Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
2 comentarii

În vreme ce Primăria Galaţi se străduieşte să reabiliteze integral artera Anghel Saligny, până pe 20 decembrie 2014, românii şi italienii din Republica Leului pot vizita gratuit, zilnic, expoziţia multimedia cuprinzând imagini şi texte care vor reflecta opera unui gălăţeanului care a uimit lumea. Evenimentul este organizat în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, cu ocazia aniversării a 160 de ani de la naşterea celui care a fost academician, inginer constructor, ministru şi pedagog român.
Considerat unul dintre pionierii tehnicii mondiale în proiectarea şi construcţia podurilor şi silozurilor cu structură metalică, respectiv de beton armat, Saligny este, de asemenea, unul dintre întemeietorii ingineriei româneşti. Născut pe 19 aprilie 1854, în comuna Şerbăneşti, din fostul judeţ Tecuci (actualmente satul Şerbăneşti din comuna Lieşti, judeţul Galaţi), Saligny a devenit nume de stradă.

Bani cu împrumut la Galaţi

Primăria se luptă de mai bine de un an să reabiliteze artera cu pricina şi s-a împrumutat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).Lucrările de reabilitare şi modernizare pe strada Anghel Saligny, tronsonul cuprins între străzile Argeşului şi Prelungirea Brăilei, au început în primăvara acestui an şi vor trebui să fie gata în primăvara viitoare. Tronsonul costă aproximativ 1,3 milioane de lei şi este executat de SC Constructa Mecanique. Pentru tronsonul Basarabiei - Gh. Asachi al străzii Saligny, Primăria tocmai a contractat un împrumut la BERD. Din suma de 100.000.000 de lei, cu o perioadă de tragere şi de graţie de până la trei ani şi o perioadă de rambursare de minim şapte ani, străzii Anghel Saligny îi vor reveni 22,8 milioane de lei. Iniţial, primăria şi aleşii îi rezervaseră doar 17,5 milioane de lei, dar experţii BERD au cerut actualizarea valorilor considerând că sumele sunt prea mici şi subliniind că nu finanţează „chinezării” şi nu acceptă practica românească de majorare ulterioară a preţului investiţiilor.

Conferinţă cu experţi în Italia

Lansarea expoziţiei de la Veneţia a fost însoţită de o conferinţă în care arh. dr. Irina Baldescu a prezentat personalitatea lui Anghel Saligny, şi de Cătălin Davidescu, expert în pictura românească modernă, a relatat istoria unei serii de fotografii inedite ale construcţiei podului de la Cernavodă. Trebuie spus că sistemul de poduri de cale ferată Feteşti - Cernavodă reprezintă o adevărată operă de artă inginerească, cea mai grandioasă de acest fel din Europa continentală la ora construirii sale şi încă multa vreme după aceea. Expoziţia mai cuprinde planuri ăi fotografii provenind de la Arhivele Naţionale ale României. Merită să ştiţi că Anghel Saligny a mai proiectat şi construit, printre altele, linia ferată Adjud - Tg.Ocna, primele poduri combinate (şosea - cale ferată) din tara, podul peste Siret de la Cosmeşti, silozurile de beton armat, docurile şi antrepozitele de la Galaţi şi Brăila.

Revenind la Galaţi, Primăria va trebui să scoată la licitaţie modernizarea arterei, cu asistenta BERD. Şi pentru că standardul de calitate impus de BERD este strada Oţelarilor, nu putem decât să ne bucurăm că Anghel Saligny va putea fi, în sfârşit, onorat de cum va arăta strada care îi poartă numele.

Citeşte şi: Gălăţeni care au uimit lumea - Anghel Saligny

Citit 1816 ori Ultima modificare Joi, 11 Decembrie 2014 18:19

2 comentarii

  • postat de mara Joi, 18 Decembrie 2014 16:40 82.157.218.*** Link la comentariu
    0
    0

    Unii stiu unii NU,fara tehnologia Ing.ROMAN Gheorghe Panculescu, Eifelturn nu ar fi fost realizat.
    Cinste noua ca sintem Romani. Dar ce facem cu Bacalbasa si nea Stan !!! la morga cu ei.

    Raportează
  • postat de Tatu T. Miercuri, 17 Decembrie 2014 19:29 89.137.136.*** Link la comentariu
    0
    1

    Cinste Romanilor care au organizat expozitia de la Venetia!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.