O gălăţeancă, EXPERTĂ NAŢIONALĂ în Luxemburg

O gălăţeancă, EXPERTĂ NAŢIONALĂ în Luxemburg
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

O gălăţeancă în vârstă de 37 de ani, născută şi crescută în Tecuci, lucrează ca expertă naţională pentru Marele Ducat de Luxemburg, în cadrul unor studii efectuate pentru Comisia Europeană pe diferite tematici. Sunt studii care se realizează în acelaşi timp în toate ţările membre ale Uniunii Europene, pentru a oferi Comisiei Europene o bază solidă fie pentru monitorizarea diferitelor iniţiative luate deja, fie pentru a determina dacă există necesitatea de a promulga noi legi europene. Experta despre care vorbim este un nume cunoscut cititorilor ziarului "Viaţa liberă" - Clara Moraru sau Daniela Lăcrămioara Moraru, aşa cum o ştiu tecucenii şi foştii colegi şi profesori, dar şi elevii bursieri de la Colegiul „Spiru Haret” din Tecuci.

Activitate bogată

Despre Clara Moraru aţi mai putut citi în paginile de Diaspora (şi nu numai) ale ziarului „Viaţa liberă”, în calitate de femeie de afaceri. Languages.lu  este numele şcolii private de limbi străine pe care Clara Moraru a creat-o în 2004, direct legată de studiile lingvistice făcute în România. Iar acum şase ani, ea a creat un club privat de afaceri, "Inspiring Wo-Men Business".

O tecuceancă îi învaţă limbi străine pe luxemburghezi. Şcoala Clarei Moraru a împlinit zece ani

În paralel cu activităţile operaţionale din propria firmă, Clara Moraru este director independent şi membru non-executiv în diferite consilii de administraţie. „În acest context sunt membră din 2013 în Institutul Luxemburghez de Administratori şi în GUBERNA Institutul Belgian de Administratori. De îndată ce termin cursul de Director Internaţional la INSEAD în Franţa, mi-ar plăcea să obţin, anul viitor, un mandat sau două şi în România”, ne-a mărturisit Clara Moraru.

Recent, Clara Moraru a terminat un studiu pe tema falimentului în Luxemburg, dar a realizat şi un studiu pe tema expansiunii internaţionale a firmelor mici şi mijlocii. Cu câteva luni în urmă i s-a propus să fie expertă naţională în cadrul unui studiu pe tema iniţiativelor voluntare care există pentru promovarea diversităţii în cadrul firmelor.

Sfaturi anticriză

Pentru că are experienţă nu doar teoretică, ci şi practică, având şi propria afacere, i-am cerut Clarei Moraru câteva sfaturi pentru oamenii de afaceri care se plâng de criză. „Sunt expertă naţională în mai mute domenii de activitate, dar din păcate nu şi în modul de a combate criza. Fiind şi profesor asociat de marketing şi afaceri internaţionale, după părerea mea este foarte importantă poziţionarea clară a firmei şi a serviciilor oferite. Cum mă diferenţiez de concurenţă? Care este publicul căruia mă adresez? Este mai sensibil la preţ sau la calitate? În funcţie de răspunsurile la aceste întrebări, trebuie definită strategia de urmat. De multe ori, oamenii de afaceri sunt aşa de implicaţi în partea operaţională că nu mai au timp să lucreze la strategie, la viziunea pe termen scurt, mediu şi, dacă rezistă în timp, pe termen lung”, ne-a spus Clara Moraru.

Exemplul personal

Tecuceanca ne-a expus, pe scurt, modelul aplicat la firma sa: „Eu, personal, cu echipa mea, pun foarte mult accentul pe marketing şi în special pe branding: încerc să măresc cât mai mult vizibilitatea diferitelor mărci pe care le avem, suntem foarte activi pe reţelele sociale, folosim mult fotografiile şi videourile profesionale pentru a comunica, suntem foarte prezenţi la conferinţe, seminarii, recepţii pentru a consolida relaţiile cu clienţii actuali şi a construi relaţii de încredere cu clienţii potenţiali, administrăm cu mare grijă o bază de date de mai mult de 10.000 de contacte cu funcţii de răspundere, cărora le trimitem regulat mesaje de informare, folosim salesforce pentru administrarea clienţilor actuali şi potenţiali...

Sunt foarte multe de făcut pe timp de criză (şi nu numai), dar poate lucrul cel mai important este să îi ascultăm pe clienţii noştri cei mai fideli şi să ne adaptăm cerinţelor lor. Pentru că, în final, aceşti 20 la sută din clienţii noştri fideli reprezintă 80 la sută din cifra de afaceri a firmei”, ne-a explicat Clara Moraru.

Citeşte şi:

Performanţă de la Tecuci la Luxemburg: Clara Moraru, femeia care inspiră Europa

Elevii primesc BURSELE „Clara Moraru”

Citit 3329 ori Ultima modificare Joi, 02 Octombrie 2014 16:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.