Protecția beneficiarilor de servicii financiare

Protecția beneficiarilor de servicii financiare
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Transferul atribuţiilor de protecţie a consumatorilor de servicii financiare la nivelul Băncii Naţionale face obiectul unei inițiative legislative în Parlament, dar este nevoie şi de modificarea legii Băncii Centrale, precum şi de crearea unei divizii de specialitate, au declarat reprezentanți ai băncii centrale.
"În principiu, suntem de acord cu aceasta, dar dacă se modifică legea BNR şi ni se introduc atribuţii în lege, pentru că noi nu avem atribuţii de protecţie a consumatorului în lege. Şi atunci este nevoie de o structură separată, o direcţie specializată care se va ocupa cu asta. Pentru moment, nu avem nici cadru legal şi nici structura potrivită pentru aşa ceva", a declarat purtătorul de cuvânt al BNR, Dan Suciu.
El a menţionat că există o serie de bănci centrale care au început să îşi lărgească atribuţiile, iar unele au preluat deja protecţia consumatorului.
Pe de altă parte, există și voci care se opun acestui proiect, care amintesc faptul că, până la adoptarea OUG 174/2008, BNR a avut competenţe în domeniul protecţiei consumatorilor, dar nu a luat poziţie împotriva clauzelor abuzive existente în contractele de credit din acea perioadă, bancherii declarând că respectivele contracte erau avizate de către banca centrală.

Citit 510 ori Ultima modificare Duminică, 22 August 2021 23:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.