Calculatoarele ”self service” de la Fisc
Foto: Bogdan Codrescu

Calculatoarele ”self service” de la Fisc
Servicii la dispoziţia contribuabililor
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi pune la dispoziţia contribuabililor gălăţeni, prin intermediul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi, calculatoare în sistem self service, în vederea accesării mai uşoare a serviciilor oferite de ANAF. Gălăţenii care se simt mai puţin în largul lor cu operaţiunile fiscale online sunt îndrumaţi, la cerere, direct de către inspectorii fiscali.

Conform reprezentanţilor AJFP, există şase calculatoare self service aflate la dispoziţia contribuabilor din judeţul Galaţi, fie ei persoane fizice ori juridice. Cele mai multe dintre ele, patru la număr, se găsesc la sediul AJFP din municipiul Galaţi (str. Brăilei nr. 33, parter). Mai există câte un astfel de calculator la Serviciul Fiscal Municipal din Tecuci (str. 1 Decembrie 1918 nr. 43) şi la Serviciul Fiscal Orăşenesc din Tg.Bujor (str. Eremia Grigorescu nr. 28).

Prin intermediul acestor calculatoare, gălăţenii au acces, pe durata programului de lucru al instituţiei fiscale respective, la Spaţiul Privat Virtual. Ei pot fi ajutaţi să se înroleze în SPV, cât şi la operaţiunile ulterioare, cum ar fi completarea, validarea și transmiterea on-line a declarației unice. Tot prin intermediul SPV, contribuabilii gălăţeni au posibilitatea de a obţine online diverse documente fiscale (adeverinţe de venit, certificate de atestare fiscală, certificate de cazier fiscal, informaţii privind situaţia fiscală etc.), pot verifica felul în care a declarat angajatorul contribuțiile la asigurările sociale, pot obţine informaţii privind situaţia fiscală sau pot depune şi alte declarații fiscale. Important de precizat este că documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi valoare juridică cu cele comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Cele patru calculatoare în sistem self service de la AJFP Galaţi sunt solicitate, în medie, de 50 de persoane pe zi. „Afluenţa solicitanţilor nu e aceeaşi în fiecare zi, dar numărul lor creşte creşte pe măsură ce se apropie termenul de depunere a obligaţiilor fiscale”, ne-au spus reprezentanţii AJFP cu care am discutat. Aceştia ne-au arătat, pas cu pas, modul în care se face înrolarea în Spaţiul Privat Virtual şi, apoi, cum se completează, se validează şi se transmite declaraţia unică. E bine să ştiţi, printre altele, că e absolut necesar ca cel care se conectează la SPV trebuie să aibă un număr de telefon mobil şi o adresă de e-mail valide (de preferat, în cazul ultimei dintre ele, să nu fie pe Yahoo!, pentru că pe acest domeniu se înregistrează întârzieri mari). De asemenea, este foarte important ca, după completarea şi trimiterea declaraţiei unice, să se verifice rubrica Stare D112, pentru verificarea validării formularului. Descărcea recipisei este obligatorie, pentru că o declarație se consideră depusă de contribuabil doar dacă acesta este în posesia recipisei de validare, unde se menționează faptul că declarația nu conține erori de validare (recipisa de validare, în format pdf, se consultă în SPV, la secțiunea Mesaje).

„Din experiența anului 2019, un număr de patru calculatoare utilizate în sala mare a fost suficient în perioadele de vârf, asigurându-se desfășurarea activității în condiții optime, evitându-se astfel aglomerația și încurajând, totodată, contribuabilii, să utilizeze serviciile electronice puse la dispoziție gratuit de către ANAF”, ne-au mai spus reprezentanţii AJFP Galaţi.

Citit 3228 ori Ultima modificare Luni, 17 Februarie 2020 09:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.