Un feribot pentru Canada şi o dragă pentru Marea Britanie
Foto: SN Damen Galaţi

Un feribot pentru Canada şi o dragă pentru Marea Britanie
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

În docurile Şantierului Naval Damen Galaţi a fost marcată, la sfârşitul săptămânii trecute, lansarea a două nave - draga maritimă „Hanson Thames”, destinată unei companii britanice, precum şi feribotul „Wolfe Islander IV”, destinat transportului de pasageri pe Lacul Ontario, din Canada.

Cele două lansări au fost destul de discret marcate de conducerea şantierului, în prezenţa unui număr redus de persoane, în primul rând din cauza normelor de siguranţă sanitară impuse de criza COVID-19. Dar chiar dacă lansările nu au beneficiat de fastul de altădată, asta nu înseamnă că navele sunt unele oarecare. Ba, din contra, ambele înglobează proiecte dintre cele mai interesante realizate în şantierul gălăţean.

În cazul „Hanson Thames”, este vorba de o dragă maritimă de ultimă generaţie, destinată companiei Hanson Aggregates Marine, din Southampton, UK, specializată în extragerea de materiale de construcţii - nisip, pietriş etc. De altfel, compania Hanson este cel mai mare producător european de nisip şi pietriş dragat marin şi deţine o flotă specială dedicată acestui tip de activităţi. Nava „Hanson Thames” se va alătura acestei flotei, având un design special conceput - o lungime de 103,5 metri, 6.800 tdw - pentru a putea acţiona cu cât mai multă flexibilitate în apele Canalului Mânecii sau ale Mării Nordului. Nava, ce va fi operaţională din prima parte a anului 2021, dispune de sisteme complexe de automatizare a extracţiei materialelor, sisteme moderne de navigaţie, detecţie şi optimizare a consumurilor, având capacitatea de acţiona până la o adâncime de 55 metri. Designul navei este astfel conceput încât să poată acţiona chiar şi în condiţii meteo nefavorabile, asigurând în acelaşi timp echipajului toate condiţiile de confort şi siguranţă.

În ceea ce priveşte feribotul “Wolfe Islander IV”, acesta a fost comandat de Ministerul Transporturilor din Ontario, Canada, şi va asigura legătura între insulele de pe Lacul Ontario. Unul dintre cele mai interesante aspecte constructive ale acestei nave este acela că feribotul va fi full electric, cu zero emisii de carbon! Nava are o lungime de 98 de metri şi va putea transporta până la 399 de pasageri şi 83 de maşini.

“Wolfe Islander IV” este al doilea feribot construit pentru autorităţile canadiene, alături de feribotul “Amherst Islander II”, ambele nave fiind parte a unui contract în valoare totală de 61 milioane de dolari. “Amherst Islander II” este un feribot ceva mai mic - lungime 70,5 metri, poate transporta 300 de pasageri şi 42 de maşini - dar este şi el full electric şi se află în fazele finale de operaţionalizare.

Aceste nave vor marca, de altfel, o premieră în navigaţie, fiind primele feriboturi din America de Nord ce vor putea acţiona full electric! Ca urmare a acestor sisteme se aşteaptă o reducere a emisiilor de carbon cu până la 7.000 de tone pe an.

Ambele feriboturi vor deservi ruta dintre Amherst și Insula Wolfe de pe lacul Ontario şi vor intra în serviciu începând de anul viitor.

Citit 2634 ori Ultima modificare Luni, 14 Septembrie 2020 18:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.