Peste 2.000 de nave au trecut prin porturile de la Dunăre

Peste 2.000 de nave au trecut prin porturile de la Dunăre

Creştere a traficului naval de mărfuri
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
1 comentariu

Traficul de mărfuri prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea gestionate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a fost, în primul semestru al acestui an, de peste 4,53 milioane de tone, cu 20,79 la sută mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În total, peste 2.000 de nave au tranzitat porturile dunărene.

Creşteri ale traficului de mărfuri au fost atât pe transporturile maritime, cât şi pe transporturile fluviale, însă acestea din urmă rămân dominante. Pe traficul maritim, în porturile APDM Galaţi au intrat, în primele şase luni ale acestui an, 289 de nave, faţă de 183 în aceeaşi perioadă a anului trecut, mărfurile transportate ajungând la un total de peste 1,23 milioane de tone. În ceea ce priveşte traficul fluvial, 1.729 de nave au trecut prin porturile de la Dunăre în prima jumătate a acestui an, faţă de 1.744 de nave în aceeaşi perioadă a anului trecut. În total, traficul fluvial de mărfuri a ajuns la aproape 3,3 milioane de tone.

Activitatea industrială şi transportul materialelor de construcţii rămân principalele motoare ale activităţii porturilor de la Dunăre, dar mai sunt şi alte segmente care încep să-şi facă loc. Portul Galaţi mizează în special pe laminate, fier vechi, minereu de fier şi alte categorii de materii prime pentru combinatul siderurgic, în timp ce în Portul Tulcea traficul de mărfuri este generat în special de minereurile pentru combinatul de alumină din localitate. În schimb, Brăila s-a specializat pe transporturile de cereale, furaje, îngrăşăminte, produse chimice. Per ansamblu, cele mai mari cantităţi de mărfuri transportate au constat în minereu de fier (1,13 milioane de tone), produse minerale brute (1,1 milioane de tone), minereuri neferoase (0,86 milioane de tone) şi laminate (0,53 milioane de tone). Printre cantităţile mai importante transportate se mai numără cerealele (379.303 tone), combustibilii solizi (277.049 tone) şi fierul vechi (115.285 tone).

În ceea ce priveşte distribuţia la nivel regional a transporturilor de mărfuri, prin Portul Galaţi au trecut în primul semestru al acestui an mai bine de jumătate din mărfurile tranzitate pe sectorul Dunării Maritime, respectiv 2,5 milioane de tone, în creştere cu 25,08 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Prin porturile din Brăila au trecut 903.475 de tone de marfă (+35,59 la sută), iar prin porturile din Tulcea au trecut 1,12 milioane de tone marfă (+3,73 la sută).

Ca destinaţie a mărfurilor transportate, balanţa comercială din porturile Dunării Maritime înclină, ca tonaj, spre produsele din import. Mai exact, din totalul de 4,53 milioane de tone marfă ce au trecut în primul semestru al acestui an prin porturile APDM Galaţi, mai bine de 1,47 milioane de tone marfă au provenit din importuri şi doar 1,13 milioane de tone marfă au fost exporturi. Acestora li de mai adaugă în jur de 1,92 milioane de tone marfă din activităţi de cabotaj (0,67 milioane de tone - încărcări, 1,25 milioane de tone - descărcări).

Citit 1620 ori Ultima modificare Joi, 08 August 2019 12:58

1 comentariu

  • postat de Terente...din Galati Joi, 08 August 2019 12:30 86.34.180.*** Link la comentariu
    0
    2

    Asa ca chestie: Rotterdam are trafic de aproape 500 mil.t/an, prima pozitie a lumii, Hamburg port la Elba peste 200 mil t/an; adica de peste 40 de ori cat toate porturile noastre de la Dunare. Constanta probabil vreo 70 milioane t/ an.
    Noi suntem cu pantalonii in vine, la acest capitol, ca si tot orasul Galati.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.