Transportul judeţean de călători, la un pas de colaps

Transportul judeţean de călători, la un pas de colaps
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

În condiţiile în care în Monitorul Oficial a fost publicată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor publice de transport în unităţile administrativ-teritoriale şi a legii serviciilor de transport public, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a făcut câteva precizări, prin intermediul unui comunicat de presă.

„În cazul neadoptării OUG-ului în cauză, toate cursele regulate de transport judeţean, începând cu data de 1 iulie 2019, ar fi fost paralizate din cauza vidului legislativ ce nu permitea nici consiliilor judeţene şi nici Autorităţii Rutiere Române (ARR) să elibereze sau să prelungească licenţele de traseu care îşi încetau valabilitatea la data de 30 Iunie a.c.. Odată cu preluarea temporară (până la apariţia normelor) a acestei atribuţii de către ARR, situaţia a fost deblocată printr-un efort demn de lăudat la nivelul acestei autorităţi din cadrul Ministerului Transporturilor, autoritate ai cărei angajaţi au lucrat special în weekend-ul 29-30 Iunie pentru prelungirea tuturor licenţelor. La cererea operatorilor de transport, absolut toate licenţele de traseu emise după atribuirea programelor judeţene din 2013 au fost prelungite până în iunie 2023, situaţie valabilă pe întreg teritoriul naţional, în toate judeţele”, se afirmă în comunicat.

Reprezentanţii FORT mai susţin că, prin adoptarea acestei ordonanţe de urgenţă, consiliile judeţene primesc prerogative suplimentare faţă de situaţia legislativă: eliberarea licenţelor de traseu, controlul prin împuterniciţi, organizarea şedinţelor de atribuire, realizarea studiilor de specialitate în vederea îmbunătăţirii, modificării sau elaborării programelor de transport judeţean şi corelării acestora cu nevoia de mobilitate a pasagerilor.

„Riscul ca unele trasee judeţene să rămână, în viitorul apropiat, fără transport regulat apare numai la nivelul acelor UAT-uri ce refuză să întocmească studii de trafic şi de oportunitate care să determine evoluţia mobilităţii pasagerilor, pentru a asigura încă din ianuarie 2020 bugetele necesare pentru acoperirea eventualelor diferenţe între tarifele impuse (aprobate) şi costurile operaţionale la care, în mod obligatoriu, se adaugă marjele de profit rezonabile”, mai precizează comunicatul remis de FORT.

Citit 1258 ori Ultima modificare Marți, 09 Iulie 2019 19:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.