMPURILOR,ai adus in vedere ca pe toti care nu te-au ascultat au ramas intr-un bat si o traiasta ,oare pe cei care i-ai sfatuit mai au macar atat?Toti suntem prosti dar dupa tine cica suntem ai tai sa inteleg ca esti PROSTUL SEF?.In acest reportaj e cu totul altceva decat aiurezi tu,nu sa certat nimeni cu sefii,nu a omarat nimeni pe nimenea,sa adus in evidenta ca romanul a muncit cu capul plecat si ca nu a fost platit situatie intalnita si in romania nu numai in occident,aici sa adus in vedere inplicatia inspectoratelor care trebuie sa apere drepturile omului nu sa le distruga si de la toate acestea la ce baigui tu e cale lunga.Aceasta pagina a diasporei e menita sa ne uneasca si sa simtim ca nu suntem singuri nu sa ne aratam superinteligenta cum incerci tu s-o faci,recunosc ca sunt boschetar pentru ca am avut curaj la 48 de ani sa-mi schimb felul de viata si am riscat plecand in lume nu ca o persoana ca tine care dupa parerea mea ai iesit din casa numai pana la paine si FARMACIE .Spatiile locative personale atata timp cat legea permite le poti transforma cum vrei iar tu esti unul dintre aceia care esti inpotriva modernismului si a dezvoltari personale dezvoltare la care la tine dupa conceptul comunist nu e permis.Stim si noi ca viata in strainatate e grea pentru ca o simtim dar nu inteleg de ce trebuie sa mi-o reamintesti?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Luni, 30 Aprilie 2012 00:51
    Bine Gigel, uite ca am sa-ti raspund si tie ca nu ma lasa inima sa te ignor chiar asa. Nu ma voi lua de desteptaciunea ta sau de scrisul tau ci de asa zisa ratiune a ta cu care te crezi investit.
    Afirmi ca: "Europa e o mare minciuna, niciodata nu vom fi tratati ca vest europenii, mereu vom fi considerati straini care vor sa fure locuri de muna" Daca ai in cap numai minciuni si furaciuni asa ai sa vezi tu Europa multi ani de aici in colo. Daca ai sa si citesti cu atentie ce am scris mai jos ai sa vezi ca am mentionat de la bun inceput ca un roman nu poate fi niciodata alta ceva decat un roman indiferent cate cetatenii ar avea si asta nu inseamna ca este prost. V-am mai zis ca: "in fiecare tara sunt puscarii" si asta inseamna ca oameni buni sau rai sunt peste tot Asa cum ai incercat sa pari, sunt si romani destepti si boschetari care la locul de munca sunt panarame de oameni si la ziar vor sa para victime, vezi omul si articolul.
    Mai afirmi ca: " Primul lucru pe care il inveti in magnificul occident e ca oamenii sunt la fel peste tot," Ba din contra, de la distanta sau din masina poate ca tie oamenii ti se par la fel, ei bine daca ai sa te apropii de ei ai sa vezi ca sunt atat de diferiti unul de celalalalt incat niciodata nu ai sa poti concepe ca oamenii sunt la fel decat daca ai influiente bolsevice in educatie si nu vrei sa te lepezi de ele. Nici macar boschetarii nu sunt la fel. Este adevarat ca de la distanta unii par oameni dar cand te apropii de ei s-ar putea unii sa te muste mai rau decat animalele. Poate este greu de inteles pentru tine si asta ca ai logica formata in balcani si se pare ca a fi balcanic e o mare faima pentru unii cum pentru altii a fi de la tartea era o mare faima in alte vremuri. Vad ca astazi in Romania ce este urat ( manele, hoti, tarfe sunt de admirat si incurajat omenia, onoarea sau demnitatea nu prea este luata in seama.
    Este adevarat ca si eu mai sunt rau cateodata chiar daca am plecat de mult timp de acolo si am invatat multe de atunci insa anumite apucaturi tot mi-au mai ramas. Multi ca mine s-ar fi pisat de mult pe unii ca tine si nici nu te-ar fi luat in seama, eu insa totusi incerc sa am o discutie cu voi ca daca sinteti prosti sunteti totusi prosti de-ai mei si-mi este mila de voi. Poate o sa razi insa cam asta simt si daca nu traiesti in Romania va veni vremea cand ai sa-mi dai dreptate si nu ai sa stii ca-mi dai dreptate.
    Parerea mea este ca inainte de-a iesi din casa, vezi cum este vremea afara ca sa stii cum te imbraci iar la pomul laudat sa nu te duci cu sacul. Multumesc pentru sfatul tau "lasa si tu niste notite pe frigider, doar asa, sa-ti amintesti de pastilute...si sa aveti grija cand va dati jos costumul, si va luati shuba, sa nu va iasa blanita pe la guler." Cand voi ajunge asa te asigur ca voi gasi poate pe ficata sa o platesc 1000 de euro sa aibe grije de asa ceva. Intre timp eu te sfatuiesc sa nu te grabesti sa tragi concluzii fara a avea dovezi, doar pentru ca asa crezi tu ca intre ce crezi si realitate poate fi o mare distanta si sa nu-ti rupi gatul. bafta si virtute sa ai bani si ........ o viata placuta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Luni, 30 Aprilie 2012 00:01
    Pana acum parca erai milogul de la marlea venit la oras si emigrant in Italia, ce ai mancat intre timp de ai devenit mare pui de smecher ? tortoline, spagheti sau bors de rame? Stiam ca broastele sunt pentru smecheri in Italia, insa tu parca ziceai ca esti un smecher necalificat, sau te-au calificat broscarii intre timp?
    Presimteam eu ca am deaface cu un pui de marlan plin de el. Mai pui de fraier coclit, in Italia tot asa iti transformi spaţiu locativ în spaţiu comercial ca vrei tu ?
    Ma, daca esti prost de ce nu ascultati pe altii macar, care poate stiu putin mai mult ca tine si care poate au reusit in viata cu munca cinstita ceea ce tie ti-ar trebui 7 vieti. De ce te dai asa mare cand esti vai de mama ta? Sa vazut marlanul si la ziar si vai ce smecher mai este. Bai tartea, tu tartea ramai chiar daca si-au facut astia de la viata libera mila de tine. Mai bine mai puneau un cur gol in ziar decat povestea unui boschetar din Italia care nici nu stie pe ce lume se afla si care a inteles ca in democratie actele se fac pe capota masinii.
    Am mai multa intelegere pentru doana Lili si am sa-i zic ca daca mai rabda putin s-ar putea sa ajunga sefa celor care acum se bucura de protectie. Taci, rabda, invata, si intr-o zi cand ai sa stii ai sa fii respectata si platita.
    Viata de emigrant nu e prea fericita nicaieri in lume. Ganditiva prin ce trec acei din Bangladesi ce ajung in Romania, oare tot ca voi sunt tratati cu cate 900E pe luna, sau ei nu sunt oameni? Revenind la boschetarul Grigore pot sa-i zic ca va muri nefericit cautand ceea ce nu exista. Emigrantii nu pot fi alta ceva decat emigranti si timpul nu primeste lucrurile facute fara el. Invata si ai sa stii, fiecare emigrant are experienta lui trista dar unii mai au si satisfactii cand reusesc. Asculta pe toata lumea si fa cum te duce capul iar cum ai sa faci asa ai sa o tragi.
    Lasama pe mine ca in articol despre tine este vorba si cu asta iti zic sa fluieri la alta casa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Duminică, 29 Aprilie 2012 23:35
    Mica distanta intre argumente rationale si ba pe-a ma-tii! Stimabile, clar, nu mi-ai platit tu studiile, nu mi le-a platit nimeni, ca na, n-a fost cazul...dar studiile astea de le-am facut moca ma ajuta sa stau bine cu logica....
    Hai sa o luam cu incepututl: dupa tine toti romanii is niste nimicuri, gunoaie de oameni, care stau numai la moaca, lepre totale...batrane, conform sertificatului tau de nastere, esti roman, vei fi roman oricate alte cetatenii vei obtine...deci, inconstient, faci o mica autocaracterizare...
    Apoi, cutreierand Ieuropa in lung si-n lat, n-ai dat peste o oglinda sa vezi tugulanu?
    Primul lucru pe care il inveti in magnificul occident e ca oamenii sunt la fel peste tot, al doilea e ca n-ai mereu dreptate. Tre' sa fii tolerant sa accepti idei si pareri. Nu oata lumea gandeste ca tine, sau in cazul dumitale, cat tine...ca doar na...ai fost ca mine(desi nu prea cred), iar noi ca tine nu(eu unu nici n-as vrea).
    Te felicit ca ai ajuns la o varsta venerabila, insa lasa si tu niste notite pe frigider, doar asa, sa-ti amintesti de pastilute...si sa aveti grija cand va dati jos costumul, si va luati shuba, sa nu va iasa blanita pe la guler.

    Nu-mi placa porcaria asta de circ, ma asteptam sa vad cursivitate in idei si pareri, nu ala e bou, ala narad...si gata! Multe specimene-au mai sarit gardu...
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Duminică, 29 Aprilie 2012 16:47
    dupa pseudonimul HAIDUC se vede ca ai ramas tot prin padure si traiesti cu CAPRA,mai iteligentul lui nea peste ,mai pana si denumirea ti-o faci de ras,pai tu sti ce semnifica HAIDUC candva?un dinala ,neica nimeni care fura si cica dadea si la saraci dar numai cica .Mai fratele lu ala de peste ape ,mai cine mama gaia te-a dus nu a putut sa te piarda pe drum?Adica o persoana:mama sau tata te-a dus in lume ,sau dat cu capul de toate necazurile pentru a face un viitor la un putoi ca tine,te-ai trezit, un tartan ca tine cu totul dea gata facut de alti si acum esti un super destept care nici nu sti sa legi doua cuvinte in linie si pe alea ai inceput sa le stalcesti ca sa arati ca esti "afara"Mai cala ferata care calca toti pe ea,ia gandeste mai janghinea ca sunt plecati in lume peste 4 milioane de romanii,au plecat si ei asa de dorul leli si in ciuda ta mai napastuitule sa aduca la familie un "drop de sare in schinare"si toate cele.Din 4 sa zicem ca 2 milione sunt "puturosi si pretentiosi" mai trotinel ,un milion au nimerit bine si au mai ramas un milion care au diverse probleme de nivel discriminatoriu si alte cele.Mai avion fara coada ai incercat pana acum sa numeri pana la un milion din unu in unu sau tu sti sa numeri pana la zece ?tu sti cam cati sunt intr-un milion?Multi mai fraiere coclit si cum mama gaia iti permiti tu sa jicnesti un milion de oameni care la randul lor mai duc inca 2-3 milioane in spate.Dute mai panarama si iati pastila necesara nu mai umbla la pastilele altora ca iti face rau,nu simti ca te doare capul?tu nu ai medic de familie?Nu intelegi ca nici macar in anonimat din spatele la aparatul ala din fata ta nu ai voie sa jignesti o patura sociala care incearca sa schimbe conceptul celor prosti ca tine care se considera superiori dar care inca nu au invatat cum se foloseste si de ce se foloseste hartia igenica?Mamitica ta nu ti.a zis ca nu ai voie sa umbli la calculator atata timp cat esti in tratament psihologic?hai ca te mai lasam o data sa comentezi ca poate iti revi si macar sa fim multumiti ca am insanatosit cat de cat unul ca tine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Duminică, 29 Aprilie 2012 15:38
    Adevarul este ca un proverb romanesc spune cam asa "daca te bagi in troaca porcilor, vei vi mancat de ei. Eram sigur ca nu ve-ti intelege cat de tampiti sunteti si nu m-am inselat. Vad ca inca mai persistati in prostie sperand ca veti rezolva ceva. Am sa va zic eu ca tot asa cum sunteti veti ramane . Ati plecat din Romania injurand democratia, Ati ajuns in alta tara, si injurati si pe-a voastra mama. Daca sunteti prosti, ce mai cautati prin Europa mai pui de tartani? Din cate vad se pare ca inca mai aveti baliga sub unghii si aghioase la creer.
    Refuzati sa intelegeti ca plecand din tara trebuie sa va schimbati daca vreti sa traiti mai bine insa straini veti fi pana muriti si de aceea daca vreti mai bine trebuie sa faceti mult mai bine. Daca patronul te injura, trebuie sa te intrebi: "oare de ce m-a injurat" oare eram vinovat ? oare nu?, nu va grabiti sa trageti concluzii " aaaa sunt roman si de aceea ma injura" poate chiar sunteti vinovat si nu intelegeti, poate trebuia sa faci ceva si nu ai stiut.
    Mai grigore cap luminat, da cand ti-au dat o hartie cu 20 de ore in loc de 40 nu puteai sa intrebi? heii patron, aici nu-i bine. Ai tavut si acum te dai victima ? Boul ala de Gigel oare ce vrea ? sa-mi zica ca-i destept ? o fi ca doar nu-l hranesc eu. Sa stiti ca nici nu mam fugit din tara, nici in canada sau america nu sunt dar stiu cum va comportati ca am cutreierat europa in lung si lat si am vazut tugulani ca voi peste tot. Daca va vorba aia de mine am sa va zic ca eu ca voi am fost iar voi ca mine nu cred ca ve-ti ajunge cu astfel de atitudini. Vi se pare ca va sunt superior ? aveti dreptate , putoi ca voi am intalnit cu multi ani in urma si azi tot cu traista in batz sunt si regreta ca nu m-au ascultat, ba mai mult unii inca mai au ani de puscarie de facut., erau smecheri ca gigel asta cu diploma. Oare ai diploma de la Spiru Haret? Eu daca mai stiu romaneste este ca nu sunt fotbalist sau de la tartea, ba sunt galatean din tata in fiu si datorita smecherilor ca voi ce calcau prin gropi a trenuit sa las tot si sa plec inca de pe vremea cand multi tampiti ca voi spun ca era bine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Duminică, 29 Aprilie 2012 11:58
    Haiducule, esti amuzant. In general, daca ti se recunosc studiile, ti se recunoaste si experienta. Insa tu esti prea preocupat sa scuipi si sa improsti cu rahat sa vezi esenta. E foarte usor sa-ti faci o viata afara, lipsita de probleme financiare, de stresul painii zilnice. Problema peste care majoritatea romanilor nu poate sa treaca, si probabil nu vor trece toata viata e ca esti, vei fi strain, si vei fi tratat ca atare. Acuma, depinde daca esti dispus sa faci compromisul de a avea bani si liniste, sau sa fii tratat ca egal, nu clasa inferioara si hot de joburi. Probabil, daca ai fugit prin Canada sau State, lucurirle sunt putin diferite pt tine. In Europa, romanii nu prea au drepturi, desi angajatorii inca ii cauta, si in nici-un caz pt puturosenie, ci pt ca-si fac treaba. Esti plecat de aproape 40 de ani...n-ai invatat nimic din gandirea omului modern? n-ai cunoscut suficienti oameni sa vezi cum stau de fapt lucrurile? In cazul asta, nu-ti doresc decat pensie usoara...ignorance is bliss....
    Si alta chestie, lumea p-aici s-a manifestat fara jigniri...tu insa, ca civilizat, ai inceput sa atac si sa desconsideri fara temei...se pare ca ai preluat ceva din mentalitatea moderna occidentala, attudinea superioara nejustificata...
    0
    0
    Raportează
  • postat de laur doha
    Duminică, 29 Aprilie 2012 08:17
    In primul rand nu pto decat sa il compatimesc pe d-nul Ciobanu. Apoi as dori sa insist pe o chestie peste care s-a trecut usor cu vederea si pe care unul din comentator a luat-o ca atare: reactia consulatului roman. Din ce stiu eu, in afara de chestiunile de politica externa, relatii comerciale si de hartogaraia zilnica, ambasadele si consulatele au si obligatia (oare!) de a asigura suport cetatenilor romani aflati in tara respectiva. Si asta in primul rand in ce priveste relatia cu autoritatile locale. Iar stimabilii nostri diplomati continua in acelasi jemanfisism ca si in problemele mult mai importante (vezi infractionalitate). Parerea mea de individ oarecum umblat in lume, si la modul comparativ cu alte natii din lumea a 3-a si nu cu cele civilizate, este ca nenea consulul de acolo ar fi trebuit sa mearga de mana cu amarasteanul romanesc la ministerul muncii, garda de finante sau ce naiba autoritati mai au preocupari in domeniu. De indiferenta similara m-am lovit si eu, nu intr-o chestiune conflictuala ci intr-una de stare civila. Fiica mea s-a nascut in GCC si ambasada noastra nu a putut decat sa emita un document semi-legal pentru a reusi sa ne intoarcem in tara si sa facem actele necesare. Stilul ca de obicei inconfundabil: pai ce sa facem, famelie mare, renumeratie mica....(P.S. la astia nu mai conteaza partidul ca nu sunt afiliati decat la birourile cu ochi albastri). Dom; Grigore, multa bafta desi ma indoiesc sa rezolvati ceva fara suportul unei entitati cu prestanta in fata unui judecator sau inspector de munca (i.e. sindicate-vezi nicu sau consulat si scrisoare oficiala) de interpelare)
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 16:39
    iar nu ai inteles si mai ai si un fix cu "puturosi si pretentiosi".Aici nu zice nimeni ca o duce greu prin strainatate si ca in romania nu mancam din farfuria nimanui ,asa ca nu e necesar sa ne umileasca poate in cel mai rau caz sa fie indiferenti.Eu nu reclam puturosi si scursurile societati ci acei oameni care vor ceva cu viata lor si a familiei lor.Plecat de putin timp din tara si sunt foarte multumit de noua mea viata pe care mi-am format-o aici inpreuna cu sotia mea cum si in romania am lasat o alta viata gata formata referinduma ca nici acolo numi lipseste nimic. Tu ai vrut sa scoti in evidenta ca esti plecat de pe timpul comunismului si uite domnule ce lup moralist te-ai facut 1975?Pai mai sti cum mai are gust salamul cu soia,ma mir ca mai sti sa scri romaneste,si ce inseamna pentru tine "puturosi si pretentiosi"in varianta romaneasca ,nu crezi ca te autodepasesti cu modestia ?,nu simti ca ironia la tine se numeste deja prostie?,nu crezi ca vrei sa ne spui ceva de tine si nu ai cum?hai spune ca ai dus-o bine cand era piata americii sau a canadei libera pana au inceput sa vina romani si sa te dea deoparte inpingandu-te din cararea muncii si dand dovada ca astia mai noi veniti iti ia valul pe care erai,asa ca arunci in stanga si dreapta acea substanta in care te scalzi si pe care noi ROMANI ii spunem noroi.Oricum eu iar iti multumesc pentru deranjul de a te baga in seama fara sa gandesti si te intelegem ca esti o victima a propriei tale gandiri.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 14:58
    Pentru Grgore: Stimate domn, eu sigur nu pot sa pun intr-o oala toti oamenii pentru ca nu ar incape, indiferent de nationalitate, puscarii sunt in toate tarile din lume. Este adevarat ca sunt si exceptii pozitive sau negative. Eu am incercat sa-ti explic ceia ce foarte multi romani nu inteleg decat in urma unor experiente traite. Dupa cum am mentionat eu sunt plecat din 1975 din Romania si traiesc intr-o tara unde italienii sunt vazuti ca romanii in Italia.
    Am incercat sa-ti dau un sfat folositor insa ca orice lucru gratuit, se pare ca nu are valoare. Mai spunea un cap luminat pe aici ca toata viata vei fi strain. Dar ce-o vrea naradul, sa se duca in Italia, spania , germania, anglia , olanda, etc.si aia sal adopte ? nu-i normal sa fie strain sau educatia romaneasca nu-i permite sa inteleaga asa ceva? Voi cum ganditi mai oameni buni ? ca te duci in Italia si italianul ar trebui sa-si dea nevasta afara din casa si sa va primeasca pe voi ? asa ati invatat voi in Romania ca-i normal ? DA, este normal sa fii strain si sa te porti cu atentie, nu zic sa-i pupati unde nu trebuie dar cu pretentiile cred ca ar fi bine sa fiti mai cumpatati si veti castiga mai mult. Roma nu sa construit intr-o zi si nici o viata placuta intro saptamana.. Acelas cap luminat ne povestea cum calificarea lui a fost recunoscuta, da dar nu si experienta lui.
    In vest pe langa calificare mai conteaza si experienta si odata capatata este adevarat ca un om cu o calificare recunoscuta si cu o experienta oarecare va fi apreciat poate mai mult decat un bastinas. De oameni buni la munca are nevoie oricine iar de lichele mai nimeni. Normal ca mai sunt si exceptii de la regula dar asta nu inseamna ca trebuie sa mergem sa ne plangem la ziar pentru ca foate multi nu pot intelege anumite lucruri si uite asa veti creea un alt brend romanesc pe langa hoti si criminali: Puturosi si pretentiosi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 13:18
    haiducule vb prostii...calificarile romanesti sunt la fel de bune ca cele europene. Mie mi-au fost recunoscute studiile, diplome, tot, obtinand un salariu mai mare decat al bastinasilor. Am intalnit oameni din toate clasele sociale, si romanii se descurca la fel de bine ca cei de-ai locului, cateodata mai bine, muncind mai mult, din dorinta de a scoate mai multi bani. Faza e ca mereu vei fi strain, si daca ceva nu merge bine, esti una din oile negre...depinde acuma cat de bine stii sa te aperi, sa comunici.
    Europa e o mare minciuna, niciodata nu vom fi tratati ca vest europenii, mereu vom fi considerati straini care vor sa fure locuri de muna.
    Zici de scoala comunista...ei, tu esti victima a scolii moderne care spune ca suntem mai prosti, mai urati, mai slabi, nu stim sa facem nimic, strainii sunt mereu mai buni decat noi...cand de fapt, roman, englez, belgian sau italian-tot o apa si-un pamant. Toti vaneaza acelasi lucru-banii, si daca se poate cu cat mai putina munca, e perfect....
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 13:06
    Si inca ceva pt-HAIDUCU sau ceilalti care vor comenta negativ si sunteti prin lume,sa nu va fie rusine sa va spuneti povestea voastr,sa nu va fie ciuda ca alti au curajul si au inceput sa faca si putina galagie ca de cap plecat suntem cam satui,de asta suntem considerati ultimele fiinte sau cred ca nici fiinte nu suntem.Fiti drepti si lasati cocoseala si cocoloseala .Pentru NICU ,cauta-ma pe facebook cu GRIGORE CIOBANU.
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 12:38
    pt. HAIDUCUL. In principiu tu ai dreptate in realitate gresesti,sa nu crezi ca toti care venim din romania suntem smecheri si cautam sa ne credem buricul pamantului pe aici prin occident,aici ai dreptate sunt nu multi ca cei pe care i-ai descris dar nu te hazarda aratand chiar pe toti.Eu si aici vorbesc doar de mine nu de "toti"a fost primul concediul medical din viata mea si acesta luat ca necesitate si adica:Firma respectiva e mai mult una de familie si ma luat la munca deoarece avea o promisiune pe termen lung intr-o fabrica de hartie dar dupa ce sa terminat luna august ,fabrica respectiva nu a mai avut nevoie de noi si ne-a trimis la firma mama ,firma care sa trezit cu oameni in plus si cu munca din ce in ce mai putina,am mai lucrat in septembrie ca sudor sub un pod feroviar dar intre timp incepusa sa fie probleme cu banii si cu plata muncii si nu numai la mine,la toti.Asa ca la un italian se terminase contractul si nu i l-au mai prelungit iar mie pentru ca mai aveam o luna au incercat sa imi bage pe gat o problema incercand sa ma faca sa semnez niste documente inpotriva mea le-am zis ca am sa raspund a doua zidar m-am dus imrdiat la doctorul de familie si mi-am luat concediul medical pe care l-am prelungit pana sa terminat contractul cu firma.Deci eu nu am cerut nimic,nu am cerut sa mi se dea posibilitatea sa muncesc cu ei inainte ,eu mi-am cerut drepturile mele insemnand ultimele 2 salarii de pe bustapaga iar tu daca nu sti ce inseamna ce sunt acelea inseamna ca ii bagi munca la negru si invidiezi pe cei cere au reusit sa intre in drepturile legale in toate tarile europene si numai .Aceste drepturi se castiga cinstit ,cu munca legala iar in caz de necesitate cu drept la somaj ,cei care muncesc la negru muncesc pe barba lor.Tin sa -ti zic ca am 4 ani de italia si deja am 3,7 luni vechime legala in campul muncii cu toate drepturile ce mi se cuvin dar asta depaseste intelegerea pe care o dai dovada,oricum multumesc pentru deranjul dat.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 11:37
    Eu tot din Galati sunt si am vazut cu ochii mei de inseamna birocratia din romania si tampeniile de acolo chiar cu mult timp inainte de a fi impuscat Ceausescu. Daca pe vremea lui Ceausescu peste tot trebuia sa faci o cerere, acum peste tot trebuie sa depui un dosar. Deci faptul ca ti-a venit mintea la cap sa pleci mai tarziu din Romania e bine. Plecand din Romania, daca esti bolnav la cap si continui cu smecherii romanesti pe care tu le consideri "desteptaciuni" este o mare gresala oriunde in lume. Voi, cei intoxicati cu mentalitatea comunista deprinsa din faimoasa scoala romaneasca si cultura propagata in societatea noastra, nu o sa faci prea multi pui. Daca ai sa gandesti ca vrei munca la stat si ca la patron iti rupi oasele, stai in Romania ca poate iti este mai bine.
    In afara trebuie sa fii cu capul plecat si intradevar sa muncesti mai mult si sa primesti mai putin. Acel putin, oricat de putin ar fi tot mai mult ca-n Romania este. Calificarea romaneasca este sub orice standar al tarilor dezvoltate si datorita chiar si a presei romanesti, aveti impresia ca sunteti centrul universului. Si un muncitor necalificat din Romania este sub standardul calificarii unui muncitor necalificat neamtz, francez sau italian. Ei bine poate ca suntem centrul universului cand mergem la tara sau in tara, dar cand vii din Romania in astfel de tari trebuie macar sa inveti sa traversezi strada fara a scuipa pe jos.
    Acelas lucru se intampla si in tarile din vest, adica tu necalificat, fara experienta nici macar ca ajutor de mecanic, te duci in Italia si incepi cu scutiri medicale ? adica cu "smecherii" romanesti si tinzi sa te crezi o persoana onorabila sau un excroc?
    De ce atunci cand ai vazut ca esti pontat ore mai putine nu ai protestat sau reclamat? Ai asteptat sa te dea afara ceea ce si eu as fi facut-o si chiar si tu si apoi incepi sa te plangi pe la ziare in Romania? Nu te supara dar sincer cred, ca esti bolnav cu adevarat. As avea mult mai multe de scris insa nu vreau sa plictisesc pe nimeni cu lucruri pe care poate nici nu le inteleg cum nici eu nu inteleg ce-i aia "busta paga" sau fisiere de salarizare. Voi cred ca italiana nu stiti si romaneste nu ati stiut sau cam asa ceva. Nu pot sa va plang de mila cand sunteti atat de "destepti" si traiti din ajutorul de somaj iar in Romania sunteti mari smecheri de Italia. Schimbate fratioare daca vrei sa traiesti mai bine, in Roma fa ce fac romanii nu romînii.
    0
    0
    Raportează
  • postat de caprita elena
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 11:15
    pot spune ca si eu muncesc de 3ani in italia dar e o adevarata expierenta amara.un an jumatate am muncit ca badanta la doi batrini dar asigurata ptr unul.era bolnava de alzhimer si va pot spune ca e ceva ingrozitor.nu dormeam nu mincam si imi dadea 12ore libere pe care incet incet dorea sa nu mi le mai dea(aceste probleme erau comandate de fiicele batrinei ptr ca asa se intimpla batrinii platesc si fac ce spun copii).aceasta batrina a fost internata14 zile in spital cu bazinul rupt si va pot spune ca m-au intrenat si pe mine cu ea nu se gindeau ca nu maninc si ca nu mai vazusem un pat de14 nopti ptr ca o asistam 24din24 peun scaun.dupa un an jumate cind am inceput sa le spun ca am si eu nevoie de ore libere ptr am relaxa creeierul m-au dat afara noaptea in frig fara sa gindeasca unde dorm. si ce fac la acea ora invernala ca femeie printre straini.acum ma judec trebuie sa-mi dea11000€ dar fac totu ptr a nu-ti plati ptr ca ei spera ca vei pleca in tara ta si ei s-au spalat pe miini.a nu mi-au platit nici maca ultima luna in care am muncit ptr ca ei zic mereu ca noi suntem cei care avem nevoie.ne umilesc si mereu ne spun ca noi nu avem familie ca suntem prosti etc etc.acum de 1an jumate muncesc in domeniul meu in confectii imbracaminte din piele.daca in romania de 10ani eram modelista intr-o fabrica aici nu conteaza ca stii s-au ca ai studii te umilesc si mereu spun ca noi nu stim nimic.dupa 3zile de proba mi-au facut imediat contractul de munca ptr ca pers care sa muncesca mult pe bani putini italieni nu exista.mi-au facut un contract de 1163€ primesc lunar 900 dar stiti cum procedeaza-cind ele nu scot norma patroana lor nu le zice nimic eu fiind singura straina striga la mine mai repede ptr a le face sa inteleaga pe ele dar cum ele sunt de-a lor se fac ca nu inteleg.nu va pot spune prin cite momente de umilinta trec zilnic dar n-am ce face ptr ca daca ma intorc in romani ce fac?????de serviciu la toaleta fac singura ptr ca nu vor sa faca cu mine ptr ca sunt romanca.sper ca intr-o zi se vor schimba lucrurile si la noi si vom putea munci pe pamintul nostru ptr ca va spun din tot sufletul suntem umiliti la fiecare pas chiar si noi cei care suntem onesti si care in romania am invatat carte am terminat un liceu avem o profesie in mina si aici am facut cursuri ptr a ne perfectiona aici in italia cind intri te pun la proba ptr ca daca nu esti bun nu te angajeaza si ptr ca ne vad harnici si supusi profita si ne exploateaza la maxim
    0
    0
    Raportează
  • postat de grigore
    Sâmbătă, 28 Aprilie 2012 09:14
    Pt. NICU. Sar putea sa ai dreptate dar la mine a fost altceva,patronul meu e un presttanume din argentina care nu stie nimic ce se intampla si conduc altii,comercialistul care conduce situatia de aici din firma sa prezentat la concilaziunea monocratica cu o delegatie fara semnatura fara timbru o singura foaie stampata cu ultimele bustapaghe din care lipreau multe ore lucrate si unde era normal sa refuz, atunci el sa eschivat ca nu poate decide fara "patron"si a ramas sa ne mai intalnim inca o data la concilatiune,data cand nu sa mai prezentat nimeni,dupa 2 luni m-am prezentat din nou ln inspectorat si spre surprinderea mea am gasit denuncea tot la doamna de la concilatiune ceea ce nu e normal,era pus cum sar zice la dos dandu-mi de inteles ca am avut dreptate cand am observat ca acea persoana de la concilatiune si comercialistul se cunosteau mai ales ca au inchis usa dupa mine si au ramas inauntru singuri la prima intalnire.Am cerut o fotocopie dupa delegatie si din momentul acela a inceput o zarva intre ei iar dupa o luna mi-au trimis un raspuns ca nu poate sa mi-o elibereze dindumi de inteles ca ceva acolo pute iar ei cauta sa-si acopere colega pentru ca daca se ajunge la tribunal iar eu cer iar copia aceia de fata cu giudice de lavoro e belea.Am fost si la garda financiara si dupa ce ma ascultat si a inteles "situatia"acelei persoane de la inspectorat mi sa propus sa mai astept cu denuncea o luna doua sa vedem ce se mai intampla ,tu ce zici ,e normal?sa le arat trei dovezi de evaziune pe care le recunoaste ca atare dar sa-mi propuna sa mai astept?mi nu mi se pare normal.Am depus denunce si la I.N.P.S pentru ca nici macar banii de concediul medical nu ai ajuns la mine si dupa atatea luni nu se vede nici o miscare.Hai sa zicem ca se misca totusi ceva la inspectorat ,dupa sase luni de cand am depus denuncea nu era normal sa ma fi chemat pentru detalii macar o data?pentru ca denuncea normal e o simpla plangere dar in spatele ei sunt o gramada de detali.Ce zici,am dreptate sau nu?pentru ai zis ca nu am dar nu te-ai gandit ca sunt fel de fel de situatii si nu e obligatoriu sa fie indentice cu cele pe care le sti,normal,nu?
    0
    0
    Raportează
  • postat de nicu
    Vineri, 27 Aprilie 2012 19:44
    mai omule nu este adevarat ce spui ai intervenit cu sindicatu in nord am cistigat o gramada de procese inpotriva patronilor de 2 lei eu sint de 6 ani lider de sindicat e adevarat ca nu trebuie sa te plingi consulatului nu au nici o putere dar sa spui ca legea nu se respecta nu te cred de ai probleme si ai nevoie de ajutor raspunde aici da un numar de contact si te ajut nu este adevarat crede-ma cind ajung in tribunal platasc tot nemernici
    0
    0
    Raportează
  • postat de lilli
    Vineri, 27 Aprilie 2012 16:15
    din pacate,aproximativ toti patronii,din romania sau italia,au facut aceeasi scoala.....ce sa mai zic ...ceea ce povesteste stimatul domn este o trista realitate,sotul meu de ani de zile munceste in constructii si stim sigur k nu sunt trecute toate zilele pe fluturas...dar ce sa ii faci ...dak faci prea multa galagie poti sa iti cauti in alta parte.eu muncesc in wekend la o pizerie si patronii nu isi permit sa imi faca contract..(dau toti vina pe stat k le cere multe taxe) doar de paste,august si craciun sa fie ei acoperiti in caz de control.peste tot in lume exista coruptie si hotie..................
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.