Patronul grupului Damen s-a întâlnit cu ministrul Economiei

Patronul grupului Damen s-a întâlnit cu ministrul Economiei
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Kommer Damen, președintele și proprietarul grupului de şantiere navale Damen, a venit la Bucureşti pentru o întrevedere cu ministrul român al Economiei, Dănuț Andrușcă, discuţiile având ca subiect principal viitorul Șantierului Naval Damen Mangalia.

După cum „Viaţa liberă” v-a informat la vremea respectivă, grupul olandez Damen – care deţine, printre altele, şi Şantierul Naval din Galaţi – a achiziţionat, pe 20 iulie anul acesta, 49 la sută din acțiunile Şantierului Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries, de la fostul proprietar – Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. În urma acestei tranzacţii, grupul Damen a devenit responsabil pentru managementul operațional al șantierului care a fost redenumit Șantierul Naval Damen Mangalia (Damen Shipyards Mangalia) şi la care Guvernul României deține 51 la sută din acțiuni.

Întâlnirea dintre Kommer Damen și ministrul Andrușcă a avut loc la sediul Ministerului Economiei din România, informează un comunicat de presă remis de reprezentanţii grupului de firme olandez. Subiectele discutate au inclus parteneriatul de încredere care susține asocierea dintre Damen și șantierul nou-achiziționat. Mai mult, s-a subliniat faptul ca industria navală este de interes strategic pentru România și că se așteaptă ca relația dintre Ministerul român al Economiei și grupul de şantiere navale Damen să permită industriei construcțiilor navelor din România dezvoltarea la întregul potențial.

„Șantierul din Mangalia este foarte important pentru grupul Damen, deoarece va permite diversificarea gamei lor de produse, în special în direcția construcției de nave de dimensiuni mari cu valoare adăugată mare, cum ar fi navele de croazieră. Cea mai importantă informație pe care am primit-o de la dl Damen este cea cu privire la viitorul forței de muncă a acestui șantier”, a declarat ministrul Dănuţ Andrușcă, referindu-se la intenția Damen de a extinde forța de muncă a şantierului din Mangalia la peste 3.000 de angajați.

La rândul său, proprietarul grupului Damen a afirmat: „Suntem recunoscători pentru oportunitatea de a mulțumi personal dlui Andrușcă pentru rezistența, determinarea și perseverența ministerului și pentru relațiile de încredere reciprocă pe care echipele noastre le-au susținut pe parcursul acestui proces. Având în vederea starea actuală a șantierului, ne confruntăm cu o perioadă dificilă. Cu toate acestea, cu susținerea deplină și continuă a Guvernului României și a oportunităților comerciale contractate, avem convingerea că situația financiară a șantierului va fi restaurată, iar angajarea de personal stabilizată. Nu numai că vom oferi condiții de muncă mai bune forței de muncă românești, dar am discutat de asemenea și îmbunătățirea condițiilor sociale, prin renovarea și modernizarea cantinelor și a anexelor sociale din șantier”.

Şantierele din Galaţi şi Mangalia – „complementare”, nu concurente

Devenit cel mai mare şantier din România al grupului Damen, poziţie care era ocupată până acum de şantierul gălăţean, Mangalia nu va fi un concurent pentru Galaţi, după cum a dat asigurări recent Rino Brugge, directorul general al Damen Galaţi: „Noi, cei de la SND Galaţi, suntem specializaţi pe nave complexe – super-iahturi, nave militare, nave off-shore specializate, precum nava de cercetări antarctice pentru Australia. Achiziţia şantierului naval de la Mangalia s-a făcut având în vedere un cu totul alt tip de nave. De exemplu, ei dispun acolo de docuri foarte mari, cu o lăţime de 48 şi 60 de metri, facilităţi de care noi, la Galaţi, nu dispunem. Grupul Damen a fost foarte interesat de Mangalia pentru aceste facilităţi, care i-ar permite să intre pe o serie de pieţe noi, precum cele pentru feriboturi de mari dimensiuni sau nave de croazieră. Prin urmare, SND Galaţi nu intră în concurenţă directă cu SND Mangalia, cel mai bine putem vorbi de două şantiere navale complementare”.

Citit 5682 ori Ultima modificare Duminică, 09 Septembrie 2018 18:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.