AFDJ nu va mai sta la mâna altor firme de dragaj

AFDJ nu va mai sta la mâna altor firme de dragaj
Sediul AFDJ Galaţi
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Regia Autonomă Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi va demara, cel mai probabil până la sfârşitul acestei luni, procedura de achiziţie a două nave proprii de dragaj pe Dunăre, finanţate în totalitate de la bugetul de stat.

Regia gălăţeană îşi cumpără propriile drăgi

Directorul general al AFDJ, Dorian Dumitru, a declarat vineri, 12 iulie 2019, într-o conferinţă de presă, că achiziţia celor două drăgi fluviale cu magazie proprie pentru ape fluviale va fi aprobată, în cursul acestei săptămâni, în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor.

Finanţarea pentru cele două nave, totalizând 15 milioane de euro, va fi asigurată în totalitate de la bugetul de stat. „Termenul de execuţie este de 22 luni de la semnarea contractului şi vrem ca anul acesta să avem contractul încheiat. Avem şi o sumă alocată pentru 2019 şi, având şi contractul încheiat pentru remotorizarea spărgătorului de gheaţă Perseus, încheind şi constractul pentru construcţia celor două nave-dragă autopropulsate cu magazie proprie pentru sectorul fluvial, putem să întocmim proiectul de buget pentru 2020 şi, în perspectivă, pentru 2021. Achiziţia sperăm sa o trimitem la ANAF şi să o validăm în vederea publicării pe SEAP, în cursul lunii iulie. Cel puţin 5-6 luni durează o achiziţie publică”, a spus directorul general al AFDJ.

În foto, Dorian Dumitru, directorul general al AFDJ

Conform lui Dorian Dumitru, cele două nave de dragaj sunt foarte importante pentru regia autonomă gălăţeană, „pentru că noi, la ora actuală, executăm dragaj cu terţi, suntem la mâna altora, cum s-ar spune pe româneşte. Suntem criticaţi de transportatori şi înţelegem dorinţa lor de a naviga pe Dunăre şi de a nu mai folosi ruta ocolitoare, mă refer aici la sectorul amonte de Cernavodă, între Cernavodă şi km 346. Atunci când, din motive hidrologice, nu se asigură adâncimi pe Dunăre întrre 300 şi 346, transportatorii trebuie să facă o rută ocolitoare de 110 km în amonte şi 110 km în aval. Astfel că, având utilajele noastre, având şi fondurile necesare pentru asigurarea dragajului, avem combustibil, avem personal, începem dragajul din timp şi credem că putem să asigurăm condiţii de navigaţie. Dragajul este o măsură pe termen scurt, iar una pe termen lung este de a îmbunătăţi condiţiile de navigaţie prin execuţia unor lucrări hidrotehnice. Şi aşa cum ştiţi, proiectele de lucrări hidrotehnice se implementează mai greu, din cauza faptului că sunt multe arii naturale strict protejate pe Dunăre, avem şi acei sturioni care migrează pentru înmulţire, hrănire şi iernare...”, a continuat Dorian Dumitru.  

„Bulgarii deocamdată nu lucrează pe sectorul lor, dar urmează să lucreze, au şi ei prognozat un volum de 250.000 de metri cubi. Noi lucrăm acum cu o dragă absorbant-refulantă (rapid dredger) a unei firme din Olanda, care draghează la Cochirleni, în amonte de Cernavodă. După ce termină la noi, cred că în maximum o săptămână, zece zile, va începe şi dragajul la bulgari, în zona Belene”, a mai spus şeful AFDJ.

Modernizarea Perseus şi încă patru spărgătoare de gheaţă

Regia gălăţeană se pare că este pe val, în condiţiile în care a găsit o înţelegere fără precedent la două dintre ministerele cu decizie, cel al Transporturilor şi cel de Finanţe. Aşa cum „Viaţa liberă” a scris, conferinţa de vineri, 12 iulie, a marcat semnarea contractului de remotorizare şi retehnologizare a navei Perseus, cel mai mare spărgător de gheaţă al României. Contractul are o valoare de 50,4 milioane lei fără TVA (circa 10,6 milioane de euro), va dura 24 de luni şi va echivala cu prelungirea duratei de viaţă a navei cu cel puţin 20 de ani, pe baza unui proiect realizat de Ship Design Group din Galaţi. De asemenea, se află în stare avansată şi proiectele de achiziţie de către AFDJ Galaţi a patru remorchere cu clasă de gheaţă (două maritime şi două fluviale), valoarea totală a investiţiei fiind de peste 126 milioane lei, din care 85 la sută vor reprezenta fonduri europene nerambursabile şi 15 la sută vor veni de la bugetul de stat. Termenul de execuţie pentru cele patru nave este de 16 luni pentru fiecare lot, din momentul semnării contractului.

Citit 4288 ori Ultima modificare Luni, 15 Iulie 2019 23:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.