Zece bănci din Marea Britanie care furnizează servicii bancare în mod direct în România vor fi obligate să-şi înceteze activitatea pe plan local începând cu ora 0.00 a zilei de 30 martie 2019, în cazul în care acordul de ieşire a Marii Britanii din Uniunea Europeană nu va fi ratificat până pe 29 martie, informează un comunicat remis de Banca Naţională a României (BNR).
"În lipsa unui acord de retragere ratificat până la data de 29 martie 2019, care să prevadă eventuale dispoziții tranzitorii, precum și în absența prelungirii acestui termen de către Consiliul European, în acord cu Marea Britanie, semnalăm următoarele: începând cu data de 30 martie 2019, entitățile din Marea Britanie care furnizează în România servicii bancare și de plată, precum și servicii de emitere de monedă electronică, prin intermediul sucursalelor sau în mod direct, nu vor mai beneficia de regimul pașaportului unic european, în baza autorizației acordate de autoritatea competentă de origine din Marea Britanie, și vor fi tratate ca entitățile din țări terțe în ceea ce privește posibilitatea de a înființa sucursale sau de a desfășura activitate prin agenți, respectiv de a furniza servicii în mod direct în România, ca stat membru UE. În consecință, în lipsa unei autorizații acordate de Banca Națională a României, activitatea sucursalelor din România ale entităților din Marea Britanie menționate mai sus, precum și furnizarea de servicii în mod direct în România de către asemenea entități încetează de la data de 30 martie 2019", precizează comunicatul Băncii Naţionale a României.
Conform profit.ro, în evidenţele BNR figurează în prezent zece instituții de credit din Marea Britanie care au notificat băncii centrale furnizarea de servicii în mod direct pe teritoriul României. Acestea sunt Bank Leumi UK Plc, Bank of China (UK), Barclays Bank UK Plc, Credit Suisse (UK) Limited, Gulf International Bank (UK) Limited, HSBC Bank UK Plc, HSBC Private Bank (UK) Limited, ICICI Bank UK Plc, Santander UK Plc și Union Bank of India (UK) Limited.
În acest context, BNR îi atenţionează pe beneficiarii români ai serviciilor prestate de aceste entități în România să verifice dacă acestea au în vedere o strategie care să asigure evitarea sincopelor în relația cu clienții, continuitatea prestării respectivelor servicii sau încetarea relațiilor contractuale, după caz.